חדשות בארץ

שוב: סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן בהתבטאות בעייתית

סגן הרמטכ"ל לשעבר ומספר 2 במחנה הדמוקרטי, יאיר גולן, חולל סערה נוספת, כאשר הזכיר בנשימה אחת את רצח החייל דביר שורק הי"ד בגוש עציון עם "בעיות של שחיתות אישית והשחתת המרחב הציבורי"

יאיר גולן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יאיר גולן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מספר 2 במחנה הדמוקרטי, האלוף (מיל') יאיר גולן, חולל הבוקר (חמישי) סערה, כאשר בראיון לכאן רשת ב' התייחס לרצח החייל דביר שורק הי"ד בגוש עציון.

גולן פתח את דבריו בהבעת תנחומים למשפחתו של הנרצח וליישוב עפרה בו היא מתגוררת, ולאחר מכן אמר: "שים לב מה קורה לנו היום הזה. ביום אחד, בפרצוף, אנחנו מקבלים את בעיית הבעיות הביטחונית של מדינת ישראל, שהיא גם הבעיה המדינית הקשה ביותר, וזה הנושא הפלסטיני; אנחנו מקבלים בעיה של שחיתות אישית; ואנחנו מקבלים בעיה של השחתת המרחב הציבורי, מינויים מפוקפקים לות"ת. כל זה בפחות מ- 24 שעות".

המראיין ירון דקל הגיב כי "אין קשר בין הדברים האלה", אך גולן המשיך: "לא צריך להיות קשר, אני רק אומר לך שאלה שלוש הבעיות המרכזיות שעומדות בפנינו".

דבריו של גולן זכו לתגובות זועמות ברשתות החברתיות מצדה הימני של המפה הפוליטית. העיתונאי קלמן ליבסקינד העלה את הציטוטים לחשבון הטוויטר שלו, וכתב על כך: "גם רצח של צעיר יהודי בגוש עציון, וגם מינויים מפוקפקים בות"ת, זה באמת יותר מדי ליום אחד. בעקבות ההצלחה, יאיר גולן מעלה עונה שנייה של המופע 'על תהליכים ופרופורציות'".

תגובתו של ליבסקינד כיוונה להתבטאותו השנויה במחלוקת של גולן לפני שלוש שנים, בזמן שכיהן כסגן הרמטכ"ל. בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שנערך במכון "משואה" בתל יצחק, אמר גולן: "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז – לפני 70, 80 ו- 90 שנה – ומציאת עדות להם כאן בקרבנו, היום, ב-2016".

התבטאותו זו זכתה לגינויים מימין וממשיכה לרדוף את גולן, שלקראת הבחירות הצטרף למפלגת ישראל דמוקרטית בראשות אהוד ברק, ויחד עמו חבר למרצ, להקמת רשימת המחנה הדמוקרטי, בה הוא ממוקם כמספר 3. בראיון קודם בחודש יוני, עם תחילת דרכו הפוליטית, התייחס גולן לביקורת על התבטאותו מ- 2016: "כל פעם חוזרים לעניין הזה, לי זה היה כבר לזרא. צריך להסתכל על התהליכים כפי שהם, רק תסתכל על ההשחתה השלטונית סביב נושא הבחירות. הייתה צריכה לקום קואליציה של שתי המפלגות הגדולות – הליכוד וכחול לבן. הייתה יכולה להיות קואליציה יציבה. זה לא קורה רק בגלל שחיתות – ושחיתות של איש אחד. זה בלתי מתקבל על הדעת". גולן טען כי הזמן שחלף מאז התבטאותו מוכיחים את צדקתו: "כל מה שאמרתי נכון לחלוטין, לצערי, ומה שקרה בשלוש השנים האחרונות רק מוכיח את זה".

תגיות:יאיר גולןבחירות 2019דביר שורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה