חדשות בארץ

יישאר בליכוד: השר ארדן דחה את הצעת נתניהו לכהן כשגריר באו"ם

מספר 4 ברשימת הליכוד, השר גלעד ארדן, הודיע הערב לראש הממשלה כי הוא דוחה את הצעתו להתמנות לשגריר ישראל באו"ם: "החלטתי שעליי להמשיך בתפקידי כשר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, ולהישאר בארץ בתקופה חשובה זו בכדי לעשות כל שביכולתי למען ניצחון הליכוד בראשות נתניהו"

גלעד ארדן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גלעד ארדן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

גלעד ארדן, השר לביטחון הפנים ולעניינים אסטרטגיים, הודיע הערב (רביעי) כי הוא דוחה את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להתמנות לתפקיד שגריר ישראל באו"ם. "‏לאחר ששקלתי את ההצעה להתמנות לשגריר ישראל באו"ם, החלטתי שעליי להמשיך בתפקידי כשר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, ולהישאר בארץ בתקופה חשובה זו בכדי לעשות כל שביכולתי למען ניצחון הליכוד בראשות נתניהו", כתב ארדן בחשבון הטוויטר שלו.

ההצעה לכהן כשגריר ישראל באו"ם הונחה בפני ארדן כבר לפני מספר חודשים בידי נתניהו, אך ארדן לא מיהר לאמץ אותה, והודיע כי הוא ישקול זאת. אלא, שמפאת הזמן הרב שעבר מאז, בסביבת ראש הממשלה חששו כי הסיכויים לאישור המינוי הינם נמוכים במיוחד, זאת לנוכח הקשיים המשפטיים לבצע מינויים בכירים בזמן ממשלת מעבר, ובשל הערכה כי יוגשו עתירות לבג"ץ שיעכבו את המינוי. בעקבות זאת הודיע ארדן הערב על דחיית המינוי עד להודעה חדשה, וכי ייתכן כי לאחר הבחירות והרכבת הממשלה החדשה ההצעה שוב תישקל.

ארדן, שממוקם היום כמספר 4 ברשימת הליכוד, נחשב בעיני רבים כמועמד אפשרי לרשת את מקומו של נתניהו כיו"ר הליכוד, וכמועמד המפלגה לראשות הממשלה. בשל כך, נטישת הזירה הפוליטית וכניסה לתפקיד דיפלומטי בארץ זרה, עשויה הייתה לפגוע במעמדו בתוך הליכוד ולמסמס את סיכויו להתמודד ביום שלאחר פרישתו של נתניהו.

דני דנון – שמכהן כיום כשגריר ישראל באו"ם מאז 2015, כאשר קודם לכן התמודד על ראשות הליכוד מול נתניהו וקיבל רק רבע מהקולות, אמור היה לסיים את תפקידו כבר בקיץ, אולם הסכים לבקשת ראש הממשלה להמשיך לכהן עד לאחר העצרת הכללית שתיערך בספטמבר. לפי הדיווחים, מי שרואה עצמו כמועמד מתאים לתפקיד הדיפלומטי הוא שר המדע אופיר אקוניס.

תגיות:גלעד ארדןשגריר ישראל באו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה