חדשות בארץ

בחמאס מברכים על הפיגוע: "נמשיך להיאבק בכיבוש"

בארגון הטרור העזתי בירכו על פיגוע הדקירה שבו נרצח החייל דביר שורק בן ה-19 בגוש עציון, ומסרו כי הפיגוע הוא ההוכחה לכך שהאינתיפאדה בגדה המערבית נמשכת: "זאת התגובה הטובה ביותר לדיבורים על סיפוח יהודה ושומרון". לדבריו, זהו עדות "לכישלונה של מדיניות הכיבוש, כישלון המעצרים והמחסומים וחומת הביטחון וכישלון מדיניות התיאום הביטחוני בין הרשות הפלסטינית לכיבוש הישראלי"

חמאס בעזה (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)חמאס בעזה (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)
אא

בארגון הטרור החמאס התייחסו היום (חמישי) לרציחתו של סמ"ר דביר שורק הי"ד בידי מחבלים, ואמרו כי "הפיגוע מוכיח כי האינתיפאדה של בני העם הפלסטיני בגדה המערבית נמשכת". בהודעה שמסר דובר הארגון, חאסם קאסם, הובטח כי "המאבק לא יפסיק עד שנסלק את הכיבוש".

לפי דובר החמאס, פיגוע הטרור הינו חלק "מהמאבק הטבעי של העם הפלסטיני נגד הכיבוש הישראלי ונגד המתנחלים". עוד הוסיף כי "הפעולה היא התגובה הטובה ביותר לכל הדיבורים על ניסיונות סיפוח הגדה המערבית". לטענתו, "הפעולה מוכיחה את כישלונה של מדיניות הכיבוש, כישלון המעצרים והמחסומים וחומת הביטחון וכישלון מדיניות התיאום הביטחוני בין הרשות הפלסטינית לכיבוש הישראלי".

כזכור, הבוקר התיר צה"ל לפרסום כי גופתו של דביר (יהודה) שורק הי"ד אותרה לפנות בוקר בסמוך לקיבוץ מגדל עוז שבגוש עציון. דביר, בן 19 מהיישוב עפרה בבנימין, הוא בנם של רחל ויואב שורק, עיתונאי במקור ראשון ועורך כתב העת השילוח. סבו, הרב בנימין הרלינג, נרצח לפני 19 שנה בעת שמחבלים פתחו בירי תופת לעבר קבוצת מטיילים בתחילת האינתיפאדה השנייה. 

לפי רבו בישיבת ההסדר "אור תורה מחניים", דביר נרצח בעת שנסע לירושלים לקנות לרב שלו מתנת סוף שנה כהכרת תודה, וכי הוא נרצח כשהוא חבוק בספרים הללו.

האירוע החל אמש בחצות הליל עם דיווח על צעיר שנעדר, כאשר מיד לאחר קבלת הדיווח הוזנקו כוחות צה"ל שפתחו בסריקות של האזור. בשעה 3:00 לפנות בוקר אותרה גופתו של החייל בסמוך לכביש הגישה של קיבוץ מגדל עוז שבגוש עציון, כשהיא עם פצעי דקירה מרובים.

במערכת הביטחון מסרבים למסור פרטים, למרות שעל פי דיווחים בשב"כ ובצה"ל יודעים את נסיבות האירוע, וכי נחקר חשד לפיגוע חטיפה שהשתבש. ראש מועצת גוש עציון אמר הבוקר כי בתחילה נמסר לו כי לא ברור מה הרקע לאירוע, אך כעבור 20 דקות חזרו אליו בצה"ל ואמרו לו כי ישנה "ודאות ברורה" כי מדובר בפיגוע טרור. גם גורמים בצה"ל הבהירו כי בניגוד לחטיפת שלושת הנערים שהתרחשה לפני 5 בדיוק – כיוון חקירה שגם נבדק – בידי החוקרים ראיות רבות המוכיחות כי הרצח לא בוצע במקום שבו אותרה הגופה, כי אם במקום אחר, סמוך לאזור.

מוקדם יותר מסר ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, כי "כוחות הביטחון נמצאים עכשיו במרדף כדי ללכוד את המחבל השפל ולבוא עמו חשבון. אני שולח בשמי ובשם הממשלה תנחומים למשפחה".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר הבוקר הודעת תנחומים למשפחה, ואמר: "תפילותינו נתונות למשפחת החייל אשר נרצח בידי בן עוולה", אמר. "הלב דאב על זיו העלומים והחיים הקצרים וישרי הדרך שנגדעו".

תגיות:חמאספיגועדביר שורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה