חדשות בארץ

דרישה בעקבות הפיגוע: "להחזיר את המחסומים לאלתר"

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להחזיר את המחסומים בשטחי יהודה ושומרון באופן מיידי: "בשנים האחרונות דמם של המתיישבים הפך הפקר. בכדי לשמור על 'חופש התנועה' של אויבינו, מאפשרים לרוצחים ומחבלים להסתובב בחופשיות, לרצוח בנו ולברוח לכפרים"

הרמטכ"ל כוכבי בזירת הפיגוע (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)הרמטכ"ל כוכבי בזירת הפיגוע (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, קרא היום (חמישי) לראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, להחזיר את המחסומים בשטחי יהודה ושומרון, וזאת בעקבות פיגוע הדקירה בו נרצח החייל דביר שורק הי"ד.

דגן אמר, כי המשותף לשבעת הפיגועים האחרונים ביהודה ושומרון הינו העובדה שהמחבלים הצליחו להימלט מהמקום: "הרוצחים של איתם ונעמה הנקין, רזיאל שבח, איתמר בן גל, אורי אנסבכר, התינוק עמיעד ישראל איש רן, זיו חג'בי, קים לבנגרונד יחזקאל, הרב אחיעד אטינגר, סמ"ר גל קיידאן – כולם נמלטו מהמקום. הדבר הזה לא היה קורה אם היו מחסומים ביהודה ושומרון".

"לצערנו, בשנים האחרונות דמם של המתיישבים הפך הפקר", הדגיש ראש המועצה האזורית שומרון. "בכדי לשמור על 'חופש התנועה' של אויבינו, מאפשרים לרוצחים ומחבלים להסתובב בחופשיות, לרצוח בנו ולברוח לכפרים".

"דביר שורק הי"ד יכול להיות הקורבן האחרון. אנו קוראים לשר הביטחון להורות על החזרת המחסומים לאלתר. אם לבנינו לא תינתן הזכות לנוע בחופשיות וללא חשש, כך יהיה גם לאויבינו", סיכם דגן.

הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הגיעו אל זירת הפיגוע בה נרצח שורק. המפקדים קיימו הערכת מצב בשטח, במהלכה קיבלו סקירות ממפקד החטיבה המרחבית "עציון", אלוף-משנה דוד שפירא, וכן בחדר הפיקוד של החטיבה בהשתתפות נציגי שב"כ והמשטרה.

נתניהו, שהגיע אף הוא לזירה, אמר: "החקירה מתקדמת, היא בעיצומה. בשנים האחרונות כוחות הביטחון, בהנהגת שב"כ, מצאו את כל המרצחים. אין לי ספק, גם על סמך מה ששמעתי, שאנחנו נשיג את מי שביצע את הרצח הנורא הזה".

שורק בן ה- 19תלמיד ישיבת ההסדר "מחניים" שליד קיבוץ מגדל עוז בגוש עציון, יצא אמש לירושלים, כדי לקנות מתנות לרבני הישיבה, לאות הערכה להם בתום שנת הלימודים. משלא חזר, והקשר עמו אבד, דווח על היעדרו. לאחר מספר שעות של חיפושים אחריו, אותרה גופתו בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר, עשרות מטרים בלבד משער הקיבוץ, כשעליה סימני דקירהלאחר הערכת מצב, הוחלט בצה"ל על תגבור נוסף של כוחות חי"ר ביהודה ושומרון. כוחות של צה"ל, שב"כ ומשטרה ממשיכים גם בשעות אלו בסריקות באזור הפיגוע, על מנת ללכוד את מבצעיו.

בניגוד לההערכות המוקדמות, במערכת הביטחון מעריכים כעת כי המחבל או המחבלים שרצחו את שורק לא התכוונו לבצע פיגוע חטיפה. מהחקירה שנוהלה עד כה עולה כי שורק, שחזר באוטובוס מירושלים, עשה את דרכו ברגל מהכביש בעלייה לכיוון הישיבה, הסמוכה למגדל עוזהמחבלים, שהבחינו בו, דקרו אותו למוות וברחו מהזירה ברכבם לכיוון הכפר הפלסטיני בית פג'אר.

תגיות:גוש עציוןפיגועיוסי דגןדביר שורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה