חדשות בארץ

אנשי התקשורת הבכירים לצד החרדים: "מאיפה השנאה הזו לחרדים? זו רשעות!"

בכירי עולם התקשורת מתייצבים לימין החרדים ומגנים את החלטת בית המשפט לאסור את קיומו בהפרדה של האירוע המוזיקלי בעפולה: "פלורליזם, רק כשזה מתאים. ברור לי שהכוונה טובה, אבל ניכר חוסר ההבנה של חייהן של נשים שמנהלות אורח חיים דתי. צריך להיות פה חופש מדת... כמו גם חופש לדת"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יממה לאחר ההחלטה אתמול (ראשון) של בית המשפט המחוזי בנצרת לאסור את ההפרדה המגדרית באירוע המוסיקלי בעפולה, ונדמה כי היא מעוררת סערה לא רק בציבור החרדי אלא אף החילוני, שמתקומם כנגד ההחלטה שדורסת את זכותו של הציבור החרדי לחיות על פי אמונתו.

אמנון לוי, איש תקשורת מוביל שנוהג לסקר בקביעות ובאופן שנוי-במחלוקת את אורחות חייהם של המגזר החרדי בתכנית הטלוויזיה שלו, מיהר להביע דעה חד-משמעית בנושא, תוך שהוא מתייצב לימין החרדים: ‏"החלטת בית המשפט בעפולה היא כפיה חילונית נטו. שילוב של צדקנות ופטרנליזם חילוני, שרוצה לקבוע איך תראה הופעה מוסיקלית חרדית. מקווה שבית המשפט העליון יהפוך את ההחלטה".

גם מגיש הטלוויזיה אברי גלעד כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "חרדים יקרים. אלוקים יודע למה אתם רוצים הפרדה; אלוקים יודע למה אתם חיים כפי שאתם חיים - אני לא. אבל כל עוד אתם שומרים את ה"שיגעונות" שלכם לעצמכם, גם אם הם בשטח ציבורי, לא רק שאין לי בעיה שתמשיכו: אני מוכן להלחם על זכותכם לעשות זאת.

"פסק דין עפולה הוא בדיחה. ולצערי, הבדיחה היא על החילונים. אנחנו, המנופפים ב'חיה ותן לחיות', לא יכולים להשלים עם הכרעת בית המשפט שסגר מופע רק לקהל החרדי כי תוכנן בהפרדה. זה מעשה של אדנות רוחנית, וסופו ככל מעשה מסוג זה, התבצרות, עוינות ותחושת ניתוק של הציבור שמעוניין לחיות בהפרדה".

גלעד הוסיף: "כשאני רואה את ההפגנות שלכם, בדרך כלל אני מרגיש מאד לא שייך, לא למה שנאמר ולא לטון הדיבור. אבל אם תארגנו הפגנה על זה, אני כמעט מבטיח לבוא להיות אתכם, כי מי שנלחם בכפיה דתית חייב להילחם בכפיה חילונית. נפתח יומנים...?"

מגישת הטלוויזיה מירי מיכאלי, שתקפה בחריפות את שדולת הנשים, שהגישו את העתירה נגד ההפרדה החרדית, בתוכנית הבוקר בהנחייתה בקשת 12, כתבה: "זה מכעיס אותי מאוד. פלורליזם, רק כשזה מתאים. ברור לי שהכוונה טובה, אבל ניכר חוסר ההבנה של חייהן של נשים שמנהלות אורח חיים דתי. צריך להיות פה חופש מדת... כמו גם חופש לדת".

מי שעוד הצטרף לביקורת הוא היועץ האסטרטגי הוותיק שייעץ לראשי הממשלה אהוד אולמרט ואריאל שרון, שעלה גם כן למתקפה נוקבת על החלטת בית המשפט: ‏"כחילוני, אני לא מבין למה אסור לציבור דתי לקיים אירוע בהפרדה. מי שרוצה הפרדה - מגיע לו. מי שלא רוצה, שלא ילך. מה, ניכנס גם לבתי הכנסת (שהם ציבוריים כולם) ונכריח אותם להתפלל יחד? להיות ליברל, זה לקבל את האחר בתנאים שלו, לא בתנאים שלנו".

‏מנחם הורביץ, איש תקשורת בן המגזר הדתי-לאומי, תקף: "עשרות, אולי מאות, אירועים מתקיימים בצפון באוגוסט. אירוע אחד לציבור החרדי בעפולה; מאיפה השנאה הזו לחרדים, לדתיים? זו רשעות! עד מתי?!".

 

"מה הצעד הבא? האם ימי שחייה נפרדים לדתיים ייאסרו?"

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, הזכיר בחשבון הפייסבוק שלו את האירוע שהתקיים היום בהפרדה בעירו, בהשתתפותו של האמן ישי ריבו: "היום בלוד אירוע לציבור החרדי, בהפרדה! כן, כן. לכל ציבור אנו נותנים את האופי המתאים לו, כפי שמחר נחגוג לציבור המוסלמי את חג הקורבן ברחבת האצטדיון".

"כפי שבכל הקיץ התקיימו מופעי תרבות מהשורה הראשונה לכל הציבור הכללי, אז גם לציבור החרדי מגיע ליהנות ממופע תרבות. והואיל ואם לא תהיה הפרדה בקהל, אז הציבור החרדי לא יגיע, נמצא שמי שפועל אחרת פשוט מבצע כאן 'כפייה' הפוכה. זה מדהים שאם הדתיים עושים משהו, זו כפייה דתית, אך אם החילונים עושים הפוך ומתערבים באירוע חרדי, זה בסדר. אני סבור שמשהו לא טוב קורה בהתייחסות לאחר, ואני מצפה שמי שקורא בראש חוצות לכבד את השונה, יהיה זה שידבר בקול ברור.

"מה הצעד הבא? האם ימי שחייה נפרדים לדתיים ייאסרו? האם עזרת נשים בבית הכנסת תוצא מחוץ לחוק? בואו נתעשת ונכבד את האחר, בין אם הוא יהודי או ערבי, דתי או חילוני, איש או אישה. אהבת חינם וכיבוד הזולת הם מתכון לאיחוי השסעים הבלתי הגיוניים בחברה שלנו. מצפה לכם מחר, ובאופן אישי אני מתרגש לסיים בעזרת השם מחר באירוע את ש"ס משניות שאני לומד מדי יום בעשר השנים האחרונות, להצלחת עם ישראל!"

ראש העיר עפולה אבי אלקבץ, שהיה מיוזמי האירוע שבוטל בהוראת בית המשפט, מסר: "לאחר פגישה עם הנציגים החרדיים יחד עם בכירי העירייה והגורמים המשפטיים, הוחלט לקיים את האירוע - והכל בכפוף לבית המשפט", זאת לאחר שנפגש בלשכתו עם מנהיגי הקהילות החרדיות בעפולה".

"אנחנו כאן בעיר עפולה מכבדים את כלל המגזרים בעיר, כולל כמובן את המגזר החרדי, ולכן רצינו לקיים את אירוע מרכזי וענק ברמה הגובה ביותר. לצערי בית המשפט פסל את האירוע במתכונת הנוכחית, אני מאמין שנמצא את שביל הזהב בכדי כן לקיים את האירוע, כי גם למגזר החרדי מגיע אירועי קיץ כמו כלל התושבים בעיר. אנו עושים מאמצים משותפים למצוא את השביל שכן נוכל לקיים את האירוע בהתאם להנחיות בית המשפט, מתוך תקווה שגם הציבור החרדי יוכל ליהנות. אנחנו מאמנים בהאדרת, ולא בהדרת נשים, וזו המטרה המרכזית באירוע הזה".

תגיות:חרדיםהפרדה מגדרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה