חדשות בארץ

המופע בעפולה: ש"ס דחתה את הצעת השופט להקצות חלק מהמתחם לישיבה מעורבת

בדיון בעתירת ש"ס נגד האיסור על הפרדה בין גברים ונשים במופע בעפולה, הציע השופט עאטף עיילבוני לחלק את המושבים בפארק לשלושה חלקים – שני מתחמים נפרדים לגברים ונשים, ומתחם נוסף שייועד לישיבה מעורבת. בש"ס הבהירו: "לא יקום ולא יהיה"

הזמר מוטי שטיינמץ (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)הזמר מוטי שטיינמץ (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

בבית המשפט המחוזי בנצרת נערך היום (רביעי) דיון בעתירה שהגישו חבר הכנסת משה ארבל ומפלגת ש"ס, בדרישה לבטל את האיסור שהוטל על הפרדה בין גברים ונשים במופע המוזיקלי המתוכנן להיערך הערב בפארק העירוני בעפולה.

השופט עאטף עיילבוני אמר במהלך הדיון כי אורח החיים של החרדים חוקי, וצריך לאפשר להם לקבל חלק במרחב הציבורי. הוא ציין, עם זאת, כי הוא מעוניין להגיע לפשרה מוסכמת, והציע לחלק את המושבים בפארק לשלושה חלקים – שני מתחמים נפרדים לגברים ונשים, ומתחם נוסף שייועד לישיבה מעורבת.

בכירים בש"ס הגיבו על הצעת השופט בשלילה מוחלטת: "לא יקום ולא יהיה. לא יהיו שום פשרות. האירוע בעפולה יתנהל אך ורק בהפרדה מלאה". הם הוסיפו, כי "כל האירוע הזה נקבע לפי הנוהל שהוציא משרד הנגב והגליל באישורה של דינה זילבר".

לאחר שהצדדים חזרו מהפסקה, שנועדה להתייעצות, הבהיר ארבל כי עבור הציבור החרדי מדובר בעניין עקרוני הנובע מההלכה, ואין מקום להתפשר על מתחם מעורב.

ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, ביקש מהשופט להתיר את קיומו של האירוע בהפרדה: "מגיע לחרדים כמו שמגיע לכל האוכלוסייה. מדובר באירוע אחד מתוך 360 אירועים. תנו לנשים החרדיות להחליט מה הן רוצות. קולן לא נשמע". אלקבץ טען, כי הסכמתו בדיון הקודם לאסור על הפרדה נבעה מהייעוץ המשפטי שקיבל: "לי היה ברור שהפרדה מותרת, וכאשר עלתה הסוגיה בבית המשפט ואמרו לי שאסור אז הסכמתי".

הבוקר, לקראת הדיון, הגיש היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבית המשפט את עמדתו בעניין. הוא טען כי אין עילה משפטית להתערב בהחלטה שקיבל בית המשפט לאסור על קיומה של הפרדה באירוע, וזאת מכיוון שעיריית עפולה הסכימה במהלך הדיון שלא לכפות הפרדה מגדרית. לדבריו, החלטתה של העירייה סבירה, ואינה מונעת מהמשתתפים באירוע לקיים הפרדה מגדרית באופן וולונטרי.

עם זאת, הודגש בעמדת היועץ המשפטי לממשלה, כי מהבחינה העקרונית, ייתכנו נסיבות מיוחדות בהן תוכל רשות מקומית לקיים אירוע בהפרדה עבור הציבור החרדי, אולם כאמור שאלה זו אינה דורשת הכרעה כעת לנוכח החלטת העירייה האמורה. מנדלבליט הוסיף כי בכוונתו "להידרש בהקדם, באופן כללי, לאמות המידה המשפטיות ולנסיבות המיוחדות הנוגעות לקיום אירועים בהפרדה עבור הציבור החרדי".

תגיות:עפולההפרדה מגדרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה