חדשות בארץ

כוכב הקמפיין של הליכוד משיב אש: "נתניהו חסר חמלה"

יו"ר ההסתדרות לשעבר שתמונתו הוצבה בשלטי חוצות בקמפיין של הליכוד שהבליט את מדיניותו הכלכלית בתקופת כהונתו והזהיר מפני מצב שבו יקבל את תיק האוצר, הודף את הביקורת נגדו: "לנתניהו אין אפילו כרטיס אשראי. מי שאין לו את זה ולא יודע אפילו להוציא כסף - לא יכול להבין את החולשה הזאת או לזהות את הנושאים החברתיים כחשובים".

ניסנקורן (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)ניסנקורן (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

לאחר שבתחילת השבוע הציב אותו הליכוד בראש הקמפיין תוך שהוא מכתיר אותו כשר האוצר הבא בממשלת כחול לבן, יו"ר ההסתדרות לשעבר ומספר 5 בכחול לבן, אבי ניסנקורן, עלה היום (רביעי) למתקפה חריפה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מדיניותו הכלכלית של נתניהו היא חסרת חמלה, דורסנית וקפיטליסטית. מדיניות של זאב", אמר ניסנקורן בריאיון ל-ynet.

"תמיד הייתי בעד כלכלה חופשית", טען ניסנקורן. "גם אני וגם נתניהו אנשי שוק חופשי - אבל ההבדל בינינו הוא שלו אין חמלה, הוא לא יודע מה זה להיות חברתי. מבחינתו זה פסול". לדבריו של יו"ר ההסתדרות לשעבר, העובדה שראש הממשלה "אפילו לא מחזיק בכרטיס אשראי", מעידה על כך שהוא "לא יכול להבין את החולשה הזאת או לזהות את הנושאים החברתיים כחשובים".

הבוקר המשיך ראש הממשלה במתקפתו כנגד ניסנקורן, והזהיר כי "אם לפיד וגנץ יהיו ראשי ממשלה, הם ימנו אותו לשר אוצר והכלכלה שלנו תיהרס". לפי נתניהו, שאמר את הדברים במפגש עם מובילי דעת קהל מהמגזר הרוסי, "ניסנקורן יכול להיות שר אוצר מצוין של וונצואלה". לדבריו, קברניטי מפלגתו של ניסנקורן יזיקו למדיניות הכלכלית שנמצאת במגמת עלייה בשני העשורים האחרונים: "כמו שבנינו אותה במהירות בעקרונות של שוק חופשי, הם יהרסו אותה בחזרה למה שהייתה. הפכנו את ישראל לכוח עולמי בזכות הכלכלה החופשית והם יהרסו אותה. חשוב להבין את זה".

עם זאת, ניסנקורן טוען כי "בארבע עיניים אני שומע מה הם (חברי רשימת הליכוד – א"פ) אומרים על המדיניות הדורסנית של נתניהו", סיפר. "מאחורי הקלעים אומרים משהו אחד - ולפני המצלמות אומרים משהו אחר".

אתמול אמר שר האוצר וחבר הליכוד, ח"כ משה כחלון, שאף יצר לאורך הקדנציה שלו מספר רב של שיתופי פעולה הדוקים עם יו"ר ההסתדרות, כי הפקדת תיק האוצר בידיו של ניסנקורן היא צעד מסוכן. ניסנקורן הדף את הדברים והצביע על העובדה כי בתקופת כהונתו שבת המשק הכי פחות פעמים משל קודמיו בתפקיד: "מה הקשר בין ניסנקורן להסתדרות? הייתי יו"ר ההסתדרות שקיבל רק שבחים. מספר ימי השביתה בתקופה שלי היה מינימלי, לא היה גירעון. אני עזרתי לכחלון למנוע גירעון בשנים הללו והבאתי הישגים חברתיים למדינת ישראל. אני גאה בעשייה שלי".

בהתייחס לדבריו של שר האוצר כי הגירעון לא משקף נאמנה את המצב האמיתי של הכלכלה הישראלית, שלדבריו "פורחת", וכי הגירעון משקף את אי-העמידה ביעדים עתידיים, אמר ניסנקורן: "אנחנו בגירעון שמתקרב לחמישה אחוזים. בנוסף, יש לנו ראש ממשלה שהכניס מדינה שלמה לשיתוק כלכלי למשך שנה שלמה. אי אפשר להתמודד כרגע עם כלום, אי אפשר לקבל החלטות מהותיות. אתמול דיברתי עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לגבי הצלת עבודה כלשהי, והוא אמר לי 'שמע, המערכת בשיתוק. להוציא פעמיים מיליארדים על בחירות מיותרות זה בזבוז כסף'. יש לנו בעיה, אנחנו צריכים לצאת מהגירעון ומצד שני לחשוב איך אנחנו מצמצמים פערים ודואגים לחינוך ולבריאות".

הפתרון לגירעון, כך לפי ניסנקורן, פשטני: "בכל נושא שהוא קואליציוני ולא פונה לכלל הציבור", טען, "מדובר במיליארדים. אנחנו צריכים להשתדל להעביר תקציבים שישרתו את כלל הציבור, ולראות איך מייצרים מצב שבו אנחנו חוזרים למתווה של צמיחה".

יו"ר ההסתדרות לשעבר הדף את הביקורת נגדו וסיכם את דבריו כי "הדיונים האמיתיים הם החינוך והבריאות – למה החינוך בשדרות ובאופקים טוב פחות מתל אביב? למה נתניהו לא מקצה משאבים? למה הבריאות הציבורית בקריסה? למה הורים כמוני לילדים שצריכים חינוך מיוחד עומדים בפני אתגרים שאינם מטופלים?"

תגיות:אבי ניסנקורןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה