חדשות בעולם

דיווח אמריקני: ישראל ואיחוד האמירויות מקיימות מגעים חשאיים לגבי איראן

מקורות בוושינגטון שהתראיינו לוול סטריט ג'ורנל טענו כי האחראי על תיק איראן במחלקת המדינה האמריקנית מוביל מגעים חשאיים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות מתוך מטרה ליצור חזית אחידה מול התוקפנות מטהראן. הנציגים נפגשו פעמים בשנה האחרונה. גורם בממשל האמריקני: "מאמצים משותפים אלה סייעו למנוע ולסכל שורת איומים מצדה של איראן, לרבות פעילות טרור, מתקפות סייבר, פגיעה בנתיבי מסחר ימיים בינלאומיים וכן סחר בלתי חוקי בנשק"

מכלית נפט במצרי הורמוז (צילום: שאטרסטוק)מכלית נפט במצרי הורמוז (צילום: שאטרסטוק)
אא

ישראל ואיחוד האמירויות מקיימות מגעים חשאיים בנושא המאבק באיראן, בתיווכו של הממשל האמריקני – כך דווח היום (חמישי) ב"וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח, המסתמך על גורמים אמריקניים בכירים, המגעים החלו כבר לפני מספר חודשים, במהלכם נפגשו נציגי שתי המדינות והחליפו ביניהם מידע מודיעיני לגבי איראן, ודנו בפעולות שיש לנקוט כנגד התוקפנות של טהראן שמאיימת על שני הצדדים.

מי שהוביל את התחממות היחסים בין המדינות הוא בריאן הוק, ראש הצוות שמוביל את המאבק נגד איראן מטעם מחלקת המדינה של ארצות הברית. על פי המקורות המעורים בנושא, עד כה נערכו שתי פגישות, כאשר הראשונה נערכה באביב ואילו השנייה התקיימה לאחרונה. המידע על כך נשמר בחשאיות מוחלטת, ואף גורמים בכירים בממשל האמריקני מודרו מהנושא. לדברי הבכירים, שאף הם לא ידעו למסור תאריכים ומיקומים מדויקים של הפגישות, מטרת המגעים האלו הוא להגביר את שיתוף הפעולה בנושאי מודיעין, ביטחון ודיפלומטיה, וזאת במסגרת המאמצים לבלום את התוקפנות האיראנית.

גורם בכיר בממשל האמריקני טען כי הצוות של הוק שנאבק באיראן פועל בשיתוף פעולה מול נציגים מכמה מדינות, זאת מתוך מטרה להגביר את התיאום אל מול "מהלכיה התוקפניים של איראן". לטענת הגורם, "מאמצים משותפים אלה סייעו למנוע ולסכל שורת איומים מצדה של איראן, לרבות פעילות טרור, מתקפות סייבר, פגיעה בנתיבי מסחר ימיים בינלאומיים וכן סחר בלתי חוקי בנשק".

לשם כך הפעיל הוק מאמצים מרובים לגשר בין ישראל לבין איחוד האמירויות, כדי שכך יוכל לגייס מדינות נוספות במזרח התיכון ובאירופה שינקטו עמדה תקיפה יותר נגד טהראן – מהלך שעשוי להיכשל לנוכח קשריה ההדוקים שמנהלת אבו דאבי עם איראן.

יצוין כי איחוד האמירויות עצמה לא גילתה עד כה התלהבות ניכרת להיאבק בטהראן, זאת חרף העובדה כי האחרונה תפסה מכלית נפט שלה במפרץ הפרסי בחודש שעבר, כאשר ארצות הברית קוראת למדינות האזור לגלות נוקשות לגבי הטיפול באיראן.

כבר בחודש פברואר התקיים שיתוף פעולה ראשוני בין ישראל לאיחוד האמירויות, כאשר השתיים השתתפו בוועידה נגד איראן, בה נטלו חלק גם נציגים מארצות הברית, ערב הסעודית ומדינות נוספות, וזאת במסגרת מאמצי הבית הלבן להקים קואליציה בינלאומית נגד איראן. "הקואליציה נגד איראן החלה לעבוד עם כמה מדינות לתיאום פעילויות דיפלומטיות, ביטחוניות ומודיעיניות בתגובה למתיחות הגוברת עם איראן", מסר בכיר בממשל האמריקני. "המאמצים האלה סייעו לסכל ולנטרל כמה איומים איראניים כולל פעולות טרור וסייבר, מתקפות נגד כלי שיט בינלאומיים וסחר בלתי חוקי באמצעי לחימה".

תגיות:ישראלאיחוד האמירויותאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה