חדשות יהדות

מפעים: מה עשה הרב קנייבסקי בגן החיות?

עם צאתם של בני הישיבות לבין הזמנים, הסיפור הבא מקורות חייו של הרב חיים קנייבסקי ממחיש את האופן בו גדולי ישראל מנצלים כל שנייה מזמנם היקר

הרב חיים קנייבסקי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)הרב חיים קנייבסקי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)
אא

עם צאתם של בני הישיבות לחופשת בין הזמנים, לאגור כוחות לקראת זמן אלול, מתפרסם בגיליונו האחרון של עלון "דברי שי"ח" סיפור מקורות חייו של הרב חיים קנייבסקי, ממנו ניתן ללמוד מוסר השכל על אופן ניצול הזמן אצל גדולי ישראל, גם בעיתים המוקדשים אצל עמך ישראל למנוחת הנפש והגוף.

הרב קנייבסקי ידוע בהספקי הלימוד העצומים שלו, וכמי שמקפיד על שמירת הזמן וניצולו המקסימלי. ימי בין הזמנים עבורו אינם שונים מימי השנה הרגילים, והוא ממשיך בהם בהתמדתו הקבועה. עם זאת, במהלך השנים שחלפו הוא נעתר לעיתים נדירות לבקשות מקורביו לצאת מביתו ולנסוע לים, לצורכי בריאות.

רעייתו של הרב, הרבנית בת שבע ע"ה, רצתה באחד מימי בין הזמנים שהילדים ייסעו לגן החיות בתל אביב. מטבע הדברים, הרב לא רצה להיבטל מלימודו. אלא שאחד ממקורביו, ר' מרדכי שבשוביץ, הצליח לשכנעו עם נימוק בפניו לא יכול היה לעמוד: "בגמרא נאמר כי כאשר רואים קוף – מברכים 'משנה הבריות', וכי אינך רוצה לברך 'משנה הבריות'?". בעקבות הדברים, נעתר הרב ויצא עם בני המשפחה לטיול בגן החיות.

אלא שבזאת לא תם הסיפור המפעים. בספר "בית אמי", שכתבה הרבנית רות צביון, בתם של הרב והרבנית קנייבסקי על חיי המשפחה, סופר כי אכן 'הפמליה' המשפחתית הגיעה לגן: "אכן ראינו את הקוף ואת הפיל, בירכנו עליהם את ברכת משנה הבריות".

"כיוון שכבר אבא מרן שליט"א ביקר שם, סבב עמנו אבא בין הכלובים, וליד כל בעל חיים אמר לנו היכן הוא נזכר בתנ"ך ובחז"ל, כאשר שאר המבקרים בגן החיות שומעים ונהנים, ומתלווים אלינו כדי להוסיף ולשמוע... כך הלכה הפמליה וגדלה מכלוב לכלוב... היה זה מחזה שלא נשכח במהרה".

תגיות:בין הזמניםהרב חיים קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה