חדשות בארץ

דביר נרצח בדרך לקנות מתנות לצוות הישיבה: הותר לפרסום שמו של החייל

19 שנה לאחר שסבו הרב בנימין הרלינג נרצח מירי מחבלים באוקטובר 2000, דביר (יהודה) שורק נרצח אמש מדקירות סכין של מחבלים. ראש הממשלה נתניהו: "כוחות הביטחון נמצאים עכשיו במרדף כדי ללכוד את המחבל השפל ולבוא עמו חשבון. אני שולח בשמי ובשם הממשלה תנחומים למשפחה". נשיא המדינה ניחם: "הלב דאב על זיו העלומים והחיים הקצרים וישרי הדרך שנגדעו"

דביר שורק הי"ד (באדיבות המשפחה)דביר שורק הי"ד (באדיבות המשפחה)
אא

לאחר שלפנות בוקר (חמישי) אותרה גופתו של החייל שנרצח בפיגוע בגוש עציון, הותר לפרסום כי שמו של הנרצח הוא דביר (יהודה) שורק, בן 19 מהיישוב עפרה בבנימין. דביר הוא בנם של רחל ויואב שורק, פובליציסט ועורך כתב העת השילוח. הרב בנימין הרלינג, סבו של הקדוש, נרצח לפני 19 שנה בעת שמחבלים פתחו בירי תופת לעבר קבוצת מטיילים.

 "הוא היה בירושלים ונסע לקנות לרב שלו מתנת סוף שנה, הכרת תודה", אמר הרב שראל רוזנבלט, רב בישיבת ההסדר "אור תורה מחניים" שבה למד שורק.

מוקדם יותר מסר ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, כי "כוחות הביטחון נמצאים עכשיו במרדף כדי ללכוד את המחבל השפל ולבוא עמו חשבון. אני שולח בשמי ובשם הממשלה תנחומים למשפחה".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר הבוקר הודעת תנחומים למשפחה, ואמר: "תפילותינו נתונות למשפחת החייל אשר נרצח בידי בן עוולה", אמר הנשיא. "הלב דאב על זיו העלומים והחיים הקצרים וישרי הדרך שנגדעו".

ריבלין הוסיף כי "נחזק את ידי כוחות הביטחון כולם הדולקים אחר המרצחים ולא נשקוט עד אשר נשיגם. מול הטרור הנורא נפעל ביד קשה וחסר פשרות למען שלום אזרחינו בכל מקום אשר יהיו".

האירוע החל אמש בחצות הליל עם דיווח על צעיר שנעדר, כאשר מיד לאחר קבלת הדיווח הוזנקו כוחות צה"ל שפתחו בסריקות של האזור. בשעה 3:00 לפנות בוקר אותרה גופתו של החייל בסמוך לכביש הגישה של קיבוץ מגדל עוז שבגוש עציון, כשהיא עם פצעי דקירה מרובים.

במערכת הביטחון מסרבים למסור פרטים, למרות שעל פי דיווחים בשב"כ ובצה"ל יודעים את נסיבות האירוע, וכי נחקר חשד לפיגוע חטיפה שהשתבש. ראש מועצת גוש עציון אמר הבוקר כי בתחילה נמסר לו כי לא ברור מה הרקע לאירוע, אך כעבור 20 דקות חזרו אליו בצה"ל ואמרו לו כי ישנה "ודאות ברורה" כי מדובר בפיגוע טרור.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר: "אני שולח חיבוק של נחמה למשפחת תלמיד הישיבה שנרצח הלילה בגוש עציון. הכאב הוא עצום, ואני בטוח שכוחות הביטחון יניחו את ידם על הרוצח המתועב. התשובה שלנו חייבת להיות נחרצת: החלת הריבונות הישראלית בכל היישובים - וגוש עציון תחילה".

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי מסר: "כואב ומתאבל על רצח החייל ותלמיד הישיבה הלילה בגוש עציון. אני משוכנע כי כוחות הביטחון יעצרו את הרוצח. תנחומים מעומק הלב למשפחת החייל. יהי זכרו ברוך".

ח"כ יאיר לפיד, מספר 2 בכחול לבן, אמר: "רצח החייל בגוש עציון מזעזע וכואב. שולח ניחומים למשפחתו ולחבריו. מחזק את ידי צה"ל וכוחות הביטחון הפועלים בשטח, הם ישיגו את הרוצחים השפלים ואת שולחיהם".

יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, בחר לתקוף את מדיניות הממשלה, אותה האשים ב"כניעה לטרור". לדבריו, מדיניות הכניעה של הממשלה "מובילה לפיגועים בירושלים וביו"ש. במערכת הביטחון יודעים על עשרות התארגנויות להוציא פיגועים נגד יהודים בהכוונת חמאס מרצועת עזה.

"המונח 'הסדרה' הוא מכבסת מילים לכניעה לטרור והמדיניות הנוכחית של הממשלה זה ניסיון בזוי לקנות שקט לטווח קצר ולהקריב את ביטחונם של אזרחי ישראל בטווח הארוך. אני בטוח שצה"ל ישים את ידו על מבצעי הפיגוע וימצה איתם את הדין".

 

"דורשים מראש הממשלה לטפל בנחישות בשורש תשתיות הטרור"

ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין בתחומה התגורר הצעיר, אמר: "בנימין אבלה ודואבת הבוקר על הירצחו בידי מחבלים שפלים של חייל צה"ל ותושב בנימין. המועצה מלווה את המשפחה מרגע היוודע האירוע ותסייע לה ככל הנדרש.

"הקלות הבלתי נסבלת בה יכול מחבל לרצוח עלם חמודות צריכה לזעזע את מדינת ישראל כולה אנחנו מצפים ובטוחים שכוחות הביטחון יפעלו בכל הכוח למציאת וחיסול הרוצחים. אנחנו דורשים מראש הממשלה לטפל בנחישות בשורש תשתיות הטרור, להבטיח את שלומם וביטחונם של תושבי יהודה ושומרון ולהחיל ריבונות במעשים ולא בדיבורים".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר: "גוש עציון התעורר לבוקר קשה של שפיכת דם טהור על ידי רוצחים מנוולים. אנו התיישבות מושרשת ואיתנה, למודת שכול וגבורה. לא ניחלש כאומה וכמפעל. בימים אלו של חודש אב, ימי אבל על חורבן המקדש והגלות הארוכה, אנו מכריזים בראש מורם שישיבתנו בארץ האבות היא לא אפיזודה חולפת אלא עובדה קיימת לעולמי עולמים.

"אויבינו המרים ינסו שוב ושוב לפגוע בנו, אבל תשובתנו כתשובתם של לוחמי גוש עציון במלחמת העצמאות, נחושה מתמיד - נצח ירושלים".

נאמן הוסיף: "אנו שולחים את תנחומינו למשפחה היקרה והכואבת, ולישיבה שבה הגיבור למד. רק חיזקו ואימצו. ולממשלת ישראל אנחנו אומרים שוב - תסיימו את המלחמה הזו בניצחון. תגדעו את הדמיונות של בני עוולה.

"אל תשאירו להם כל אופציה. זו הדרך היחידה להיות ברורים ולא להשאיר כל פתח לתקוותם. ריבונות ישראל בגוש עציון בפרט וביהודה ושומרון בכלל היא התשובה הלאומית היחידה המתבקשת".

תגיות:גוש עציוןפיגועדביר שורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה