חדשות בארץ

גנץ על רוטציה עם נתניהו: "אם אני ראשון, אפשר להתחיל לדבר על הדברים"

בני גנץ אמר כי לפני פיזור הכנסת ה- 21 הוא דחה הצעות שהגיעו מנתניהו להצטרף לממשלה ללא יאיר לפיד, אבל הוסיף: "אם הוא היה הוא רוצה להציע רוטציה ואני הייתי מתחיל אותה ראשון, אפשר היה להתחיל לדבר על הדברים"

גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

מוכן לרוטציה? יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר הבוקר (ראשון) כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מציע לו רוטציה בראשות הממשלה, במסגרתה הוא יכהן ראשון בתפקיד – הוא היה מוכן לשקול זאת.

בראיון ל- ynet סיפר גנץ, כי במהלך המשא ומתן הקואליציוני שניהל נתניהו לאחר הבחירות הקודמות – בטרם פוזרה הכנסת ה- 21 – הוא ניסה לפרק את כחול לבן והציע לו להצטרף לממשלה ללא יאיר לפיד: "רצו מספר הצעות בשעות המוזרות האלה – מלתת חצי עולם לאבי גבאי שקרא 'לא לשבת עם נתניהו', ובכל זאת רץ לעשות שיחת לילה בבלפור, דרך כל מיני שליחים שהגיעו עם רעיונות. דבקנו בעקרונות שלנו. נתניהו היה שמח לפרק את כחול לבן ולהביא אותנו בכל מיני תנאים. הציעו לבוא ולהצטרף, לפרק את כחול לבן, תבוא רק אתה – ניתן לך חצי עולם ומלואו".

גנץ הדגיש כי דחה את ההצעות. בתשובה לשאלה האם נתניהו הלך רחוק עד כדי הצעה לרוטציה בראשות הממשלה, ענה יו"ר כחול לבן: "אני לא חושב שנתניהו לקח את הסיכון על עצמו, אבל אם הוא היה הוא רוצה להציע רוטציה ואני הייתי מתחיל אותה ראשון, אפשר היה להתחיל לדבר על הדברים".

יו"ר כחול לבן הבהיר, בנשימה אחת, כי לאחר הבחירות לא ישב בממשלה בראשות נתניהו: "אנחנו לא יכולים לשבת תחת נתניהו כראש ממשלה. זה לא שנאה אישית כלפיו – אין לי דבר וחצי דבר ברמה האישית מולו. אני מסתכל על ראש ממשלה עם שלושה כתבי חשדות. הדרישות של נתניהו עוסקות בהגנתו האישית. הכלים לממש זאת הם פסקות התגברות וחוק החסינות. זו פגיעה במסדי הדמוקרטיה, ולכן אינני יכול להסכים לכך".

"אנחנו מתכוונים לנצח ולקרוא לממשלת אחדות עם הליכוד", הוסיף גנץ. "אנחנו נהיה המפלגה הכי גדולה. נתניהו יצטרף כראש הליכוד לתפקיד כזה או אחר עד שיהיה לו כתב אישום. זה מתאפשר מבחינת החוק".

במחנה הדמוקרטי תקפו את גנץ על דבריו, בהם הביע נכונות לשבת עם נתניהו: "במקום להביט למציאות בעיניים באומץ ולהוביל את השינוי המתבקש וההכרחי עבור מדינת ישראל ואזרחיה, גנץ זוחל לממשלת נתניהו שתהרוס את שלטון החוק ותביא להרס הדמוקרטיה הישראלית. מאחז העיניים מבלפור עשה זאת שוב ושבה את גנץ בתעתועיו".

תגיות:בני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה