חדשות בארץ

דיווח: חמאס נחוש לבלום הידרדרות על הגדר – ועצר חמוש

אתר חדשות פלסטיני מדווח כי ארגון הטרור העזתי לא מעוניין בעוד ניסיונות חדירה לישראל של מחבלים, שעשויים להביא להסלמה נוספת מול ישראל, ולשם כך הגביר הארגון את הסיורים על גדר המערכת. לפי מקורות שונים, חמאס אף עצר מחבל חמוש שניסה לחדור לישראל ולבצע פיגוע

עימותים על גדר המערכת (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)עימותים על גדר המערכת (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

בצל ניסיונות החדירה לישראל מצד מחבלים שהשתייכו לארגון החמאס, היום (שלישי) דווח באתר החדשות "אמד" כי ארגון הטרור העזתי נחוש לשמור על השקט מול ישראל,  וכי לצורך כך הגביר את הסיורים על גבול רצועת עזה שימנעו ניסיונות חדירה לצד הישראלי. בדיווח אף נטען כי מנגנוני הביטחון של הארגון עצרו מחבל חמוש שניסה להתקרב לגדר.

הדיווח מגיע כחודש לאחר שכוח צה"ל ששהה בסמוך לגדר המערכת בצפון הרצועה פתח באש לעבר קבוצת פלסטינים שהתקרבה לגדר. צה"ל טען אז כי הירי בוצע לאחר שהשניים זוהו כחמושים והאש נפתחה לצורך הרתעתי בלבד, אולם בחמאס מיהרו להודיע כי הצעיר היה חבר ביחידה לשמירה על ההבנות עם ישראל, וכי הוא נהרג במהלך מרדף אחר שני צעירים שהתקרבו לגדר וניסו לחדור לישראל. מאוחר יותר אישרו בצה"ל את הדברים, והודו כי הירי לעבר הפעיל בוצע בשל טעות בזיהוי.

ביום ראשון חלה הרעה נוספת ביציבות הביטחונית על הגדר כאשר מחבל חמוש חתך את הגדר בצפון רצועת עזה, סמוך לבית חאנון, ונכנס לישראל. יחידת התצפית של צה"ל זיהתה את החדירה, ובמהרה הוזנק למקום כוח גולני שחיסל אותו, ללא שהיו נפגעים לכוחותינו. בנוסף, כוח טנקים של חטיבה שבע ביצע ירי לעבר עמדות החמאס. בעזה דיווחו כי המחבל שנהרג הוא מרואן נאצר בן ה-25, וכי גופתו נאספה על ידי החמאס בשטח הרצועה.

קודם לכן, בליל שבת בסמוך לשעה 4 לפנות בוקר, זיהתה תצפיתנית של צה"ל ניסיון חדירה של 4 מחבלים שנעו לעבר גדר המערכת בדרום רצועת עזה. בשונה מהתקריות האחרונות, הודות לזיהוי המהיר והפעילות המהירה, הזניקה התצפיתנית למקום כוח צה"ל מגדוד 12 של גולני וגדוד השריון 82, שפתחו באש לעבר החוליה, כאשר אחד מהמחבלים אף הצליח לחצות את הגדר, וחיסלו את הארבעה. 

בחיפוש על גופם אותר מלאי גדול של נשק ותחמושת, ביניהם מטול מסוג RPG ורובי קלצ'ניקוב, כמו גם חטיפי אנרגיה שלימדו על כוונתם לשהות בשטח לזמן ארוך, כשהערכה היא שנערכו לבצע טבח ממושך בשטח ישראל. כמו כן, חברי החוליה החזיקו ברשותם ציוד רפואי למקרה שאחד מהם ייפצע ויזדקק לטיפול רפואי, עובדה שמצביעה גם כן כי הלוחמים לא התכוונו להתאבד בסיום התקיפה, מה שעשוי להצביע על ניסיון פיגוע חטיפה.

בחמאס, כמו גם בישראל, מנסים לשמור על השקט ולא לדחוק את האחרונים למצב שהם יהיו חייבים להגיב במהלומה צבאית, מה שעשוי להסביר את ההתנערות המהירה של ארגון הטרור מלוחמים אלה, שבעבר השתייכו באופן פעיל לארגון וסולקו ממנו לפני שלושה חודשים בעקבות ההקצנה דתית שמתרחשת בארגון הסוני. לפי הערכות, הארבעה ביקשו לנקום בחמאס ולדרדר אותו לעימות מול ישראל, באמצעות פיגוע שתואם את אידאולוגיית הארגון. עם זאת, ארגון הטרור הדגיש אתמול כי אירועים מסוג זה עשויים להישנות, וזאת "בשל המדיניות הישראלית", הודעה שרומזת כי בכוונת הארגון להתנער בעתיד מפיגועים שעשויים להתרחש, אותם לא ימהר לסכלם.

תגיות:גדר המערכתחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה