חדשות בארץ

לפיד: "בניגוד לגנץ, אני קצת פרא אדם"

יו"ר יש עתיד מסרב לחזור בו מ"סרטון החרדים" המציג את המגזר החרדי כסחטן: "הוויכוח שלי הוא עם הפוליטיקאים החרדים, ולא עם הציבור. 99% מאלה שנעלבו לא ראו את הסרטון". טוען כי כחול לבן יכולה להרכיב ממשלה עם הליכוד וללא נתניהו: "אם יהיה לנו מנדט אחד יותר מהליכוד אנחנו נרכיב את הממשלה. המרד בליכוד כבר התחיל, אנחנו יודעים את האמת"

לפיד (צילום: גילי יערי, פלאש 90)לפיד (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

יאיר לפיד, מספר 2 בכחול לבן, התייחס היום (רביעי) למתיחות בצמרת מפלגתו סביב סוגיית ההתייחסות למגזר החרדי. "בני ממלכתי ושקול, ואני קצת פרא אדם", הגדיר לפיד את טיב היחסים שלו עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ. בריאיון ל'וואלה' הסביר כי "שנינו שם, שנינו מועמדים לראשות הממשלה, אף אחד לא מסתיר אף אחד וזה טוב לנו. גם ההבדלים בנינו טובים". לפיד גם הוסיף כי בניגוד לטענות שנשמעות מתוך המפלגה, הוא אינו "מנהל קמפיין עצמאי" מזה שמנהלת המפלגה.

לטענת לפיד, "יש הרבה פחות ויכוחים ממה שנדמה לכם", זאת חרף הביקורת הפומבית שמתח מספר 3 ברשימה, משה יעלון, על לפיד, כאשר רק באחרונה הצהיר כי הקמפיין שהוא מנהל נגד החרדים הוא "לא הסגנון שלי". כך גם אמרו שאר חברי הרשימה כדוגמת יועז הנדל, צבי האוזר ואסף זמיר. עם זאת, הוסיף לפיד ואמר כי כחול לבן היא "סיפור הצלחה. בכל הסקרים אנחנו המפלגה הגדולה בישראל, או שיש פער של מנדט או שניים. אנחנו האלטרנטיבה השלטונית היחידה". לדבריו, "רק לבן אדם אחד יש אינטרס לפמפם שיש צרות בכחול לבן - לבנימין נתניהו, כשפעם ראשונה יש איום על שלטונו".

לאחר שבתחילת השבוע פרסם את "סרטון החרדים" השנוי-במחלוקת, בו הוצג קשר בין החרדים לבין כסף, עובדה שגררה גל גינויים נרחב מהמפלגות החרדיות שאף כינו זאת כ"אנטישמי", לפיד מתעקש להיצמד למסרים אלה ומסרב לחזור בו: "אין לי על מה להתנצל - לא התכוונתי לפגוע", אמר. "כל מי שנעלב, תשלח אותו לראות את הסרטון ולא את מה שאומרים עליו בתקשורת החרדית. הוויכוח שלי הוא עם הפוליטיקאים החרדים, ולא עם הציבור. 99% מאלה שנעלבו לא ראו את הסרטון. אייכלר אמר שאני מזכיר לו את היטלר. זה אנשים שמסיתים שנים בתקשורת. אנשים שקוראים לי עמלק שצריך להשמיד את זרעו. על כל חרדי ששמעת נעלב, היה שצלצל אלי ואמר זה היה מצחיק והוא הבין את הבדיחה".

חרף העובדה כי יו"ר מפלגתו התנער פומבית מהסרטון על החרדים, טען לפיד כי אנשיו של גנץ היו מודעים לסרטון עוד קודם פרסומו ואישרו זאת, אם כי לא היו ערים לסערה שהוא יחולל: "אני עושה סרטון ושולח אותו להנהלת הקמפיין. הם רואים אותו קודם. זה היה מצחיק, כי הסרטון שעשינו עם החרדים, הם ראו אותו, רק אף אחד לא קלט את הרעש. הוא גם רץ איזה יום שלם לפני שמישהו שם לב".

גם באשר לביקורת שמתח עליו יעלון בעקבות אותו סרטון, לפיד הטיל ספק כי זה יוביל לחיכוכים קשים בצמרת: "זה המהות של חברות, אגב חברות זה לא שאתה הופך להיות תאום זהה של מישהו, אלא שאתה יודע לדבר על דברים שמטרידים. גם נישואים זה ככה".

מהסקרים האחרונים עולה כי ללא ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, לא בנימין נתניהו ולא בני גנץ יכולים להרכיב ממשלה. אך אף על פי כן טען לפיד כי "אם יהיה לנו מנדט אחד יותר מהליכוד אנחנו נרכיב את הממשלה" – תוך שהציג ממשלה עם גוש הכולל את כחול לבן, ישראל ביתנו, והליכוד - ללא נתניהו: "המרד בליכוד כבר התחיל. אנחנו יודעים את האמת. הם לא ילכו לבחירות שלישיות רק בגלל שלביבי יש כתבי אישום והוא רוצה חסינות". לפיד דחה תרחיש שגנץ ייכנס לממשלת נתניהו במקרה שמפלגתו תתפרק לאחר הבחירות: "אין בזה הגיון. בני הוא איש ישר והגון עד לשד עצמותיו - אם הוא אמר שהוא לא ישב אז הוא לא ישב".

תגיות:יאיר לפידבני גנץחרדיםבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה