חדשות בארץ

לאחר שנפגש עם נתניהו: סמוטריץ’ לא הודח מהממשלה

למרות שתקף אתמול בחריפות יוצאת דופן את ראש הממשלה, החליט נתניהו שלא להדיח את סמוטריץ' מחברותו בממשלה. במקביל, צפוי סמוטריץ' להבהיר הערב את דבריו ולחזור בו מדבריו הקשים נגד נתניהו

סמוטריץ’ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

לאחר הפגישה שהתקיימה הערב (שני) בין השניים, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לפטר את שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', וזאת חרף הביקורת החריפה שמתח עליו האחרון. לצד זאת, סמוטריץ' צפוי להבהיר את דבריו הערב בכנס השקת הקמפיין של מפלגת הימין המאוחד, שם יחזור בו מדבריו הקשים נגד ראש הממשלה. סוכם כי קודם לכן יקיים התייעצות עם בכירי מפלגתו, הימין המאוחד, איילת שקד, נפתלי בנט והרב רפי פרץ.

לפי דיווח ב-ynet, מי שמנע את הפיטורים הוא שר החינוך הרב רפי פרץ, שלחץ על ראש הממשלה שלא להדיח את סמוטריץ' מחברותו בממשלה. טרם הפגישה ביקש הרב פרץ מהשניים "לא לשבור את הכלים ולהרגיע".

מוקדם יותר היום דווח כי גם שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, דחק בראש הממשלה שלא להדיח את שר התחבורה, וכי "אם לא יתיישר ויתנצל - רק אז יפוטר או יודח מהקבינט".

בעקבות החלטתו אתמול של בית המשפט המחוזי בנצרת לאסור את ההפרדה המגדרית באירוע המוסיקלי בעפולה, תקף סמוטריץ' בחריפות את ראש הממשלה ומערכת המשפט. "ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו.

הבוקר סירב שר התחבורה לחזור בו, ובריאיון ל-ynet המשיך במתקפתו על נתניהו: "במשך עשר שנות השלטון האחרונות שלו מערכת המשפט התפתחה לממדים מפלצתיים ומכלה כאן כל חלקה טובה. בביטחון, בהתיישבות, בזהות המדינית של מדינת ישראל ובזכויות האדם. עשר שנים שאנחנו מנסים לעצור את זה, אני מקווה שלפחות בקדנציה הבאה סוף-סוף יהיה אפשר לעשות את זה".

למרות חרב הפיטורים, סמוטריץ' הדגיש כי הוא לא חוזר בו "בשום פנים ואופן". לדבריו, הביקורת התקדימית שנמתחת על ראש ממשלה מכיוונו של חבר בממשלה, שמכהן גם כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, "באה מתוך כאב. אנחנו במדינה דמוקרטית. אני אחד האנשים הכי ענייניים. גם כשחבריו של ראש הממשלה בליכוד תוקעים לו סכין בגב אני מתייצב להגנתו ושוכב על הגדר בשבילו, איפה שזה צודק ואיפה שזה נכון. ראש הממשלה יודע שיש לי כבוד מאוד גדול אליו, הוא יודע ששיתוף הפעולה בינינו יוצא מן הכלל. ולא מקובל עליי שעושים דה-לגיטימציה של חבר בממשלה להעביר ביקורת עניינית ובונה, ובדרך כלל גם מכובדת. לפעמים זה כואב".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה