חדשות בארץ

חיים חדשים: דרעי העניק תושבות לפלסטיני שהציל את חיי ילדי משפחת מרק

סוף טוב לסיפור הטראגי: אחרי ששבוע שעבר פורסם סיפורו המכמיר לב של א', פלסטיני שסייע לבני משפחת מרק שנפצעו בפיגוע הקשה, ומאז נמלט מהכפר שלו וחי בבדידות וחוסר כל, היום העניק לו שר הפנים דרעי תושבות קבע והוא יוכל לכלכל את משפחתו. דרעי: "אנחנו מבקשים להקל עליך את החיים ולתת לך מעמד בישראל, שתוכל לחיות. אתה שייך לכאן. ולו בעזרת השם שהצעד הזה יקרב את השלום"

שר הפנים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)שר הפנים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי העניק היום (שלישי) מעמד תושבות קבע לא', הפלסטיני שהציל את חייהם של בני משפחת מרק שדיממו לאחר הפיגוע המזעזע ב-2016. כזכור, מאז הפיגוע, נאלץ א' להימלט מהכפר כשהוא שוהה בישראל שלא כחוק ובפחד תמידי, ובנפרד מאשתו ובנו שנאלצו להישאר בכפר. "עשית מעשה נאצל", אמר דרעי בעת שהעניק לו את תושבות הקבע בישראל.

"הרב מרק ז"ל נרצח ודימם מול הילדים שלו ואתה באומץ גילית אנושיות גדולה מאוד", אמר דרעי לפלסטיני שהודה לו נרגשות. "עזרת לילדים, טיפלת בילדים האלו, אני יודע ששילמת על זה מחיר יקר בחברה שלך. לאחר שהמקרה הגיע אלינו, אנחנו מבקשים להקל עליך את החיים ולתת לך מעמד בישראל, שתוכל לחיות. אתה שייך לכאן. ולו בעזרת השם שהצעד הזה יקרב את השלום".

נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, שעמדה לימין הפלסטיני במהלך השנים האחרונות, מסרה בתגובה כי‏ "מדינת ישראל צריכה תמיד לפרוע את חובה למי שמסייע לה. מי שמציל אזרחים ישראלים ממעשה טרור זכאי להגנתה של המדינה. לא' נדרש הרבה אומץ לבצע את המעשה, אך הוא ביצע אותו ללא היסוס".

"שר הפנים עשה נכון, כשנעתר לפניות שלנו, והסכים להעניק לו ולמשפחתו תושבות ישראלית", הוסיפה דרשן-לייטנר. "זה אך אקט טבעי להציל את מי שסיכן את נפשו ובטחונו, כדי להציל את אזרחנו".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שהצטרף גם הוא למאבק להענקה לא' תושבות בישראל, שיבח את המהלך של שר הפנים: "שוב עם ישראל מתגלה בשיא תפארתו. זהו המעשה המוסרי הצודק והנכון כלפי אדם שסיכן את עצמו כדי להציל יהודים. וזהו המסר הנכון להעביר לשכנינו. שמי שיפעל להצלת יהודים יזכה להכרת תודה ולא כפי שהיה עד היום, שמי שרצח יהודים זכה להטבות בכלא ומשכורת מהרשות הפלסטינית".

המהלך יצא לפועל בעקבות שיתוף פעולה א-פוליטי, שפורסם בשבוע שעבר, בין ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, לבין השחקנית גילה אלמגור, שפנו לשר דרעי בבקשה כי יאשר באופן חריג תושבות קבע לפלסטיני, שסייע להציל את חייהם של בני משפחת מרק בפיגוע בכביש 60, ליד היישוב בית חגי שבדרום הר חברון.

סיפורו של א', פלסטיני מאזור חברון, נחשף לראשונה על ידי אוהד חמו בחדשות 12. בפיגוע הירי, שהתרחש לפני שלוש שנים, ב-1 ביולי 2016, נרצח הרב מיכאל מרק הי"ד, אב ל- 10, לעיני ילדיו. א', שנקלע עם אשתו לזירת הפיגוע, נחלץ יחד עמה לסייע לאשתו של הרב מרק ולשניים מילדיהם שהיו ברכב, ובכך הצילו את חייהם. אלא שמאז הפכו חייו של א' לגיהינום: הרשות הפלסטינית סימנה אותו כמשתף פעולה, הוא הוחרם ונודה ולא הצליח לקבל עבודה, ואף הושלכו בקבוקי תבערה לתוך ביתו ונעשו ניסיונות לחסלו.

בשל האיום על חייו, המנהל האזרחי העניק לא' אישור שהייה בישראל, אך לאשתו ובנו לא ניתנו אישורים דומים והוא נאלץ להיפרד מהם. בנוסף, הוא לא קיבל אישור עבודה, ונאלץ להתגורר ברחוב, ואפילו בחוף הים. הוא רעב ללחם, ואשתו – שנותרה בשטחי הרשות הפלסטינית – אינה מצליחה להתפרנס לבדה.

תגיות:ערבים ישראליםאריה דרעיהרב מיכאל מרקאזרחות ישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה