סיפורים אישיים

האבא של התינוק שחזר לחיים: "היה לנו נס עצום"

התינוק שנולד ללא רוח חיים ועבר החייאה מלאה, מציין בימים אלו חודש ללידתו, כשהוא מלא רוח חיים ומשובב את עין כל רואיו. ר' אלימלך בינשטוק, אביו של התינוק משתף את הידברות בתחושותיו, ובפרטי הנס שהתרחש עימו

  • ו' אב התשע"ט
התינוק יוסף יצחק בינשטוק בן החודשיים (צילום: ר' אלימלך בינשטוק)התינוק יוסף יצחק בינשטוק בן החודשיים (צילום: ר' אלימלך בינשטוק)
אא

יוסף יצחק בינשטוק בן החודשיים משמיע קולות של התלהבות כשמבטו נתקל בתמונותיהם של שושלת אדמו"רי חב"ד המונחים סביב ראשו בלול שבביתו. הוא תינוק ערני, מתלהב, סקרן, מעבר לגילו - אבל העובדה שהוא חי ונושם היא נס, אין הסבר אחר לעובדה הכי פשוטה. הוא חי. נושם. וצוחק.

"יוסף יצחק נולד ללא רוח חיים". משתף אותנו האבא בפרטי הלידה הניסית. הוא גם מציין כי הלידה הייתה קשה ומסובכת, משום שחבל הטבור יצא לפני גופו הקטן של התינוק והדבר הציב אותו בסכנת חיים. "אשתי ואני ראינו איך שהדופק הולך ונעלם, ולמעשה הוא נולד ללא דופק וללא רוח חיים ונזקק להחייאה מלאה. כעבור דקה וחצי בהן חווינו את התחושות הנוראות בחיינו, הדופק חזר".

 

"דבר שאתה לא מתכונן אליו"

הדופק חזר, אך הרופאים לא היו אופטימיים. במשך 12 שעות התינוק שכב ללא תזוזה, הוא היה מוגדר במצב של 'קומה' (תרדמת) והיה חשש שהזמן בו היה ללא חמצן פגע לו במוח. בשלב זה השתמשו הרופאים בטכנולוגיה חדשנית – הם הכניסו אותו לתוך חליפת קירור למשך שלושה ימים, ברמה של 33 וחצי מעלות חום, עם מעקב צמוד כל חצי שעה על הטמפרטורה. התינוק שכב במשך 72 שעות בחליפת קירור וכך למעשה פעילות המוח ירדה למינימום, ללא גירויים עד לפעילות תקינה לחלוטין.

איך הרגשתם במשך אותן שעות?

"זו תחושה קשה, איומה. עד עכשיו אנחנו מתקשים להירגע. זה דבר שאתה לא מתכונן אליו, וכשזה קורה אתה לא יודע איך לאכול את זה וכל הזמן חושב מה היה קורה חלילה אם וכאשר. כעת ברוך ה' אנחנו מאושרים ושמחים עם יוסף יצחק ושאר אחיו ואחיותיו. בגיל 14 ימים עבר התינוק שלנו ברית מילה וחגגנו לו באותו מעמד גם סעודת הודיה מיוחדת. נכחו שם הרופאים שיצאו מכליהם בהעלותם על נס את החסד הגדול והמופלא לו זכינו. "היום, אנחנו כבר ארבעה שבועות לאחר מכן", מתמוגג בינשטוק, "יוסף יצחק שלנו יונק, צוחק ובוכה ואין כל זכר לדרמה, החיים ממשיכים כרגיל עם תחושה נפלאה של נס מהלך בכל רגע".

לדבריו, "כל צחוק, וכל בכי מתוק של יוסף יצחק, מחדירים בו את האמונה בבורא העולם. "ברור לנו שרק הקב"ה בכבודו ובעצמו הוא זה שמסובב את כל הנסיבות, והשגחתו תמיד על כל יצור ונברא להחיותו ולהפיח בו רוח חיים ממש. אין ספק כי חווינו נס מוחשי ונראה לעין". 

הוא גם מוסיף ומדבר על התפילות היומיומיות שקיבלו חיזוק ומשמעות אחרת. "מאז הלידה, כל תפילת שמונה עשרה, כל תפילת נשמת כל חי, נראית אצלי שונה לגמרי מכפי שהייתה בעבר. כשאתה עובר כזו דרמה בחיים האישיים שלך, המילים של 'רוח כל בשר תפאר ותרומם' מקבלות משמעות מצמררת מחדש, ומעלות בי תחושות הודיה לה' על כל נשימה ונשימה".

תגיות:סיפורים אישייםניסיםתינוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה