חדשות בארץ

בצל הערעור בבג"ץ: החלה ההופעה בעפולה

החלה הופעתו של מוטי שטיינמץ בפארק העירוני בעפולה, זאת בעקבות החלטתו הבוקר של בית המשפט המחוזי בנצרת שביטל את החלטתו הקודמת לנוכח העתירה שהגישה מפלגת ש"ס. שטיינמץ: "שמח בשביל כל תושבי עפולה והאזור". דרעי: "אל תכתיבו לנו, עם ישראל הרוויח". ראש עיריית טבריה, רון קובי, שהגיע למקום כדי לחולל פרובוקציה, הורחק מהמקום בידי המשטרה

שטיינמץ בהופעה (צילום: יעקב נעמי, פלאש 90)שטיינמץ בהופעה (צילום: יעקב נעמי, פלאש 90)
אא

לאחר החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת הבוקר (רביעי) לאשר את ההפרדה המגדרית בהופעה המוסיקלית בפארק העירוני בעפולה, הערב החלה ההופעה בהשתתפות קהל רב ונבחרי ציבור, שסימנו זאת כניצחון לדגל החרדי. במקביל, שדולת הנשים ערערה על ההחלטה לבג"ץ, והדיון בעניינו נמשך כעת.

"עם ישראל הרוויח, עם ישראל ניצח עם השכל הישר. מי שניסה לכפות עלינו ואת המושגים שלו הפסיד היום, ואני מברך את החלטת השופט האמיץ", אמר שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, על הבמה. "אנשים קנו כרטיסים לבוא לאירוע כפי שההלכה קובעת, אני שואל את האנשים שבאו לכאן, האם מישהו שהגיעו לכאן - כפו עליו לבוא?"

דרעי הוסיף וטען כי "הקרן החדשה ממנת את שדולת הנשים שמייצגות את עצמם והם החליטו לתושבי עפולה. מאיפה הפטרונות הזאת, מאיפה ההתנשאות הזאת?". לדבריו של דרעי, כמו נשות הכותל, "המטרה היא פרובוקציה ולגרום לסכסוכים בעם ישראל".

דרעי ושטיינמץ בהופעה הערב

"שאלתי את עצמי, הרי כל כך הרבה אירועים יש בארץ ישראל, גם לציבור החרדי, ולמה זכתה עפולה לעלות לחדשות בימים האחרונים?", אמר דרעי, "כדי שעם ישראל יקיר ויוקיר את ראש עיריית עפולה אלקבץ וביושר בא ואומר את האמת - אני מארגן בקיץ 360 הופעות גדולות בעפולה לכל הציבורים. ואירוע אחד לציבור החרדי לא מגיע לו? תארו לכם שהיינו באים להופעה בבית יהושע ונגיד שאנחנו רוצים הפרדה. אנחנו לא מכתיבים לכם - אל תכתיבו לנו", יו"ר ש"ס, שמפלגתו הובילה את המאבק המשפטי בהחלטת המחוזי בתחילת השבוע, חתם את דבריו ואמר כי הוא "שמח שרוב הציבור בישראל, כולל הרבה חילונים, תמכו בנו והבינו את המאבק".

הבוקר הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי הוא תומך בהחלטת בית המשפט המחוזי בנצרת לאסור את ההופעה בשל ההפרדה המגדרית המותנית בו. במקביל, עתירה בהולה ששיגרה מפלגת ש"ס, הציע השופט עטאף עילבוני כי מתחם הפארק יחולק לחלקים שוויוניים לגברים ולנשים, וכי יוקצה אזור מעורב. השופט אף הציע בפני המבקשים כי יוצב שילוט שיבהיר כי לנוכחים זכות הבחירה היכן לשהות, "כך שכל אחד או אחת מבאי האירוע, יוכל להחליט מרצונו הטוב והחופשי, ללא הכוונה וללא כפייה, לאיזה תת-מתחם הוא מעוניין להשתלב, תוך שמירה על הפרדה".

מוטי שטיינמץ, האמן המרכזי בהופעה, אמר עם תחילתה כי עוד קודם שבית המשפט אמר את דברו, הוא היה בדרך לעפולה, על אף שלא ידע מה תהיה ההחלטה: "התוכנית שלי הייתה לעלות על הבמה ולהכריז שמאוד רציתי לשמח פה את הקהל ולרגש אותם, אבל היות ובית המשפט לא מאפשר לנו, נעשה פה אירוע של קבלת עול מלכות שמיים ונלך הביתה", אמר.

בהתייחס להחלטת בית המשפט שאישרה את ההופעה, אמר כי "הרגשתי שמחה עצומה. אני שמח בשביל כל תושבי עפולה והאזור, בשביל הילד העפולאי שיש לו את אירוע יחיד שהוא יכול ליהנות ממנו. אני כמובן שמחתי כי אני בטוח שזה ישליך על כל האירועים שאנחנו עושים כל השנה, זה לא אירוע בודד".

שטיינמץ הודה "לקדוש ברוך הוא ששלח את שליחיו הנאמנים ואת השופט הנכבד, שהתייחס לצעקה מכל הארץ ושעלתה ובקעה על האפליה הזאת, והחליט להיעתר ולבדוק שוב את כל העניין והחליט את מה שהחליט ואני ממש ממש מודה לו". לדבריו גם אם בסופו של הדיון בבג"ץ יוחלט על פיזור ההופעה, "נעשה פה אירוע קבלת עול מלכות שמיים ונלך הביתה".

ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ אמר בנאומו בפני הקהל: "אני ראש עיר של כולם וגאה להיות גם ראש עיר של הציבור החרדי. בהחלטה מושכלת הגיע היום השופט להחלטה החכמה הזאת. אני היום מתבייש להגיד שעשינו רק אירוע אחד לציבור החרדי, מגיע להם יותר. אנחנו דורשים שלא תהיה כפייה חילונית. תודה רבה לשר דרעי היקר על כל פעילותו".

אורח נוסף ובלתי-קרוא הוא ראש עיריית טבריה, רון קובי, שהגיע למקום ועורר מהומה בקהל שמחא על הגעתו, ולבסוף הורחק מהמקום בידי כוחות המשטרה. מהמשטרה נמסר בתגובה להגעתו של קובי כי "נבחר ציבור אשר נכנס למתחם מתוך כוונה ליצר פרובוקציה הורחק על ידי שוטרי משטרת ישראל, שנערכו במקום מבעוד מועד, וזאת לאחר שהופעתו במקום הביאה לתגובות מקהל הציבור ועלה חשש להידרדרות לאלימות ולפגיעה בשלום הציבור".

תגיות:עפולהבג"ץמוטי שטיינמץהפרדה מגדרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה