חדשות בארץ

באמצע האירוע בעפולה: בג"ץ פסל את ההפרדה

שעות לאחר שהאירוע המוזיקלי בעפולה החל, קיבל בית המשפט העליון את ערעור שדולת הנשים וקבע כי בית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים חרג מסמכותו כאשר הפך את החלטת המחוזי הקודמת

שטיינמץ (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)שטיינמץ (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

שעות לאחר שהחל הערב (רביעי) המופע המוזיקלי בעפולה, קיבל בג"ץ את ערעור שדולת הנשים וקבע כי בית המשפט המחוזי חרג מסמכותו כאשר ביטל, בעת שבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, פסק דין של בית משפט אחר. הדיון בבג"ץ לא נסוב סביב השאלה המהותית בדבר חוקיות ההפרדה המגדרית באירועים ציבוריים, כי אם בהליך הפרוצדוראלי.

השופטים עוזי פוגלמן, יוסי אלרון ואלכס שטיין כתבו בהחלטתם כי הם תומכים בעמדתה של שדולת הנשים, ושל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שמתח ביקורת על החלטתה המוקדמת של עיריית עפולה לאשר מימון ציבורי להופעה הכוללת הפרדה מגדרית. בצהריים קיבל בית המשפט המחוזי בנצרת את עתירת ש"ס בסוגיית ההפרדה, והפך את ההחלטה הקודמת שקיבל ביום ראשון. בהחלטתו מתח השופט ביקורת נוקבת על שדולת הנשים, שדחתה את הצעתו ודרשה לחלק את המתחם לשניים – חלק אחד עבור הנשים וחלק שני עבור הציבור בכלל, לרבות הגברים החרדים: "למשמע הצעת שדולת הנשים, לא יכולתי שלא להביע תרעומת ופליאה על עמדה זו, בהינתן העובדה שבהצעה זו יש הפליה מובנית כלפי הגברים החרדים, המבקשים גם הם לצפות בהופעה בהפרדה מלאה מנשים. עמדתה של שדולת הנשים עלולה להביא לביטול האירוע כליל, כשמשמעות הדברים היא שעמדתה לא זו בלבד שאינה מיטיבה עם הנשים החרדיות, אלא אף פוגעת בהן, כשהיא משמיטה מתחת רגליהן את האפשרות לצאת לאירוע זמר זה כמו זה המתוכנן".

השופט הסתמך בהחלטתו על הדברים שאמר ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, במהלך הדיון, כאשר הצהיר כי שגה כאשר נתן את הסכמתו לביטול ההפרדה – הסכמה שהובילה לפסק הדין של השופט אברהם: "העניין יוחזר לעירייה, אשר תחליט אם לקיים את האירוע בהפרדה מגדרית, אם לאו".

מוקדם יותר הערב, עת החלה ההופעה בעפולה, אמר שר הפנים אריה דרעי כי "עם ישראל הרוויח, עם ישראל ניצח עם השכל הישר. מי שניסה לכפות עלינו ואת המושגים שלו הפסיד היום, ואני מברך את החלטת השופט האמיץ". דרעי הוסיף וטען כי "הקרן החדשה ממנת את שדולת הנשים שמייצגות את עצמם והם החליטו לתושבי עפולה. מאיפה הפטרונות הזאת, מאיפה ההתנשאות הזאת?". לדבריו של דרעי, כמו נשות הכותל, "המטרה היא פרובוקציה ולגרום לסכסוכים בעם ישראל".

תגיות:עפולהבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה