חדשות בארץ

נתניהו: "לא תהיה ממשלת אחדות, מתחייב להקים ממשלת ימין"

בטור שכתב ל"ישראל היום", התחייב ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לאחר הבחירות יקים אך ורק ממשלת ימין וכי "לא תהיה ממשלת אחדות"

נתניהו (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)נתניהו (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחייב כי לאחר הבחירות יקים אך ורק ממשלת ימין ולא ילך לממשלת אחדות עם השמאל. התחייבותו של נתניהו ניתנה בטור שכתב עבור העיתון "ישראל היום", שפורסם הבוקר (רביעי).

"ההתחייבות שלי ברורה" – כתב נתניהו – "להקים אחרי הבחירות ממשלת ימין חזקה, שתמשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים חסרי תקדים ותשמור על ביטחון אזרחי ישראל. זאת המחויבות שלי למצביעי הליכוד. לא תהיה ממשלת אחדות".

נתניהו הוסיף כי "הבחירה שניצבת בפני אזרחי ישראל בבחירות הקרובות היא אחת: מי יהיה ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל. האם תוקם כאן ממשלת שמאל חלשה וחסרת ניסיון בראשות יאיר לפיד ובני גנץ, או ממשלת ימין חזקה בראשות הליכוד ובהנהגתי". הוא הדגיש כי כדי שניתן יהיה להקים ממשלת ימין, על מצביעי המחנה הלאומי "להתעורר ולצאת מהאדישות", ולהימנע מהצבעה למפלגות שאין להן סיכוי לעבור את אחוז החסימה.

בתגובה לדברים, כתב מספר 2 ברשימת כחול לבן, יאיר לפיד, בחשבון הטוויטר שלו: "נתניהו אולי נגד אחדות, אבל חברי הכנסת הבכירים שלו בעד לגמרי. מדברים איתנו כל יום. אם הוא יפסיד לנו בבחירות אפילו במנדט אחד, המרד בליכוד יתחיל".

ביום חמישי שעבר, בעת הגשת רשימות המועמדים של המפלגות השונות, חולל יו"ר כחול לבן, בני גנץ, סערה זוטא כאשר מול המצלמות לא דחה על הסף את האפשרות להקים ממשלת אחדות עם הליכוד בראשות נתניהו. בתשובה לשאלה האם ישקול כניסה לממשלה עם נתניהו, אם הממשל האמריקני יציג תוכנית שלום, השיב גנץ: "ישראל לפני הכל, נעשה מה שטוב לישראל". דבריו של גנץ – שסתרו את הקו שמציגה כחול לבן, המתנגד לישיבה משותפת עם נתניהו – גרמו מבוכה רבה במפלגה, והוא נאלץ לחזור לכלי התקשורת. "באתי להבהיר משהו", אמר כשהוא מצביע על אוזנו הימנית, "האוזן הזו זה הצד של ה- M-16, הוא לא שומע טוב. אולי לא הבנתי את השאלה. אני באתי להחליף את נתניהו, לא לשבת איתו, שלא יהיו טעויות. זו העמדה של כחול לבן, זה הכיוון של כחול לבן, זה מה שיקרה, נראה לי שזה היה ברור".

בראיון שהעניק בסוף השבוע לחדשות 12, הבהיר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי יסכים להצטרף רק לממשלת אחדות שתכלול – בנוסף למפלגתו – את הליכוד וכחול לבן. הוא הוסיף, כי במידה ונתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, הוא ידרוש מהליכוד להציג מועמד אחר לתפקיד, וציין את שמו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כמי ש"בהחלט יכול להיות מועמד מקובל על כולם". בתגובה לדברים, חתמו מועמדי הליכוד לכנסת ה- 22, מהמקום השני ועד המקום ה- 40, על עצומה, לפיה נתניהו הוא מועמדה היחיד של המפלגה לראשות הממשלה, ללא קשר לתוצאות הבחירות הקרובות.

תגיות:בחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה