חדשות בארץ

תיעוד: הילד נתקע על העץ הגבוה – וחולץ בשלום

ילד כבן 10 טיפס על העץ כדי להוריד כדור, ונתקע על ענף דק מבלי יכולת לרדת. לוחמי האש שהוזעקו למקום פעלו לחלצו במהירות, אך עשו זאת בזהירות מחשש שהענף יישבר. בחסדי שמיים, הילד חולץ בשלום

(צילום: כבאות והצלה, מחוז ירושלים)(צילום: כבאות והצלה, מחוז ירושלים)
אא

לוחמי האש בתחנת הכיבוי וההצלה בירושלים הוזנקו אתמול (רביעי), בשעות הערב המוקדמות, למשימה לא שגרתית – לחלץ ילד כבן 10 שטיפס על עץ גבוה ונתקע בצמרתו.

הילד, שרצה להוריד כדור שנתקע על העץ במהלך משחק, טיפס עד לענפים הדקים ביותר שלו, עד לגובה של כ- 10 מטרים. כשהגיע לצמרת העץ, הוא הבין כי אינו מסוגל לעלות יותר ואף לא לרדת, וכי הענף עליו הוא יושב הוא ענף דק העלול להישבר בכל רגע.

חבריו ובני משפחתו של הילד הזעיקו את שירותי הכבאות כדי לחלצו מהסכנה. לוחמי האש, שהגיעו אל המקום, בחנו את הסיטואציה והבינו כי עליהם לחלץ את הילד במהירות אך בצורה זהירה ומדודה, וזאת כדי למנוע תנודות מיותרות של העץ והענף השביר עליו ישב הילד.

לאחר הכנות מקדימות, טיפס אחד מאנשי הצוות באמצעות סולם גבוה אל הילד, והוריד אותו בזהירות, ובחסדי שמיים מרובים – ללא פגע. הוא העביר אותו להוריו המאושרים, שהמתינו לו בדאגה מתחת לעץ.

רס"ל אודי גל, מפקד הצוות החילוץ שחילץ את הילד, סיפר: "קראו לנו לחלץ ילד שטיפס על עץ גבוה. לכאורה עוד חילוץ שגרתי מני רבים, שלוחמי האש מתמחים ומיומנים בהם. אולם כשהגענו, ראיתי כי המקרה הזה מורכב ביותר. הענף עליו ישב הילד היה דק מאוד והיה רקוב בחלקו, לפיכך, היה צורך לפעול בצורה מהירה ביותר מצד אחד, ובאופן שקול וזהיר ביותר מצד שני".

"בתוך זמן קצר מהרגע שהגענו, טיפסנו על העץ בצורה זהירה וחילצנו את הילד ללא פגע", הוסיף מפקד הצוות. "הדבר שהכי ריגש אותי בכל האירוע הזה היה, שכאשר הגעתי אל הילד, הרמתי אותו על הידיים, הוא תפס אותי חזק ואמר לי תוך כדי החילוץ: 'פחדתי מאוד כשהייתי על הענף הדק, אבל כשראיתי שהכבאית ואתם הגעתם, כבר לא פחדתי יותר ונרגעתי, כי הבנתי שהכל יהיה בסדר".

לאחר שהרוחות נרגעו במקצת, פנו לוחמי האש לשלב השני של המשימה: הם הורידו גם את הכדור מהעץ והחזירו אותו לילד.

(סרטון: כבאות והצלה, מחוז ירושלים)

תגיות:לוחמי האשחילוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה