חדשות בארץ

שני פצועים בפיגוע דריסה בגוש עציון, המחבל נוטרל

שני צעירים, אח ואחות בני 17 ו- 19, נפצעו בפיגוע דריסה סמוך ליישוב אלעזר. הנער פונה במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם. מצבה של אחותו, שפונתה לבית החולים שערי צדק, מוגדר קל עד בינוני. המחבל חוסל על ידי שוטר שעבר במקום עם רכבו

(קרדיט: יוסף חיים ישראל, תיעוד מבצעי מד"א)(קרדיט: יוסף חיים ישראל, תיעוד מבצעי מד"א)
אא

נער בן 17 ואחותו בת 19 נפצעו בצהריים (שישי) בפיגוע דריסה בכביש 60, סמוך ליישוב אלעזר בגוש עציון. המחבל, שנהג ברכב עם לוחיות רישוי ישראליות, סטה לעבר תחנת אוטובוס בה עמדו השניים ודרס אותם. שוטר המשרת במרחב חברון, שסיים את המשמרת והיה בדרכו לביתו, הבחין ברכב שנוסע במהירות לעבר תחנת האוטובוס ופוגע בשני הצעירים. הוא זיהה כי הנהג הדורס מנסה לצאת מהמכונית, ביצע ירי לעברו ונטרל אותו. המחבל חוסל.

דובר צה"ל מסר כי "מתחקור ראשוני עולה כי מחבל דרס ברכבו שני אזרחים שנפצעו ופונו לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. המחבל נוטרל. כוחות צה"ל בנקודה".

חובשים ופראמדיקים של מד"א, שהוזעקו לזירה, העניקו לשני הפצועים טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם לבתי חולים. הנער פונה לבית החולים הדסה עין כרם, כשהוא מחוסר הכרה, עם פגיעה רב-מערכתית. מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי מצבו קשה, וכי הוא "מונשם ומורדם וסובל מחבלת ראש". פרופ' עופר מרין, מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק אליו פונתה הצעירה, מסר כי "היא הגיעה לבית החולים במצב כללי טוב, בהכרה מלאה, עם פגיעות של שפשופים ופגיעות גפיים. מצבה קל עד בינוני, היא תזדקק לאשפוז ולטיפולים, אבל מצבה בסך הכל טוב".

פאראמדיק מד"א ליאור לוי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בתעלה מאחורי תחנת האוטובוס נער כבן 17 וצעירה כבת 19. הנער היה מחוסר הכרה וסבל מחבלת ראש ומפגיעה רב-מערכתית, והצעירה הייתה בהכרה מעורפלת. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים, שכלל הרדמה והנשמה של הנער, ופינינו אותם בדחיפות לבתי החולים".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, הגיב על הפיגוע: "לצערי אנו בימים של חוסר הרתעה, שמוביל לפגיעה בתושבי גוש עציון בפרט ובהתיישבות ביהודה ושומרון בכלל. אנו דורשים מהממשלה מעשים שיביאו לסיום סימני השאלה על עתיד האזור. ריבונות ישראל ופיתוח התיישבות מסיבית זו התשובה הנכונה למחבלים. אמירה אחת ברורה – אין לכם סיכוי ואין לכם עתיד". 

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר: "הדרך היחידה להשיב הרתעה היא החלת ריבונות, וגוש עציון – המקום בו התבצעו שני פיגועים בשבוע – תחילה. בנייה וריבונות תמיד היו תשובה ציונית הולמת למחבלים. ככל שיבקשו לגדוע את הווייתנו כאן, אנחנו נעמיק אותה. מאחל החלמה מהירה לפצועים, עם ישראל מחזק את ידיכם".

(קרדיט סרטון: יוסף חיים ישראל, תיעוד מבצעי מד"א)

בתוך כך, מבית החולים שערי צדק עדכנו הבוקר כי חל שיפור במצבו של השוטר, שנפגע אתמול בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה: "מצבו טוב, והוא יישאר באשפוז להמשך בדיקות וטיפול". שני המחבלים שביצעו את הפיגוע נוטרלו. אחד מהם מצא את מותו בזירה, והשני פונה לבית חולים במצב אנוש ומת מאוחר יותר מפצעיו.

(עודכן: 15:40)

תגיות:גוש עציוןפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה