חדשות בארץ

נתניהו למקורביו: "לא אפר את הברית עם החרדים"

על רקע המאמר שפרסם הבוקר בישראל היום, בו הבטיח כי לא ילך לממשלת אחדות, הערב נחשף כי ראש הממשלה הצהיר בימים האחרונים בשיחות סגורות כי לעולם הוא לא יפר את הברית עם השותפות החרדיות. עוד אמר כי הוא שוקל לצרף את הימין המאוחד לממשלה הבאה, ולשמור על הרכב דומה לזו הנוכחית, אך חושש כי שקד ובנט ימליצו ברגע האמת על גנץ לראשות הממשלה. בלשכת רה"מ מכחישים: "הוא יקים כל ממשלת ימין חזקה כפי שהתחייב הבוקר"

נתניהו וליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בצל הקמפיין הנגטיבי שמנהל יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כנגד ממשלה עם החרדים, הערב (רביעי) דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר בשיחות סגורות כי הוא לא מתכוון לסגת מהרכב הממשלה הנוכחית. לפי הדיווח בחדשות 12, בימים האחרונים אמר נתניהו כי "לא אפר את הברית עם החרדים".

עם פרסום מאמרו הבוקר בישראל היום, בו הדגיש נתניהו כי אין בכוונתו ללכת לממשלת אחדות לאחר הבחירות, ניצל ליברמן את ההזדמנות ועלה לסבב לחימה נוסף מול הליכוד, כשהוא מבטיח כי רק הוא ידאג להקמת ממשלת אחדות, וימנע את "הכניעה לימין הקיצוני ולחרדים". אך עם זאת, הסיבה לחתירה של נתניהו להקמת ממשלה במתכונת דומה לזו הקודמת, נעוצה בעובדה כי רק שותפים אלה יאפשרו לו להמשיך בכהונתו תחת כתב אישום חלוט.

על רקע זה אמר נתניהו בשיחות סגורות כי "לא אפר את הברית עם החרדים", וכי "אנחנו נלך באש ובמים", זאת לנוכח העובדה כי גושי הימין והשמאל – ללא ליברמן והחרדים – עומד על 42 מנדטים בלבד. אם החרדים ילכו עם נתניהו הרי שגוש הימין יגדל ל-57 מנדטים, זאת בעוד שגוש המרכז-שמאל בצירוף הערבים נאמד על 53 מנדטים.

עוד עולה מהדיווח כי בימים האחרונים אמר נתניהו כי נוסף להבטחה לגבי המפלגות החרדיות, הוא מעוניין לצרף להרכב הממשלה גם את הימין המאוחד בראשות איילת שקד, אם כי הביע את חששו שברגע האמת תחליט שקד, יחד עם שותפה להנהגת הימין המאוחד נפתלי בנט, להמליץ דווקא על יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, כמועמד לראשות הממשלה.

לאחר שיצליח לצרף מפלגות אלה לממשלתו, ינסה נתניהו להביא גם "רסיסי מפלגות", כדוגמת אורלי לוי-אבקסיס שחברה למפלגת העבודה, או את אהוד ברק מהמחנה הדמוקרטי, ואף את גנץ בתרחיש שכחול לבן תתפרק.

הערב דווח ב'וואלה' כי בכירים בליכוד בחנו לאחרונה את הסכם השותפות בין יו"ר העבודה עמיר פרץ לבין יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס, זאת מתוך ניסיון לבדוק את הנאמנות בין השניים, ואופציה שהאחרונה תתפצל מהעבודה ותחבור לממשלת נתניהו. בהמשך לדיווח כי נתניהו ינסה להרחיב את ממשלת ה-61 שכבר יקים, הערכה הרווחת בליכוד היא כי פרץ לא יסכים להיכנס לקואליציה של נתניהו במצב כזה שהוא משמש לשון מאזניים, אלא רק במקום שהממשלה עומדת בלעדיו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדיווח בנוגע לחרדים: "ראש הממשלה לא אמר את הדברים. הוא יקים כל ממשלת ימין חזקה כפי שהתחייב הבוקר".

תגיות:אביגדור ליברמןחרדיםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה