פעילות הידברות

האם אתם יודעים להציל חיים?

קורס מיוחד שהתקיים אתמול בבית הידברות לימד עזרה ראשונה מכל הסוגים – וגם על החשיבות האמיתית שלה

  • ה' אב התשע"ט
אא

הצלת חיים נשמעת כמו משהו הירואי, עניין למקצוענים – רופאים, חובשים, אנשי חילוץ וכדומה. אבל האמת היא, שכל אחד מאיתנו יכול להציל חיים.

כן, זה נכון, ממש כך. מקרי חירום רפואיים יכולים להתרחש בכל מקום ובכל זמן, ואף שכמובן, אין תחליף לטיפול רפואי מקצועי, לעיתים קרובות הדקות הראשונות לאחר האירוע הן קריטיות. אדם שהפסיק לנשום, לקה בדום לב וכדומה – אם יקבל טיפול מידי בדקות הראשונות, הוא עשוי להתאושש ולהחלים החלמה מלאה, בעוד שאם לא קבל טיפול בדקות הראשונות, גם אם יקבל בהמשך טיפול רפואי מקצועי, הוא עלול חלילה להישאר עם נזקים חמורים לכל החיים, או גרוע מכך, חלילה.

אי אפשר לדעת מי יהיה האיש שתוכל להציל ברחוב, או אפילו בבית. אולי תוכל להציל אפילו את הילד שלך?

 

כמה מכם יודעים להציל חיים?

או במילים אחרות, כמה מכם יודעים להגיש עזרה ראשונה? אתמול (שני) נערך בבית הידברות קורס מקצועי של עזרה ראשונה, אותו העביר המדריך אוריאל שמחה מחברת ניתאי, שמעבירה קורסי עזרה ראשונה לחברות ולארגונים, במטרה ללמד כמה שיותר אנשים כיצד להגיש עזרה ראשונה וקריטית בצורה נכונה.

כ-60 איש השתתפו בקורס – הורים, מורים, גננות, תלמידות תיכון ובחורי ישיבות. הקורס כלל את התחום של החייאת מבוגרים, ילדים ותינוקות, כולל החייאה במקרים של טביעה או של חנק.

המדריך, אוריאל שמחה, לימד בצורה חווייתית ומקצועית – איך לא להתבלבל, ואיך להגיש עזרה בדקות הראשונות, שנקראות "דקות זהב", כיוון שכאמור, הן אלו שמצילות חיים. מי שנמצא עם המטופל בדקות הללו לרוב אינו רופא או חובש, אלא האדם הפשוט ש"במקרה" נמצא לידו. מי שיודע להגיש עזרה ראשונה, ולו בסיסית – יכול, פשוטו כמשמעו, להציל חיים.

בנוסף לקורס התקיימה גם הרצאה של הרב רפאל אוחיון – הרצאה מרתקת ומאלפת על קדושת החיים. חייו של יהודי הם קדושים, וגם במצב של סכנה, גם כשאדם נמצא קרוב למוות – לא מוותרים על חייו, ועושים הכל כדי להצילו. מכאן, כמובן, החשיבות היתרה של לימוד עזרה ראשונה.

לאור הביקוש הרב וחשיבות העניין, קורס עזרה ראשונה נוסף בבית הידברות יתקיים ביום שלישי בבוקר, י"ב באב 13.8.19.

רישום מראש חובה בטלפון 073-2221300

תגיות:קורסהצלת חיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה