חדשות בארץ

הפיגוע בגוש עציון: נמשך המצוד אחרי המחבלים

כוחות צה"ל בשיתוף שב"כ ממשיכים במרדף אחרי חוליית המחבלים, שרצחה את דביר שורק הי"ד בפיגוע בגוש עציון. הסריקות הורחבו לכיוון אזור העיר חברון, ונבדקת האפשרות כי חברי החוליה החליטו להתפצל לאחר ביצוע הפיגוע

הסריקות בבית פג’אר, אתמול (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)הסריקות בבית פג’אר, אתמול (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)
אא

כוחות הביטחון המשיכו במהלך הלילה (שישי) בחיפושים נרחבים אחרי חוליית המחבלים, שרצחה שלשום את דביר שורק הי"ד בפיגוע הדקירה בגוש עציון. מדיווחים ברשתות פלסטיניים עולה כי הסריקות, שהתמקדו עד עתה באזור העיר בית לחם, הורחבו לאזור חברון. בסריקות משתתפות יחידות מיוחדות, ונמשך המאמץ המודיעיני האינטנסיבי לעלות על עקבותיהם של המחבלים. נבדקת האפשרות כי חברי החוליה החליטו להתפצל לאחר ביצוע הפיגוע.

בניגוד להערכה שרווחה בשעות שלאחר הפיגוע, במערכת הביטחון מעריכים כעת כי חוליית המחבלים לא התכוונה לבצע פיגוע חטיפה. שורק, תלמיד ישיבת ההסדר "מחניים", הסמוכה לקיבוץ מגדל עוז, חזר בסביבות השעה שמונה בערב מירושלים, אליה נסע כדי לקנות ספרים לרבני הישיבה – מתנת הערכה לרגל סיום הלימודים. הוא ירד מן האוטובוס בצומת אפרת, והחל לעלות רגלית בכביש המוביל לכיוון הישיבה. המחבלים עקבו אחריו, וביצעו את זממם עשרות מטרים בלבד משער היישוב. לאחר מכן נמלטו ברכבם מהמקום, לכיוון העיירה הפלסטינית בית פג'אר. לאחר שדווח על היעדרו של דביר, החלו כוחות הביטחון בחיפושים אחריו. גופתו אותרה בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר, כשעליה סימני דקירה.

לאחר הפיגוע, ובעקבות הערכת מצב, הוחלט בצה"ל לתגבר את הכוחות הנמצאים ביהודה ושומרון במאות חיילים נוספים. החשש הוא, כי חוליית המחבלים מהווה 'פצצה מתקתקת', ועלולה לבצע פיגוע נוסף. כמו כן, קיים חשש שהפיגוע ישמש השראה למפגעים אחרים, במיוחד לנוכח תחילתו ביום ראשון של עיד אל-אדחא (חג הקורבן) המוסלמי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אתמול לזירת הפיגוע, וקיבל סקירות ביטחוניות. "אני בא עכשיו מהקריה, שם קיבלתי עדכונים שוטפים, כולל מראש שב"כ", אמר נתניהו לכלי התקשורת במקום. "החקירה מתקדמת, היא בעיצומה. בשנים האחרונות כוחות הביטחון, בהנהגת שב"כ, מצאו את כל המרצחים. אין לי ספק, גם על סמך מה ששמעתי, שאנחנו נשיג את מי שביצע את הרצח הנורא הזה".

דביר הי"ד הובא אמש למנוחות בעפרה, היישוב בו התגורר. אביו, הפובליציסט יואב שורק, ספד לו: "דביר יקר ואהוב שלנו, בעוד ימים אחדים היינו אמורים לחגוג לך 19. אני חושב על 19 השנים הללו, ואינני יכול שלא לחייך. זכרונך מעלה פנים מאירות, חשיבה חיובית, תום ואהבת אדם. מתנה קיבלנו לכמעט 19 שנה, מתנה שהפיצה אור וטוב בתוך המשפחה ומחוצה לה. על המתנה הזו אמרתי, ושוב אומר: השם נתן והשם לקח. רשעים אוהבי מוות קיפדו את חייך, אבל הם לא פגעו כמלוא הנימה בתום שלך, באור ובאהבה, בחפץ עשיית הטוב. אנחנו נמשיך עם אלה, וננצח עם אלה. טהור הסתלקת מאיתנו, ואנו ננסה להוסיף אור וטוב, לחזק את המשפחה למרות הכאב, לבחור בחיים ולהביא אור".

תגיות:גוש עציוןצה"לפיגועדביר שורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה