חדשות בארץ

ויכוח בין צה"ל לתושבים: האם הקיבוץ נבנה מעל שדה מוקשים?

בצה"ל קבעו כי השטח שעליו רוצים בקיבוץ קדרים לבנות הוא שדה מוקשים, אבל ביישוב טוענים כי לא היה ולא נברא, ובינתיים תושבים נאלצים להתגורר בשכירות: "גם אחרי שמשרד הביטחון העלה את הטענה הזו, הוציאו את המפות מהארכיון, אנחנו כחברי קיבוץ שילמנו לחברה שתבוא ותסקור את השטח הזה, היא קבעה חד וחלק שאין חשש לנפלים וניתן לזכות את השטח"

(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

תושבי קיבוץ קדרים זועמים על החלטת צה"ל המעכבת את הרחבתו של הקיבוץ זה למעלה משנה, זאת בטענה כי התוספות המדוברות עוברות בתוך שדה מוקשים ישן, בעוד שהתושבים טוענים כי מדובר בנימוקים מופרכים.

קיבוץ קדרים שבגליל העליון הודיע ב-2018 על פרויקט דיור חדש, במסגרתו יורחב השטח של הקיבוץ. לצורך כך, השיגה הנהלת הקיבוץ את כל פעולות התכנון הרלוונטיות מול כל גופי התכנון, כאשר מיד לאחר מכן החלו בהנהלה להוציא את השטחים למכירה לקבוצות ויחידים שביקשו לבנות עליהם את בתיהם. אלא, שלפני כשנה, למרבה ההפתעה הודיע משרד הביטחון על בלימת התכניות בנימוק כי השטח שעליו נבנית השכונה מוכה מוקשים, מתחמושת ישנה שלא התפוצצה.

אחד מאותם אזרחים שרכש דירה ונפגע מקביעה זו הוא ניר בונה, שבריאיון הערב (רביעי) לחדשות 12, אמר כי "בינתיים אני והמשפחה חיים בשכירות – המצב אבסורדי".

בונה הסביר: "יש שמועות שבגבעה ליד סבא שלי אולי התאמן בשנות ה-50, אבל השטחים האלה כבר לפני שנים רבות עברו פיתוח מאוד מסיבית". לדבריו, "גם אחרי שמשרד הביטחון העלה את הטענה הזו, הוציאו את המפות מהארכיון, אנחנו כחברי קיבוץ שילמנו לחברה שתבוא ותסקור את השטח הזה, היא קבעה חד וחלק שאין חשש לנפלים וניתן לזכות את השטח".

בונה אף הוסיף כי גם באותו שטח סכנה, לכאורה, שנאסר עליו לבנות את ביתו, יש משפחות אחרות שמתגוררות. "המצב כ"כ אבסורדי - השטח המדובר הוא לא כל השטח של השכונה החדשה, אבל בערך מחצית ממנה", סיפר. "בשטח הזה יש 4 משפחות שגרות, הן קיבלו את היתר הבנייה עוד לפני שהגיעה ההחלטה על הנפלים ולכן כבר לא יכלו לעצור אותה, אבל השכן העתידי שלי כבר גר בבית שלו היום, ואני מחכה".

"אני קיבוצניק קטן מהגליל ובאתי למקום הכי יפה כדי לחיות את החיים שלי", חתם בונה את דבריו. "גם ככה לבנות בית זו מורכבות לא פשוטה, הנטל הזה פשוט לא יאומן".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "תכנית מתאר קדרים הינה בתחום שטח אש החשוד בהימצאות בנפלים. בתאריך 6/7/17 הועברה עמדת משרד הביטחון המאשרת את התוכנית בהתניה שעיקרה כי ״תנאי לכל שימוש /בניה /פיתוח והיתר בניה בשטח התוכנית יהיה פינוי נפלים וגריעה משטח האש. לאחרונה אושר חוק המרחיב את סמכות הרשות לפינוי מוקשים גם לנושא נפלים".

תגיות:קדריםצה"לשדה מוקשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה