חדשות בארץ

"ובכן צדיקים יראו וישמחו": ההקלטה האחרונה של דביר שורק הי"ד

משפחתו של דביר שורק הי"ד, שנרצח בפיגוע דקירה בגוש עציון, פרסמה הקלטה, בה נשמע דביר מנגן ושר לחן שחיבר למלים מתוך תפילת הימים הנוראים. בני המשפחה וחבריו פתחו ביוזמה להקמת היכל חדש לזכרו בבית הכנסת ביישוב עפרה בו התפלל

דביר שורק הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)דביר שורק הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)
אא

משפחתו של דביר שורק הי"ד, שנרצח בשבוע שעבר בפיגוע דקירה בגוש עציון, פרסמה היום (רביעי) קטע הקלטה, בו נשמע דביר מנגן ושר לחן שחיבר למלים "ובכן צדיקים יראו וישמחו וישרים יעלוזו, וחסידים ברינה יגילו", הלקוחות מתפילת הימים הנוראים.

דביר הי"ד שלח את ההקלטה לפני שלושה חודשים לחברו אריאל שלום, שלמד אתו בישיבה באזורים והיה שותפו לחדר בפנימייה. זו הקלטה אחרונה, וגם נדירה, של דביר, שבדרך כלל לא הקליט את עצמו כשהוא שר. "כל מילה בהקלטה מראה עד כמה דביר היה חבר טוב, אוהב, מיוחד, אכפתי, כזה שנכנס ללב", סיפר אריאל בכאב. "אין הרבה חברים כאלה".

בתוך כך, בני משפחתו וחבריו של דביר פתחו היום ביוזמה להנצחתו, באמצעות הקמת היכל חדש לזכרו בבית הכנסת ביישובו עפרה, בו התפלל. לשם כך הם יצאו בקמפיין גיוס המונים, הקורא לציבור הרחב לסייע בהקמת ההיכל, על מנת שניתן יהיה להתחיל את הבנייה כבר בימים הקרובים. סכום היעד עומד על 1.5 מיליון שקלים.

ההחלטה להקים מפעל הנצחה לזכרו של שורק התקבלה מתוך מחשבה ורצון של המשפחה והחברים הקרובים להמשיך את רוחו ואישיותו המיוחדת. אחד מחבריו סיפר כי "דביר היה כולו אור. כל אדם, קרוב או רחוק, נהנה מהשמחה והטוב שהוא הפיץ. בית הכנסת ביישוב היה מקום התפילה שלו מלידתו ועד הירצחו, והדבר הכי טבעי בעינינו הוא להקים היכל בבית הכנסת לזכרו".

גופתו של שורק, תלמיד ישיבת ההסדר "מחניים" שליד קיבוץ מגדל עוז בעציון, התגלתה בשבוע שעבר (בלילה שבין רביעי לחמישי) עשרות מטרים בלבד משער הקיבוץ כשעליה סימני דקירה. שני המחבלים שרצחו אותו נעצרו בסוף השבוע, בתום מצוד נרחב של שתי יממות, בכפר בית כאחל, צפונית לחברון.

תגיות:דביר שורקעפרהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה