עובדות שלא ידעתם

הידעתם איך החילזון מצליח לסחוב את הקונכיה?

מיהם הדגים השקופים, היכן נמצא הרחוב הצר ביותר, והיכן עיזים מטפסות על עצים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם כיצד נע החילזון ממקום למקום? החילזון סוחב על גבו קונכייה גדולה, אבל מצליח לנוע על הרצפה בקלות ומבלי להיפגע. גופו בנוי כמעין רגל עם שרירים שמתכווצים ומשתחררים. במהלך התנועה החילזון גם מפריש ריר, אשר מקל עליו את התנועה ומגן עליו מפגיעות – אפילו אם הוא עובר מעל זכוכיות חדות וכדומה.

2. הידעתם שישנם דגים שקופים? דג הסלפה הוא דג שקוף כמעט לחלוטין. לא ידוע הרבה על הדג הזה, אך משערים שהקב"ה ברא אותו שקוף לצרכי הגנה עצמית, משום שהוא נוטה לשחות קרוב לגובה פני המים, כדי להשיג מזון. ישנם דגים שקופים נוספים, כמו הפרנימה, דגי ג'לי ואפילו תמנון שקוף.

3. הידעתם מה ההבדל בין טיל לרקטה? רקטה היא מעין גליל, אשר משוגר במשגר מיוחד למרחקים קצרים – עד 250 מטרים. בחלקה האחורי של הרקטה יש מנוע שדוחף אותה קדימה. טיל, לעומת זאת, מיועד לפגיעה במרחקים ארוכים יותר, ויש לו גם מערכת הנחייה, אשר מכוונת אותו למטרה הרצויה.

4. הידעתם מיהו הצבי הקטן בעולם? הפודו (pudu) הוא בעל החיים הקטן ביותר ממשפחת הצבאים. מקורו בדרום אמריקה, ומשקלו בבגרותו מגיע לעד 10 ק"ג בלבד. הפודו רץ מהר מאוד וגם בזיג-זג, וכך מקשה על ציידים וטורפים ללכוד אותו.

5. הידעתם היכן נמצא הרחוב הצר ביותר בעולם? זהו רחוב פרלמנט שבאזור אקסטר באנגליה. בנקודה הכי צרה שלו, רוחבו מגיע ל-64 ס"מ בלבד, ורכבים אינם יכולים לעבור בו – אפילו אופנוע אינו יכול לעבור שם. אורכו של הרחוב הקטן הזה הוא כ-50 מטרים.

6. הידעתם כיצד לוכד השקנאי את מזונו? השקנאי החום צולל מהאוויר אל המים בצלילה מהירה, ולוכד בדייקנות את הדג שרצה ללכוד מתוך המים. השקנאי הלבן, לעומת זאת, צד בלהקות. השקנאים מפחידים את הדגים ומגרשים אותם לכיוון החוף – שם עומדים שקנאים נוספים, הלוכדים את הדגים בקלות, מבלי לצלול.

7. הידעתם היכן עיזים מטפסות על עצים? זה קורה במרוקו, שם העיזים מטפסות על עצי הארגאן, כדי לאכול את הפירות והעלים המיוחדים שלהם. לפעמים אפשר לראות 40 עיזים מטפסות על עץ אחד.

תגיות:חילזוןעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה