חדשות בארץ

נתניהו בזירת הפיגוע: "החקירה מתקדמת, נבוא חשבון עם המרצחים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לזירת הפיגוע בה נרצח החייל דביר שורק הי"ד. הוא אמר כי ישנה התקדמות בחקירה: "אנחנו נשיג את מי שביצע את הרצח הנורא הזה". יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שביקר מוקדם יותר בגוש עציון, אמר: "המחבלים לא יצליחו לשבור את חוסננו. אנחנו מחבקים את משפחתו של דביר, ומחויבים להמשיך את דרכו"

נתניהו בזירת הפיגוע (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו בזירת הפיגוע (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (חמישי) לזירת הפיגוע בגוש עציון, בה נרצח הלילה החייל דביר שורק הי"ד. הוא סייר במקום וקיבל סקירות ביטחוניות ממפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן.

"אמרתי הבוקר שארץ ישראל נקנית בייסורים", פתח נתניהו את דבריו. "איבדנו כאן בן יקר למשפחת שורק, שאיבדה גם את הסבא, הרב הרלינג, לפני שנים אחדות. ליבנו איתם, ואנחנו מחבקים אותם בשעתם הקשה".

"אני בא עכשיו מהקריה, שם קיבלתי עדכונים שוטפים, כולל מראש שב"כ", הוסיף ראש הממשלה. "התשובה שלנו למרצחים האלו היא כפולה. קודם כל, הם באים להרוס ואנחנו בונים. שנית, ידינו תשיג אותם ונבוא איתם חשבון, וגם עם שולחיהם".

"החקירה מתקדמת, היא בעיצומה. בשנים האחרונות כוחות הביטחון, בהנהגת שב"כ, מצאו את כל המרצחים. אין לי ספק, גם על סמך מה ששמעתי, שאנחנו נשיג את מי שביצע את הרצח הנורא הזה", הדגיש נתניהו.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, סייר מוקדם יותר בגוש עציון. "המחבלים מבקשים לחזור ולפגוע בתושבי גוש עציון ובכל אזרחי ישראל", אמר. "הם לא יצליחו לשבור את חוסננו. צה"ל וכוחות הביטחון ירדפו אותם וישיגו אותם – חיים או מתים".

"לא רחוק מכאן, הזירה שבה נרצח הבוקר רב-טוראי דביר שורק ז״ל, נחטפו ונרצחו לפני חמש שנים שלושת הנערים, גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח זיכרונם לברכה. המחבלים חשבו אז שיחלישו את תושבי גוש עציון, אך התושבים המשיכו להתחזק ואזרחי ישראל כולם הוסיפו להתאחד. זה מה שיקרה גם הפעם, אחרי הרצח הנפשע הזה", הוסיף גנץ.

"אנחנו מחבקים את משפחתו, מחזקים את קרוביו ומחויבים להמשיך את דרכו של דביר – דרך של נועם הליכות, של למידה, של ציונות במלא תפארתה. אנחנו נמשיך לבנות בגושים. נעשה זאת מתוך ראייה אסטרטגית, ולא כאסטרטגיה פוליטית. נעשה זאת כאן, בגוש עציון, ובכל אזור אסטרטגי שנראה לנכון", הבהיר יו"ר כחול לבן.

שורק, תלמיד ישיבת ההסדר "מחניים" שליד קיבוץ מגדל עוז בגוש עציון, יצא אמש לירושלים, כדי לקנות מתנות לרבני הישיבה, לאות הערכה להם בתום שנת הלימודים. משלא חזר, והקשר עמו אבד, דווח על היעדרו. לאחר מספר שעות של חיפושים אחריו, אותרה גופתו בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר, עשרות מטרים בלבד משער הקיבוץ, כשעליה סימני דקירה. לאחר הערכת מצב, הוחלט בצה"ל על תגבור נוסף של כוחות חי"ר ביהודה ושומרון. כוחות של צה"ל, שב"כ ומשטרה ממשיכים גם בשעות אלו בסריקות באזור הפיגוע, על מנת ללכוד את מבצעיו.

בניגוד לההערכות המוקדמות, במערכת הביטחון מעריכים כעת כי המחבל או המחבלים שרצחו את שורק לא התכוונו לבצע פיגוע חטיפה. מהחקירה שנוהלה עד כה עולה כי שורק, שחזר באוטובוס מירושלים, עשה את דרכו ברגל מהכביש בעלייה לכיוון הישיבה, הסמוכה למגדל עוז. המחבלים, שהבחינו בו, דקרו אותו למוות וברחו מהזירה ברכבם לכיוון הכפר הפלסטיני בית פג'אר.

דביר הי"ד הוא בנם של רחל והפובליציסט יואב שורק. סבו, הרב בנימין הרלינג הי"ד, נרצח על ידי מחבלים בפיגוע ירי בכ' בתשרי תשס"א, במהלך טיול בהר עיבל. מוקדם יותר אמר אביו לעיתונאים כי "דביר היה ילד מתוק, שחיפש כל הזמן מי צריך עזרה, איך אפשר לעשות, איך אפשר לבנות. הוא היה מאלה עליהם אמר הרב קוק 'הצדיקים הטובים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק'. קיבלנו מתנה לכמעט 19 שנה, היה צריך להיות לו יום הולדת ביום שלישי הקרוב. על המתנה הזאת אנחנו מודים. את הכאב הזה והחיסרון אנחנו נישא כנראה גם הלאה".

תגיות:גוש עציוןפיגועדביר שורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה