חדשות בארץ

כתב אישום נגד פעיל חמאס שהבריח בעבר חומרי נפץ מסיני לעזה

מוחמד ברדוויל, בן 40, נאשם כי גויס לחמאס וסיפק לארגון הטרור מידע. הנאשם ריצה בעבר עונש של חמש שנות מאסר, לאחר שהבריח חומרי נפץ מסיני לרצועה דרך הים

אנשי הזרוע הצבאית של חמאס (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)אנשי הזרוע הצבאית של חמאס (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)
אא

פרקליטות מחוז דרום הגיעה בצהריים (חמישי) לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד מוחמד ברדוויל, חבר בארגון חמאס, באשמה של ביצוע עבירות נגד בטחון המדינה.

מכתב האישום עולה, כי לברדוויל, בן 40, עבר של פעילות טרור במסגרת חמאס. במאי 2006 הוא הבריח חומרי נפץ מחצי האי סיני לרצועת עזה דרך הים, ועל כך ריצה חמש שנות מאסר בישראל. לאחר שובו לעזה, בשנת 2011, הוא גויס למשטרת חמאס ברצועה – כתגמול עבור השירות שהעניק לארגון הטרור – וקיבל משכורת חודשית של 1,200 שקלים. במהלך שירותו, הוא שימש בין היתר כמאבטח בבית החולים "אל-נג'אר" ברפיח, ובמסגרת עבודתו זו נהג להעביר לחמאס דיווחים שוטפים על אירועים חריגים.

ב- 3 באפריל השנה, חצה איסחאק אשתווי, תושב עזה, את הגבול לישראל עם שני אנשים נוספים. כוח צה"ל ביצע נוהל מעצר חשוד, אך השלושה לא נענו לקריאה לעצור ובוצע לעברם ירי, שגרם למותו של אשתווי. גופתו הועברה לבית החולים בעזה, ומיד לאחר מכן יצר הנאשם קשר טלפוני עם המטה של משטרת חמאס והעביר דיווח על אודות הגעת הגופה לבית החולים ונסיבות הגעתה. 

התיק בעניינו של ברדוויל נחקר על ידי שירות הביטחון הכללי ופח"ע נגב במשטרת ישראל. כתב האישום שהוגש נגדו מייחס לו עבירות של חברות בארגון טרור, נטילת חלק בפעילות הארגון ואיסור פעולה ברכוש של ארגון טרור.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

תגיות:חמאסרצועת עזהכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה