חדשות בארץ

הפלסטיני שבביתו השתילה המשטרה נשק התלונן למח"ש

תושב עיסאוויה שבביתו שתלו שוטרים נשק לצורך צילומי סדרת הטלוויזיה "מחוז ירושלים", הגיש היום תלונה למח"ש בגין בדיית ראיות ושימוש לרעה בסמכויות משטרתיות. סלימאן אמר כי הוא חושש מהתנכלות משטרתית בשל כך: "הם פשוט משקרים במשטרה. ואני עכשיו גם מפחד שיבואו עוד כמה ימים וישימו לי עוד משהו. אני ישן מוקדם מאיפה אני יודע מה יעשו לי עוד יומיים יגידו הנה מצאנו עוד משהו ולהפיל עלי תיק סתם"

(צילום: מתוך: כאן 11 - תאגיד השידור הישראלי)(צילום: מתוך: כאן 11 - תאגיד השידור הישראלי)
אא

סאמר סלימאן, תושב עיסאוויה שבביתו שתלו שוטרים נשק לצורך צילומי סדרת הטלוויזיה "מחוז ירושלים", הגיש היום (רביעי) תלונה למחלקה לחקירות שוטרים, זאת בנימוק כי משטרת ישראל פגעה לו בפרטיות ובשמו הטוב, וכן על שימושה לרעה בסמכויותיה ובדיית ראיות.

"למה דווקא החליטו שזה אני? למה מתוך 20 אלף אדם (בעיסאוויה – א"פ) דווקא באו לעשות פה את הסדרה הזו? ואני לא ידעתי שזה מצולם בטלוויזיה. אני לא רגיל שבאים אליי, ובסוף הסכמתי. לא שאלו אותי ופשוט אמרו לי שיש צו", אמר סלימאן עם כניסתו למח"ש.

בריאיון ל'וואלה' אמר סלימאן כי הוא סבור שיש קשר בין מקרה זה לערעור שהגיש בנוגע לפגיעה בבנו לפני חמש שנים מירי שוטר. כזכור, בנו של סלימאן התעוור בשתי עיניו כתוצאה מירי של שוטר בעת שהיה בן 11. המדינה הכירה בו כנפגע פעולות איבה, אולם המחלקה לחקירת שוטרים לא הצליחה לאתר את השוטר, ומשום כך התיק נגדו נסגר. "שנתיים וחצי לא מתפקדים במח"ש, לא חקרו את התיק של הבן שלי ועכשיו כנראה הם מתנכלים, עקב זה שאנחנו רוצים כל הזמן שיתפסו את השוטר הזה", טען סלימאן.

סלימאן הוסיף כי הוא חושש מהתנכלות משטרתית: "הם פשוט משקרים במשטרה. ואני עכשיו גם מפחד שיבואו עוד כמה ימים וישימו לי עוד משהו. אני ישן מוקדם מאיפה אני יודע מה יעשו לי עוד יומיים יגידו הנה מצאנו עוד משהו ולהפיל עלי תיק סתם", אמר. "מה שעשו לי עשו לי ממש עוול. בין יום הפכתי לסוחר נשק ומשת"פ, איך ערבי פלסטיני תפסו אצלו נשק גדול ולא נעצר ולא הלך לחקירה איך יכול להיות. אנשים מדברים. וזה סכנת חיים לכל דבר".

לטענתו, אתמול בבוקר, עם פרסום החשיפה על המקרה החמור, גורם עלום במשטרה יצר אתו קשר והזהיר אותו: "לא כדאי לך לעשות כל כך רעש. עדיף לסגור את זה בפינה שקטה". עוד אמר: "הבנתי מהתחלה שהוא מהמשטרה ובהמשך ניתק את הטלפון".

עו"ד ענר יקותיאל, שמייצג את סלימאן לאחר התפטרותם אמש של פרקליטיו, מסר: "אנחנו רוצים שמח"ש יחקרו חריגה בסמכות שכל השוטרים המעורבים בפרק הזה הסדרה. השוטרים מנצלים את המעמד שלהם להיכנס לבית של בנאדם שלא חשוד. בסך הכול הוא בנאדם שהיה צו חיפוש לביתו על בסיס מידע מודיעיני לכאורה.

"המשטרה ניצלה את סמכותה להכפיש את סמאר והוציאה את דיבתו רעה. הטענות של חברת ההפקה שפרטיו של סמאר טושטשו - זה לא נכון - כולם מכירים ומזהים אותו. אנחנו כאן כדי להתלונן על השוטרים. קצין המשטרה הוא שנתן את האישור להשתלת הנשק".

עו"ד אריה אביטן, פרקליט נוסף של האזרח, מסר: "זה יום שהוא קשה למשפחה. יום קשה לנו כאזרחים במדינה שבו הרשות השופטת ומשטרת ישראל חודרים לפרטיות אדם, שותלים ראיות ובכך קוברים משפחה - כל זה כדי להלל את המשטרה. אנחנו ביום הזה צריכים להיות מודאגים שאלה הם השוטרים ואלה השופטים. אני רוצה לשאול האם אפשר להאמין למשטרה כעת? ברור שלא היה. יש פה מטרה להתנכל למשפחת סלימאן. זה צריך להגיע לשר ארדן ולמ"מ מפכ"ל המשטרה".

לפי הדיווח ב'הארץ', השוטרים השתילו בביתו של סאמר סלימאן בשכונת עיסאוויה, רובה צה"לי מסוג M–16, ש"נתפס" לעיני המצלמות של התקשורת, תוך הטעייה ומצג שווא. בסוף החיפוש, ולאחר שחשפו למצלמות הטלוויזיה את הנשק, קיבל סלימאן מהשוטרים "דו"ח חיפוש" שבו נכתב: "לא נתפס דבר". סלימאן, שמעולם לא היה מעורב בפעילות כלשהי שקשורה לנשק, לא היה מודע לשתילת הנשק, והובהר לו כי המצלמות שתיעדו את החדירה לבית הינם "מצלמות משטרתיות שנועדו למנוע תלונות על נזקי רכוש". 

לפי סלימאן, השוטרים פרצו לביתו ב-3:00 לפנות בוקר, ודרשו ממנו להוציא את הילדים מהמיטות, ולכל אורך החיפוש אסרו עליהם לשוב לישון. לאחר שלא נמצא דבר בחיפוש, כך לפי הדיווח אמש מפי גורם במשטרה, צוות ההפקה הציע בפני השוטרים להשתיל נשק, וקצין בכיר ששהה במקום אישר זאת.

הקטע, שצולם לפני מספר חודשים רבים ושודר לפני כמה שבועות בפרק התשיעי של "מחוז ירושלים" בערוץ, נראה הרובה כשהוא מסווה לכאורה במרתף שמתואר על ידי אחד המפקדים כ"מנהרה שלא היתה מביישת את החפירות בעזה". אלא, שלאחר שכלי הנשק המתקדם "נחשף", אף גורם במשטרה לא טרח לזמן אותו לחקירה, ובשום שלב הוא אף לא ידע כי אותר בביתו כלי נשק – עד לשידור הסדרה.

למרות שהפקת הסדרה התאמצה להסתיר את פניו, שכניו של סלימאן זיהו את קולו ומבנה ביתו, והחלו לחשוד בו, כך לדבריו, כי הוא עבריין או משתף פעולה עם הרשויות הישראליות. בעקבות פניית 'הארץ', מיהרו בתאגיד להסיר לאלתר את הפרק מהאתר ומערוץ היוטיוב של הערוץ.

תגיות:סאמר סלימאןמשטרת ישראלמח"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה