חדשות בארץ

ליסינג לדירה והעלאת שכר המינימום: עמיר פרץ הציג את תוכניתו הכלכלית

יו"ר מפלגת העבודה-גשר הציג תוכנית כלכלית-חברתית בת שמונה נקודות, הכוללת חינוך חינם מגיל 0, קביעת פנסיית מינימום ובנייה ממשלתית של 200 אלף דירות בחמש שנים, שחלקן יוצע לציבור במסגרת מערך חדש של ליסינג: "הזוגות הצעירים יוכלו להתחיל מתשלומים נמוכים ללא הון עצמי". בכחול לבן הגיבו: "מבעד למשקפת הסגורה לא רואים את המציאות"

פרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)פרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

מפלגת העבודה-גשר חשפה הבוקר (שני) את תוכניתה הכלכלית-חברתית, במסגרת מסע הבחירות שלה לכנסת.

התוכנית, שהוצגה על ידי יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ ומספר 2 שלו, אורלי לוי אבקסיס, במסיבת עיתונאים בתל אביב, כוללת שמונה נקודות, ביניהן העלאת שכר המינימום ל- 40 שקלים לשעה. "כל שקל שמעלה את שכר המינימום הוא מנוע צמיחה וצריכה", אמר פרץ. "דיאטת הכאסח של נתניהו לשירותים החברתיים הביאה אומנם את הכלכלה לדירוג אשראי AA, אבל דירוג האשראי של המשפחה הישראלית הגיע לביבי-מינוס. אנחנו עוברים מהפקרה להשקעה, בני אדם לפני הכול".

נקודה מרכזית נוספת בתוכנית הכלכלית של רשימת העבודה-גשר הינה בנייתן של 200 אלף דירות בבנייה ממשלתית. פרץ אמר כי "נתניהו הפקיר את המשפחות הצעירות בישראל. הוא שלח אותן לקנות דירות בשוק דיור יקר ולא הגיוני. מדיניות מופקרת של אחיזת עיניים, שהובילה לכך שמשפחה צעירה בישראל צריכה לפחות 146 משכורות כדי לרכוש דירה".

פרץ הוסיף כי בשנות ה- 90 שיכנה מדינת ישראל 2 מיליון עולים – "לא דרך כוחות השוק או הגרלות, אלא דרך בנייה ממשלתית". הוא הבהיר כי על פי התוכנית, "המדינה תהיה קבלן במשך חמש שנים ותבנה 200 אלף דירות, בנוסף לקבלנים הפרטיים שבונים 70-60 אלף דירות בשנה". הוא הבטיח לכונן מערך חדש של ליסינג לרכישת דירה, שייצור "בעלות משותפת בין הרוכש למדינה, על מנת שהזוגות הצעירים יוכלו להתחיל מתשלומים נמוכים ללא הון עצמי".

נקודות נוספות בתוכנית של פרץ ולוי אבקסיס הן: חינוך ציבורי חינם מגיל 0 וביטול תשלומי ההורים לבתי הספר; ביטול המע"מ על 100 מוצרי יסוד; קביעת פנסיית מינימום בסך 6,000 שקלים נטו לקשיש יחיד ו- 9,000 שקלים נטו לזוג; השקעה בעסקים הקטנים באמצעות מתן דמי אבטלה ואשראי ממשלתי לעצמאים; השקעה ברווחה באמצעות העלאת קצבאות הנכות והבטחת הכנסה; וכן תוכנית חירום לאומית לשיקום מערכת הבריאות, שתכלול תוספת של 500 מיטות אשפוז בשנה, הגדלת סל התרופות ל- 750 מיליון שקלים בשנה, ביטוח סיעוד ממלכתי וקיצור זמני ההמתנה בחדרי המיון ובהפניה לתורים לרופאים מקצועיים.

עלותה של התוכנית מסתכמת בכ- 30 מיליארד שקלים. מפלגת העבודה מציעה לממן אותה, בין היתר, באמצעות העלאת המסים הנגבים מבעלי ההכנסות הגבוהות, ביטול הכספים הקואליציוניים, והפסקת התקציבים המיוחדים להתנחלויות המבודדות הנמצאות מחוץ לגושי ההתיישבות.

 

ש"ס: "שינוי חברתי אמיתי עושים מתוך הממשלה ולא בדיבורים מספסלי האופוזיציה"

פרץ תקף במהלך דבריו את המפלגות השונות, שלדבריו עסוקות "בדברים בטלים, בסיסמאות ובציוצים, בתחרות על ספינים". הוא קרא לעריכת עימות כלכלי-חברתי בין ראשי המפלגות: "שכל אמני המילים והספינים יבואו לדבר על דברים מהותיים". בנוסף למתקפה על מדיניותו הכלכלית של נתניהו, מתח פרץ ביקורת על מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד: "איך לפיד מעיד על עצמו? אני קפיטליסט עם חמלה. בעיניי קפיטליסט עם חמלה מסוכן יותר מקפיטליסט רגיל, כי הוא לוקח מהאוכלוסיות החלשות את הכבוד העצמי שלהן, וגם את היכולת שלהן להתפרנס ולחיות בכבוד. זו עדות לבועה החלולה שנוצרה בכחול לבן".

הצגת התוכנית גררה חילופי מהלומות מילוליים בין כחול לבן והעבודה. בכחול לבן אמרו כי "מבעד למשקפת הסגורה לא רואים את המציאות. את התוכניות שעמיר פרץ הציג לא ניתן יהיה לממש בממשלת החסינות של נתניהו". מהעבודה-גשר נמסר בתגובה כי "כל היושבים בקוקפיט של כחול לבן לא ראו במשקפות פתוחות את שעמיר פרץ ראה במשקפת סגורה. אנחנו מזמינים את גנץ/לפיד – מי שהם בוחרים – להתייצב לעימות חברתי כלכלי".

תגובה נוספת לתוכנית הכלכלית של העבודה-גשר הגיעה מכיוונו של איש הימין המאוחד, נפתלי בנט, שכתב בטוויטר כי פרץ תוכנית עמיר פרץ לכלכלה משמעותה "נעלה מאוד את המיסוי בישראל על עבודה ועל הון ונחלק מלא מתנות לכולם". בנט הוסיף כי מי שייפגע בסופו של דבר יהיו השכבות החלשות, וכי התוכנית היא תוכנית "מישראל לונצואלה בשנתיים". פרץ השיב על דבריו של בנט וכתב: "נפתלי, אתה לא מפתיע. ברית האחים הקפיטליסטים בינך ובין לפיד אף פעם לא ראתה בני אדם. אתה מפחדים משינוי שיחזיר את האדם לראש סדר העדיפויות. עצוב לי שאנשים כמוכם אינם מוכנים להיכנס מתחת לאלונקה ולתת קצת כדי שלכל האזרחים יהיה הרבה יותר. אני מזמין אותך לעימות בכל זמן ובכל מקום שתרצה".

ממפלגת ש"ס נמסר בתגובה לתוכנית שהציגה העבודה-גשר: "אנחנו מברכים על כך שכוחות חברתיים נוספים מצטרפים למאבק שלנו לצמצום הפערים ולמען האוכלוסיות המוחלשות בחברה. אנו מקווים שפרץ ולוי אבקסיס יחזרו בהם מהווטו שהטילו על נתניהו, כי שינוי חברתי אמיתי עושים מתוך הממשלה ולא בדיבורים מספסלי האופוזיציה. ההוכחה לכך היא ש"ס, שבארבע שנים אחרונות דאגה לעלייה בשכר מינימום, הקימה פרויקטים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית ופעלה כדי לקדם את כל הקבוצות המוחלשות בחברה הישראלית וליצור עבורן הזדמנות שווה להצלחה. כך נמשיך לעשות גם בממשלה הבאה".

תגיות:ש"סעמיר פרץמפלגת העבודהבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה