חדשות בארץ

"אני מקווה שדביר לא ראה את הרשע מול העיניים ועלה בטהרה השמיימה"

יואב שורק, אביו של דביר הי"ד שנרצח בפיגוע בגוש עציון, ספד לבנו: "התקופה האחרונה שלו הייתה של רוממות רוח, אני מקווה שמתוך זה הוא עלה השמיימה"

יואב שורק, הבוקר (צילום: פלאש 90)יואב שורק, הבוקר (צילום: פלאש 90)
אא

העיתונאי והפובליציסט יואב שורק, אביו של דביר הי"ד שנרצח שלשום בפיגוע דקירה בגוש עציון, יצא הבוקר (שישי) מחוץ לבית המשפחה היושבת שבעה ביישוב עפרה, ונשא דברים קצרים בפני כלי התקשורת.

"אנחנו מקבלים פה זרם של אנשים שמשלימים לנו את התמונה שאנחנו כבר יודעים על דביר", פתח שורק את דבריו. "אני אומנם שמח ששרים וחברי כנסת באו אתמול להלוויה, כי באמת זה דבר שצריך להיעשות, אבל לא רציתי שיהיו נאומים פוליטיים. לצערי אין חידוש בזה שיהודים נהרגים על ידי טרוריסטים ערבים, זה מלווה אותנו הרבה מאוד זמן".

שורק ציין כי לא קיבל עדיין תוצאות רשמיות של חקירת הפיגוע: "אני מאוד מקווה שזה כמו שאני מדמיין את זה – שהוא הלך לתומו והותקף מאחור, ולא הספיק לראות את הפרצוף ואת הרשע מול העיניים, אלא עלה בטהרה".

"כמה מרבותיו, שבאו לבכות עליו, סיפרו לנו שהתקופה האחרונה שלו הייתה תקופה של רוממות רוח. הוא למד הרבה, התפתח, שמח במה שהוא עושה. אני מקווה שמתוך זה הוא עלה השמיימה, ולא מתוך מאבק שנכשל בסופו של דבר עם מי שארב לו שם".

אביו של דביר התייחס לקריאות להסדרת היישוב עפרה כתגובה לרצח: "היו שדיברו על הסדרת יישובים ותגובות ציוניות הולמות. אני באופן אישי לא אוהב את השיחה הזאת, כי אני לא חושב שהקורבניות צריכה להוביל את מפעל ההתיישבות שלנו. את המקום הזה צריך להסדיר כי צריך להסדיר אותו, לא בגלל שמישהו מת. אני לא רוצה להרוויח שום דבר מזה שחיים נגדעו. אנחנו לא צודקים כי אנחנו מסכנים. אם אנחנו מסכנים – צריך לטפל בזה, שלא נהיה מסכנים. אם אנחנו צודקים – אנחנו צודקים".

"דביר נולד בבית חולים בירושלים, עשינו את הברית שלו פה, בחצר הבית, לפני כמעט 19 שנה. המקום לא היה מוסדר אז, והוא עדיין לא מוסדר. אין שום סיבה שזה קורה, זו פחדנות ועצלנות של הדרגים הכי גבוהים, שמהססים ומסתבכים עם דברים שלדעתי היו עוברים בקלות רבה. זה בעיניי לא קשור בכלל לזה שמישהו נרצח, טרגדיה היא לא מנוף למשהו אחר".

"נכון שבמבט הכללי בוודאי שאנחנו לא נחלשים מזה שיש מאבק", הוסיף האב השכול. "אם היינו נחלשים לא היינו בארץ הזאת כאן. המאבק הזה כאמור מלווה אותנו הרבה מאוד שנים. זה מחיר שכולנו משלמים".

שורק נשאל האם מבחינתו יש משמעות לסגירת חשבון עם המחבל, ומתח ביקורת על אוזלת היד הישראלית בכל הקשור לשחרור מחבלים: "ידו הארוכה של צה"ל תשיג? תמיד התפוצצתי כששמעתי משפטים כאלו גם כשזה קרה לאחרים. ידו הארוכה של צה"ל, עם כל הכבוד לה שהיא מונעת הרבה מאוד דברים כאלה אחרי שזה קרה, בטח אם אחר כך משחררים תמורת עסקה, בעיניי זה לא מנחם ולא חשוב. אשמח מאוד שיחסלו אותו – זה ודאי הדבר הצודק לעשות, ולא להושיבו בכלא על חשבון משלם המסים להרבה שנים ולשחרר אותו על משהו אחר – אבל זה לא יחזיר לנו את דביר".

תגיות:גוש עציוןפיגועעפרהדביר שורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה