חדשות בארץ

"נתניהו לא רלוונטי, שקד וסמוטריץ’ לא ימליצו עליו"

יו"ר ישראל ביתנו, שעל פי כל הסקרים מהווה לשון מאזניים לכל ממשלה שתורכב, טען כי גם בלעדיו, הסיכוי ששקד וסמוטריץ' ימליצו על נתניהו לראשות הממשלה "שואף לאפס": ברגע שנתניהו כתב שהוא לא יוותר על החרדים והוא פוסל ממשלת אחדות, להערכתי הוא הופך ללא רלוונטי"

ליברמן (ציילום: פלאש 90)ליברמן (ציילום: פלאש 90)
אא

לאחר הבטחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא יחבור לממשלת אחדות, היום (שלישי) טען יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי "נתניהו הפך ללא רלוונטי". בריאיון ל-ynet הוסיף ליברמן לטעון כי "שנייה אחרי הבחירות", הסיכוי שאיילת שקד ובצלאל סמוטריץ' ימליצו על נתניהו "שואף לאפס". לדבריו, "הם גם לא ימליצו עליו ליו"ר הוועדה לפניות הציבור בכנסת. יש שם קרע אמיתי ואמביציה של איילת שקד". 

ליברמן הוסיף והתייחס לקרע שאירע אתמול בין ראש הממשלה לשר סמוטריץ', במסגרתו כמעט והאחרון הודח מחברותו בממשלה, זאת לאחר שמתח ביקורת חריפה על נתניהו והאשים אותו ב"אפס מנהיגות". בסופה של פגישה שקיימו בערב החליט ראש הממשלה שלא לפטר אותו, אך הבהיר לסמוטריץ' כי היא מותנית בכך שהוא יתנצל בפה מלא, התנצלות שאכן הגיעה שעות לאחר מכן כאשר הצהיר כי הוא אמר דברים "בסגנון שלא ראוי שייאמר". לטענת ליברמן, הקרע הזה מלמד על חוסר הנאמנות שרוחשים ברשימת הימין המאוחד לראש הממשלה.

"הם אמרו שימליצו על נציג הימין, ואני לא יודע אם הם דיברו על נציג או על נציגת ימין", אמר יו"ר ישראל ביתנו. "שמעתי גם אתמול את איילת שקד שהיא שואפת להגיע הכי למעלה. להערכתי אצה לה הדרך, אבל היא בחרה בדרך לא נכונה, והיום היא נמצאת במסלול שיביא אותה לשום מקום. אני מספיק שנים בפוליטיקה, אבל גם בלי להיות מספיק שנים בפוליטיקה, כל מי שהקשיב למוזיקה של הימים האחרונים שמע שהם ימליצו אך ורק על נציג הימין, ולא הזכירו את שמו של נתניהו". ליברמן הוסיף וטען כי ההכרזה אתמול על שינוי שמה של מפלגת הימין המאוחד ל"ימינה", מלמד על כך  "שאיילת שואפת להגיע למעלה - אני חושב שהמסקנה היא ברורה".

 

"לא התכוונתי לפגוע באדלשטיין"

סערה פרצה בליכוד בעקבות הצהרת ליברמן בסוף השבוע שעבר כי אם הליכוד תגבר בכמה מנדטים על כחול לבן, ונתניהו לא יהיה מוכן ללכת לממשלת אחדות, הרי שהוא יפנה לליכוד בדרישה להציג מועמד אחר לראשות הממשלה, תוך שהוא מחווה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כמועמד מתאים לרשת את נתניהו. בליכוד לא נשארו חייבים, ובבוקר שלאחר ההצהרה יזם ח"כ דוד ביטן הצהרת נאמנות לראש הממשלה, עליה חתמו 40 חברי הרשימה לכנסת. "שוחחתי מאז אותה הצהרת נאמנות עם הרבה מאוד בכירים בליכוד", אמר ליברמן. "אף אחד מבכירי הליכוד לא ישכח ולא יסלח לו על ההשפלה הפומבית שהוא העביר אותם בהצהרת הנאמנות, ולכן אם נניח אחרי סבב הפגישות אצל הנשיא אין לו 61 מנדטים, אף אחד לא יתמוך בפיזור הכנסת. אם הברירה תהיה פיזור הכנסת ומערכת בחירות חדשה או החלפת נתניהו - יחליפו את נתניהו ומהר מאוד. אני חושב שנתניהו פשוט מרוב ההיסטריה באמת חצה פה איזשהו קו אדום, שאותו אף אחד לא מתכוון לשכוח לו".

למרות שייעד את אדלשטיין, שמכהן כיום כמספר 2 ברשימה, בסקר שפורסם היום בחדשות 12 עולה כי מבין חמשת המועמדים בליכוד, אדלשטיין דווקא ניצב במקום אחרון. בהתייחס לשאלה האם ידע שהצהרתו על אדלשטיין עשויה לפגוע בו, אמר: "בטח לא התכוונתי לעשות לו שום נזק, אבל אני חושב שבאופן טבעי זו אופציה. כשמדברים על העידן שאחרי נתניהו, אדלשטיין הגיע למקום ראשון בפריימריז בליכוד ומשמש בתפקיד הכי בכיר וממלכתי".

יו"ר ישראל ביתנו, שעל פי כל הסקרים מהווה לשון מאזניים לכל ממשלה שתורכב, חזר על הצהרתו כי יתמוך בממשלת אחדות ללא נציגי החרדים והציונות הדתית: "אין עניין של רוטציה מבחינתי, אין מושג כזה רוטציה, יש ממשלה לאומית-ליברלית רחבה המורכבת משלוש מפלגות: ישראל ביתנו, ליכוד וכחול לבן. את זה אפשר רק לכפות על שני הצדדים, כי גם גנץ חותר לממשלה צרה עם החרדים וגם נתניהו. ברגע שנתניהו כתב שהוא לא יוותר על החרדים והוא פוסל ממשלת אחדות, להערכתי הוא הופך ללא רלוונטי".

תגיות:איילת שקדאביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה