חדשות בעולם

דיווח: ישראל אחראית לפיצוץ מחסן הנשק בעיראק

גורם בטחוני אמר כי וושינגטון וירושלים הפכו את עיראק לשדה קרב לא רשמי, וזאת במטרה לשבור את ציר הרשע של המיליציות והכוחות הנתמכים על ידי איראן. לפי הגורם, טהראן עוצרת את פרסום ממצאי התחקירים אחרי כל תקיפות שמבצעות ישראל וארצות הברית בסוריה ובעיראק, וזאת בשל החשש כי זה יזיק לתדמיתה

הפיצוץ בבגדד (צילום: רשתות ערביות)הפיצוץ בבגדד (צילום: רשתות ערביות)
אא

ישראל או ארצות הברית אחראיות לפיצוץ מחסן הנשק של המיליציות השיעיות הפרו-איראניות בעיראק – כך דווח הבוקר (רביעי) בעיתון "א-שרק אל-אווסט", שהסתמך על הערכת גורם ביטחוני בכיר.

הגורם הוסיף וטען כי במסגרת המאמצים של ישראל וארצות הברית "לשבור" את ציר ההשפעה האיראני, שתי המדינות הפכו את עיראק לשדה קרב לא-מוכרז. "כל הסימנים מראים שישראל ממשיכה את מה שכבר התחילה בסוריה, ותוקפת אתרים איראניים", אמר הגורם והעריך כי "ייתכן שבתמיכת ארצות הברית". לפי הגורם, בגדד נמנעת במכוון מלפרסם את מסקנות התחקיר אודות התקיפה האחרונה בתחומה, וזאת מחשש פן יבולע לאיראנים. בהקשר זה מציין העיתון כי גם בתקיפות הקודמות בסוריה ובעיראק, כמו גם בכל השנים האחרונות בהן הוחרף המאבק בין ירושלים לטהראן, נמנעת איראן מלדווח בפומבי על מסקנות התחקיר שבהכרח יפגעו בתדמית שלה.

שלשום דווח בכלי תקשורת ערביים על פיצוץ במחסן תחמושת באזור אבו-דשיר בדרום בגדד. לפי רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה", מחסן התחמושת שייך למיליציה השיעית הפרו-איראנית "סייד א-שוהדא", וכי הטילים שהיו במקום הם בתוצרת איראן. בתחילה דווח כי התקיפה בוצעה מהאוויר, אולם בהמשך פורסמו הערכות כי הפיצוץ התרחש בשל אש שפרצה במקום. בירושלים לא הגיבו לדיווחים, ובפנטגון האמריקני מיהרו להכחיש את מעורבותם במתקפה.

הפיצוץ, שהתרחש במחסן נשק בבסיס סאקר, כוון, כך על פי הדיווחים, לפגיעה במיליציה תחת הנהגתו של הגנרל קאסם סולימאני שמנהל את פעילותו הצבאית של משמרות המהפכה שפועל מחוץ לאיראן. זו הפעם השלישית בשבועות האחרונים בה דווח על פיצוצים מסתוריים במחסנים או שיירות נשק של המיליציה, כאשר בפעמים הקודמות הם יוחסו לחיל האוויר הישראלי.

לפני כשבועיים אמרו מקורות דיפלומטיים מערביים לעיתון א-שרק אל-אווסט כי ישראל תקפה פעמיים בחודש האחרון מחסני נשק וטילים איראניים בבסיס צבאי צפונית מזרחית לבגדאד. המקורות הוסיפו וציינו כי את התקיפה המסתורית ב-19 ביולי ביצעה ישראל באמצעות מטוס F-35.

לפי הדיווח הערבי, באחת התקיפות בעיראק גם הושמד הבסיס הצבאי "אשרף", שבעבר שימש כמטה הארגון "מוג'אהידין חלק", המתנגד למשטר האיראני. הבסיס מרוחק כ-80 קילומטר מהגבול האיראני ו-40 ק"מ צפונית מזרחית לבגדאד. לדברי גורמים, התקיפה פגעה ב"יועצים איראניים, והמטרה הייתה משלוח של משגרי טילים בליסטיים שהועברו לאזור מאיראן זמן קצר לפני כן". מחנה אשרף הינו אחד הבסיסים הצבאיים הגדולים במזרח עיראק, והוא מסוגל להכיל 4,000 חיילים, זאת לצד מחסנים לאחסון טילים, טנקים וארטילריה. הבסיס משמש כמבנה קבע של גדודי באדר, הכוח הגדול ביותר המזוהה עם משמרות המהפכה בעיראק. לדברי המקורות העיראקים, התקיפה הישראלית באה בעקבות הגעת משלוח טילים בליסטיים מאיראן. במתקפה השנייה, הוסיפו, נהרגו 40 לוחמים איראנים.

תגיות:ארצות הבריתישראלאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה