חדשות בארץ

דביר שורק הי"ד הובא למנוחות: "טהור הסתלקת מאיתנו"

החייל דביר שורק, שנרצח בפיגוע הדקירה סמוך לקיבוץ מגדל עוז בגוש עציון, הובא למנוחות בבית העלמין ביישובו עפרה. אביו יואב ספד לבנו: "קיבלנו מתנה ל- 19 שנה, השם נתן והשם לקח"

הלוויה של דביר שורק הי"ד (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)הלוויה של דביר שורק הי"ד (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

דביר שורק הי"ד, שנרצח בפיגוע הדקירה בגוש עציון, הובא הערב (חמישי) למנוחות בבית העלמין האזרחי ביישוב עפרה בו התגורר.

מסע הלוויה, בו השתתפו אלפים, החל בבית הכנסת "מזמור לאסף" שבגבעת צבי. אביו של דביר, הפובליציסט יואב שורק, ספד לו: "דביר יקר ואהוב שלנו, בעוד ימים אחדים היינו אמורים לחגוג לך 19. אני חושב על 19 השנים הללו, ואינני יכול שלא לחייך. זכרונך מעלה פנים מאירות, חשיבה חיובית, תום ואהבת אדם".

"בברית המילה שלך דיברתי על תודה. הפעם אודה את השם. כשמך – דביר יהודה. דיברתי על התודה, כי באת בעת של תחושת ביסוס המשפחה והבית. ואולי משהו מהחיוביות הזו המשיך להקרין ממך כל העת".

"לעיתים קרובות עמדתי והתבוננתי בך מהצד בפליאה. הייתה לך אישיות כל כך מיוחדת שהרגשתי שאינו יכול לעמוד על סודה, רק לאהוב ולשמוח בה. מתנה קיבלנו לכמעט 19 שנה, מתנה שהפיצה אור וטוב בתוך המשפחה ומחוצה לה. על המתנה הזו אמרתי, ושוב אומר: השם נתן והשם לקח".

"השם לקח, ואנחנו נותרנו פצועים וחסרים. איך נדמיין את זה שלא תבוא עוד. כמה כאב יביא הגעגוע, והאם נמצא כוחות לבנות ולנטוע כמו שאהבת, לחיות ולצמוח ולהיטיב. רשעים אוהבי מוות קיפדו את חייך, אבל הם לא פגעו כמלוא הנימה בתום שלך, באור ובאהבה, בחפץ עשיית הטוב. אנחנו נמשיך עם אלה, וננצח עם אלה. טהור הסתלקת מאיתנו, ואנו ננסה להוסיף אור וטוב, לחזק את המשפחה למרות הכאב, לבחור בחיים ולהביא אור. תהא נשמתך הטהורה צרורה בצרור החיים", סיים האב השכול בכאב את הספדו.

הרב של עפרה, הרב אבי גיסר, ספד לדביר ברוח ימים אלו, בהם מתאבל עם ישראל על חורבן בית המקדש: "ידו פרש צר על כל מחמדיה, ומי הם לא מחמדיה אם לא בחורי חמד. על אוצר של תום וטוהר, על עלם חמודות שכולו זהב ודבש, על דביר קודשנו. חיללו את הדביר, רשעים אשר ציווית לא יבואו בקהל".

"היום היה שבעה באב, היום בו נכנסו אויבים להיכל, וקלקלו בו ובזזו אותו שלושה ימים – שביעי, שמיני ותשיעי. ובסוף יום לפנות ערב שלחו אש בדביר, והלך ונשרף כל יום העשירי כולו. על זאת אני בוכיה, עיני עיני יורדה מים, על עיני קדושה ויראה, עיני חסד ומעשים טובים, מתיקות ושמחת חיים אינסופית".

"על כן אנחנו מקבלים על עצמנו צו קדוש היום הזה", הוסיף הרב גיסר, "לעמוד ולקום וללכת קוממיות בכל שבילי ורחובות ארצנו, בבתי המדרש, ביישובים, בכל דרכי הארץ, ביהודה ושומרון, בכל מקום ובכל אתר בארץ ישראל. עלינו לקום למגר אויב, רשע וזד, כל מבקשי נפשינו וחושבי רעתינו יישמדו, מתוך שליטה מלאה בכבישים ובשבילים, בבתים וברחובות".

"את זה יתנו אל ליבם ראשי המדינה, זו חובה קדושה", הדגיש הרב של עפרה. "עליהם לדעת שכל המעלה שקיבלו היא עבדות לציווי הזה. כל חלל וכל הרג מוטל על מי שבידו היכולת, לא כי הוא אשם אלא כי הוא יכול. ועל היכולת אתם נבחנים. פרנסי הציבור מצווים על זה – אחרת אל יהיו פרנסים, יפנו את מקומם".

סבו של דביר, טוביה שלזינגר, אמר בבכי על נכדו: "תינוקות של בית רבן נהגו להתחיל את לימוד התורה בספר ויקרא – יבואו טהורים ויתעסקו בטהרה. דביר, בגיל 19, לא תינוק של בית רבן, היית כולך טהור".

דביר הי"ד הותיר אחריו את הוריו, יואב ורחל, ושישה אחים ואחיות.

(עודכן: 21:30)

תגיות:גוש עציוןפיגועעפרהדביר שורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה