חדשות בארץ

ירי בתוך הנגמ"ש: הקמפיין של המחנה הדמוקרטי – תמונת גנץ חצויה לשתיים

במחנה הדמוקרטי מציבים את יו"ר כחול לבן בראש הקמפיין שלהם נגד ממשלת ימין, ומציגים את תמונתו לצד פוליטיקאים ימניים מצד אחד, ושמאליים מצד אחר, כשהוא עצמו חצוי לשניים: "התמונה בימים האחרונים מדאיגה. בכירי כחול לבן מדברים באופן ברור על ממשלת אחדות עם הליכוד. חלקם מדברים באופן ברור על ממשלת רוטציה עם נתניהו". בכחול לבן עוקצים: "לא נקבל ייעוץ פוליטי מאהוד ברק, שיכול להעביר קורס בזחילה אל ממשלות נתניהו"

השקת קמפיין המחנה הדמוקרטי, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)השקת קמפיין המחנה הדמוקרטי, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

לאחר שהאשים אתמול (ראשון) את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בחבירה לאחר הבחירות לממשלה בראשותו של בנימין נתניהו, רשימת המחנה הדמוקרטי בהובלת אהוד ברק הציגה היום את קמפיין הבחירות שלה המציב את גנץ בראש הקמפיין התוקף את הימין.

בכרזות התעמולה מוצגות תמונותיהם של בכירי מחנה הימין, כדוגמת אביגדור ליברמן, מירי רגב ודוד ביטן בשחור, ומנגד תמונותיהם של ניצן הורוביץ, אהוד ברק וסתיו שפיר בצבע טבעי, בעוד תמונתו של גנץ מתנוססת באמצע כשהיא חצויה לשתיים: חצי בצבע טבעי וחצי בשחור – רמז לאפשרות כי יחבור לממשלה עם הימין והליכוד. הקמפיין מוצג תחת הכותרת "ממשלת אחדות ימנית זאת פחדנות. ממשלת שינוי לישראל זה אומץ", לצד הסיסמה "לא לממשלת כניעה. כן לרוב דמוקרטי".

הקמפיין הנגטיבי נגד יו"ר כחול לבן מגיע על רקע דבריו אתמול ל-ynet כי "אם נתניהו היה מציע רוטציה כשאני הראשון - אפשר היה לדבר". המתקפה מכיוונו של המרכז-שמאל לא איחרה לבוא, ובתגובה ששיגר ברק בחשבון הטוויטר שלו טען כי "אלו אינן פליטות פה". לדבריו, "זו האמת ש'נפלטה' לגנץ", תוך שהוא מחווה לעברם של יו"ר העבודה עמיר פרץ וליו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס שחברו יחדיו: "שתי המפלגות שלהם מוכנות לשבת בממשלה עם נתניהו. זהו החולי העמוק במרכז-שמאל. היעדר הנחישות להתגייס ביחד כדי להשיג מהפך".

היום המשיך ברק במתקפתו על גנץ, וטען כי המטרה שלו היא לחבור לממשלת נתניהו. "הבחירות הקודמות הסתיימו בהישג של 35 מנדטים לכחול לבן ובני גנץ. כחול לבן ניצחו, אבל השינוי במדינה - הפסיד. לא היה רוב של 61 למחנה המפלגות שרצו שינוי", אמר ברק. "המחנה הדמוקרטי קם כדי לשנות את זה. התמונה בימים האחרונים מדאיגה. בכירי כחול לבן מדברים באופן ברור על ממשלת אחדות עם הליכוד. חלקם מדברים באופן ברור על ממשלת רוטציה עם נתניהו".

"זאת לא פליטת פה, זאת לא בעיית שמיעה. האמת היא ש'נפלטה'", הוסיף ברק. "משמעותה: ויתור מראש, ללא קרב, על היעד המרכזי של הבחירות הגורליות האלה, הצלת הדמוקרטיה בישראל באמצעות ממשלת שינוי. האם הממשלה שתקום לאחר הבחירות תהיה חיקוי של ממשלת נתניהו, משותקת, ספוגה בחרדה וקורבניות, מסיתה ומפלגת, שרואה רק 'עמלקים' מבחוץ ו'בוגדים' מבפנים?"

ברק המשיך ולגלג על כחול לבן כשהוא מתאר את הממשלה שבה יהיה חבר גנץ: "ממשלה שמתחבקים בה בני גנץ עם ליברמן, יעל גרמן עם ציפי חוטובלי ועופר שלח עם יריב לוין? ומי יחבק את ביטן וחיים כץ? או שתהיה זאת ממשלת שינוי אמיתי, שתמריא מחדש אל האתוס הציוני של יזמה ופיכחון, העזה ואחריות".

בכחול לבן לא נותרו חייבים ושיגרו עקיצה לברק: "לא נקבל ייעוץ פוליטי מאהוד ברק, שיכול להעביר קורס בזחילה אל ממשלות נתניהו". במחנה הדמוקרטי הגיבו לתגובה ואמרו: "ללכת לרוטציה עם נתניהו, לוין במשפטים ורגב בתרבות – זה פחדנות. תפסיקו לפחד – תתחילו להילחם".

תגיות:בני גנץאהוד ברקבחירות 2019המחנה הדמוקרטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה