חדשות בארץ

ישראל ביתנו הגישה תלונה למשטרה: פרצו למערכת המחשבים שלנו

מנהל מטה הארגון של ישראל ביתנו הגיש למשטרת ירושלים תלונה על חשד לפריצה למערכת המחשב של המפלגה וגניבת קבצי נתונים מתוכה. בישראל ביתנו חושדים כי להתפטרותו של מנהל מטה בחירות של המפלגה בנתניה יש קשר לפריצה; המנהל המתפטר מכחיש בתוקף

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

מערכת הבחירות ממשיכה להתחמם: ישראל ביתנו הגישה היום (רביעי) תלונה למשטרה, על חשד לפריצה למערכת המחשב של המפלגה וגניבת קבצים מתוכה.

מנהל מטה הארגון של המפלגה, אלכס קושינר, הגיש את התלונה במשטרת ירושלים. בישראל ביתנו טוענים, בהסתמך על מידע פנימי, כי הפריצה התרחשה ב- 26 ביולי, וכי מהמחשב הורדו חמישה קבצי נתונים, בהם כלולים פרטים אישיים של תומכי המפלגה ותושבי העיר נתניה. עוד נטען, כי הפריצה בוצעה באמצעות שם משתמש של מנהל מטה בחירות בנתניה, שהודיע באותו יום על התפטרותו מהמפלגה. בישראל ביתנו חושדים כי יש קשר בין הפריצה, גניבת המידע וההתפטרות.

בתגובה לתלונה שהגישה ישראל ביתנו במשטרה, ולטענות שהופנו כלפיו במשתמע כי הוא מעורב לכאורה בפריצה ובגניבת המידע, הכחיש מנהל המטה המתפטר בתוקף כי יש לו קשר לכך. "אני לא יודע על זה כלום", אמר בראיון עם החדשות Online, "הרבה אנשים השתמשו במערכת – בכל סניף נותנים למישהו סיסמה, וכל העובדים משתמשים בה". בתשובה לשאלה, הפעיל המתפטר טען כי טרם החליט על המשך דרכו במערכת הבחירות, אך לא הכחיש כי קיימת אופציה שיפעל במסגרת הליכוד.

הגשת התלונה של ישראל ביתנו במשטרה באה על רקע המאבק בינה לבין הליכוד על קהל היעד של יוצאי חבר העמים. מאז החליטה הכנסת ה- 21 בסוף חודש מאי על התפזרותה – לאחר שיו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מנע מראש הממשלה בנימין נתניהו את האפשרות להרכיב ממשלה חדשה – עושים בליכוד מאמצים ניכרים לפגוע בכוחו של ליברמן במגזר הרוסי. מקורבו לשעבר של ליברמן, רוברט אילטוב, שכיהן כיו"ר סיעת ישראל ביתנו בכנסת, ערק בחודש שעבר מהמפלגה ומונה ליועץ בקמפיין הליכוד עבור קהל היעד של יוצאי חבר העמים. פעילי שטח של ישראל ביתנו הודיעו אף הם על עריקתם לליכוד. במפגש עמם, הבטיח נתניהו לפעול למימוש צרכיו של ציבור העולים בתחומי הפנסיה והדיור הציבורי, וטען כי ליברמן לא עשה דבר בנידון. "הוא רק ידע לתת ססמאות". ליברמן מצדו הגיב באמירה כי החיזור של נתניהו אחרי הקול הרוסי הוא "פתטי" וטען כי אינו מודאג: "הוא לא לוקח מאיתנו אפילו קול אחד".

תגיות:ישראל ביתנובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה