חדשות בארץ

אדלשטיין נגד ליברמן: "להכתיב לליכוד מי יעמוד בראשו? אבסורד"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתח ביקורת חריפה על הניסיונות של מפלגות אחרות להכתיב לליכוד מי יעמוד בראשו וירכיב את הממשלה מטעמו: "דבר אבסורדי". על הסרטון האנטי-חרדי של יאיר לפיד: "שיח ביבים. אנה אנו באים עם כל הדיבור הזה?"

אדלשטיין ונתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אדלשטיין ונתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתח היום (רביעי) ביקורת חריפה על הניסיונות שעושות מפלגות להכתיב לליכוד מי יעמוד בראשו ומי ירכיב את הממשלה מטעמו.

דבריו של אדלשטיין באו על רקע התבטאותו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שאמר בסוף השבוע שעבר כי לאחר הבחירות ידרוש מהליכוד להציג מועמד אחר לתפקיד ראש הממשלה, במידה ונתניהו לא יצליח במלאכת הרכבתה. בראיון לחדשות 12, ציין ליברמן את שמו של אדלשטיין כמי ש"בהחלט יכול להיות מועמד מקובל על כולם". בתגובה לדברים, חתמו מועמדי הליכוד לכנסת ה- 22, מהמקום השני ועד המקום ה- 40, על עצומה – ביוזמתו של חבר הכנסת דוד ביטן – לפיה נתניהו הוא מועמדה היחיד של המפלגה לראשות הממשלה, ללא קשר לתוצאות הבחירות הקרובות.

אדלשטיין – שדחה כבר באותו ערב את דבריו של ליברמן על הסף – אמר היום, בראיון לאיילה חסון ברדיו 103FM, כי לבקשתו של ביטן, חתם על "טקסט מאוד פשוט וחשוב, שאומר שבליכוד לא מקבלים תכתיבים ממפלגות אחרות". לדבריו, "בליכוד – מאחרון המועמדים ועד יו"ר התנועה – כולם נבחרים. אני חושב שההבהרה הייתה במקום, כי לאחרונה כולם נכנסו לספורט לאומי להסביר לנו מי צריך לעמוד בראשות הליכוד. אלה דברים מוזרים בעיניי".

יו"ר הכנסת ציין, כי ברור לו שהעלאת שמו כמועמד להחליף את נתניהו נועדה לפגוע בליכוד ולתקוע טריז בין חבריו: "אני מאוד שמח שזה לא צלח. כולנו אמרנו חד-משמעית – אצלנו נבחרים. נתניהו נבחר, והוא יוביל את הליכוד גם בבחירות וגם אחריהן".

בתשובה לשאלה האם ירצה להתמודד בשלב כל שהוא על ראשות הליכוד, ענה אדלשטיין: "לא שמעתי שיש כרגע בחירות לראשות המפלגה, וכרגע אני עסוק במטרה אחת – להביא לניצחון הליכוד. לכן כל התיאוריה הזאת הייתה כל כך אבסורדית – שמישהו יעסוק בכך שבועות ספורים לפני הבחירות. ממש צריך להיות מתאבד שיעי".

בהתייחסו לאפשרות שלאחר הבחירות ייווצר שוב מבוי סתום, ונתניהו לא יוכל להרכיב את הממשלה, הבהיר אדלשטיין כי על המפלגות הפוסלות באופן אישי את נתניהו לחדול מכך: "זה דבר אבסורדי שנקבע למפלגה אחרת מי יעמוד בראשה. אם לאחר הבחירות, חס ושלום לא יהיו 61 מנדטים למחנה הימין – אני מציע לכולם לצאת מהראש הזה של לקבוע לאחרים, ולהיכנס למשא ומתן עם הליכוד בראשות נתניהו".

"העדיפות הברורה שלנו היא להגיע למצב של 61 מנדטים", הדגיש יו"ר הכנסת. "כשיש 61, המדיניות שאנו עדים לה בשנים האחרונות תימשך. אני קודם כל רוצה רוב ברור לאידיאולוגיה שאני שותף לה ונתניהו מוביל אותה, ואחר כך כל מפלגה ציונית מוזמנת להיכנס למשא ומתן. אצלנו אין פסילות אישיות".

אדלשטיין התייחס בראיון לסערה הציבורית שפרצה בעקבות הסרטון שפרסם מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, בו הוצגו הנציגים החרדים בכנסת כרודפי בצע: "הדבר הזה חמור ביותר. לפני שיצאנו לבחירות האלו, צעקתי שהן מיותרות ולא מביאות בשורה חדשה, אבל לפחות שלא נידרדר הפעם לשיח הביבים הזה שהיינו בו לפני כמה חודשים. לצערי הרב, אנחנו עוד פעם שם, והחרדים אשמים בכל דבר במדינה – אנה אנו באים עם כל הדיבור הזה?".

תגיות:הליכודיולי אדלשטייןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה