חדשות בארץ

איראן: "נוכחות של ישראל במפרץ הפרסי עלולה להצית מלחמה"

מפקד חיל הים של משמרות המהפכה האיראניים, אדמירל עלי רזא תנגסירי, אמר כי ארצות הברית ובריטניה מתכננות להכניס את ישראל למי המפרץ הפרסי, במסגרת הקואליציה שהן מקימות לאבטחת השיט באזור: "הן יישאו באחריות. אנחנו מזהירים מפני כל נוכחות בלתי חוקית במי המפרץ ובמצרי הורמוז"

מכלית נפט במפרץ הפרסי (צילום: שאטרסטוק)מכלית נפט במפרץ הפרסי (צילום: שאטרסטוק)
אא

מפקד חיל הים של משמרות המהפכה האיראניים, אדמירל עלי רזא תנגסירי, הזהיר אמש (ראשון) כי נוכחות ישראלית במי המפרץ הפרסי "עלולה להצית מלחמה".

בראיון לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" טען תנגסירי, כי ארצות הברית ובריטניה מתכננות לשתף את ישראל בכוח הימי לאבטחת השיט במפרץ שהן פועלות להקימו: "אמריקה ובריטניה מתכננות לבזוז את מדינות האזור, ומנסות להקים ברית לא חוקית באזור. הן מתכננות להכניס למי המפרץ את הישות הציונית הכובשת את ירושלים. כל נוכחות בלתי חוקית של ישראל במפרץ עלולה להצית מלחמה, והן יישאו באחריות. אנחנו מזהירים מפני כל נוכחות בלתי חוקית במי המפרץ ובמצרי הורמוז". הוא הדגיש כי האיראנים "יכולים לעצור כל ספינה בכל רגע בו ירצו בכך, גם אם היא זוכה לליווי אמריקני או בריטי".

הבכיר האיראני הוסיף כי ביטחון המפרץ חשוב לאיראן, וכי במשך עשורים ארצו שמרה על הביטחון במצרי הורמוז: "נוכחותן של מדינות מחוץ לאזור ערערה את הביטחון. אנחנו, בחיל הים של המשמרות, אחראים לאבטחת מצרי הורמוז והמפרץ הפרסי, ואין צורך לשם כך בזרים". הוא הבהיר, כי המכלית הבריטית עליה השתלטו המשמרות לא תשוחרר לפני שבריטניה תשחרר את המכלית האיראנית אותה תפסה מול חוף גיברלטר.

בתוך כך, נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר מפני הקמתה של קואליציה ימית בהובלת ארצות הברית לאבטחת המפרץ הפרסי. רוחאני, ששוחח בטלפון עם שליט קטאר, האמיר תמים בן חאמד א-ת'אני, אמר כי תוכניתה של וושינגטון לכונן את הכוח הימי "תסבך את הבעיות באזור ותהפוך אותן למסוכנות יותר".

בשבוע שעבר חשף שר החוץ ישראל כץ, כי ישראל משתלבת בהיבטים שונים של פעילות הקואליציה לאבטחת השיט החופשי במפרץ הפרסי, אותה מגבשת ארצות הברית בימים אלה. כץ, שהופיע בפני ועדת החוץ והביטחון הזמנית של הכנסת, אמר כי ישראל שותפה לשיח המתנהל בארצות הברית ובאזור על הדרכים להתמודד מול הפעילות העוינת של איראן נגד השיט במפרץ, וכי היא תורמת את חלקה בהיבטים המודיעיניים ובתחומי פעילות נוספים. הוא הדגיש, כי לתרומה זו חשיבות מבחינת האינטרס הישראלי, וזאת במסגרת האסטרטגיה לבלימת האיום האיראני ולחיזוק הקשר עם מדינות המפרץ.

תגיות:איראןארצות הבריתהמפרץ הפרסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה