חדשות בארץ

ריבלין מכחיש: "אף מפלגה לא תידרש להציג שני מועמדים לראשות הממשלה"

בעקבות הדיווח הבוקר ב'הארץ' כי נשיא המדינה נחוש להשיב את כבודו של מוסד הנשיאות, ולצורך כך ידרוש מכלל הסיעות הממליצות להציב בפניו שני מועמדים לראשות הממשלה למקרה שאחד מהם ייכשל, במשכן הנשיא מתנערים: "אין שום כוונה לשנות את הנוהל ואף מפלגה לא תתבקש להציג שני מועמדים"

נשיא המדינה מעניק לראש הממשלה את כתב המינוי להרכיב ממשלה (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)נשיא המדינה מעניק לראש הממשלה את כתב המינוי להרכיב ממשלה (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הכחיש היום (שלישי) את הדיווח ב'הארץ' כי ידרוש מכלל הסיעות הממליצות שיספקו עבורו שני שמות של מועמדים לראשות הממשלה, זאת במקרה שאחד מהם ייכשל במלאכת הרכבת הממשלה. "אין שום כוונה לשנות את הנוהל ואף מפלגה לא תתבקש להציג שני מועמדים", הובהר בהודעה מבית הנשיא.

לפי הדיווח הבוקר של עוזי בנזימן בעיתון הארץ, הנשיא ריבלין "נחוש בדעתו להחזיר לכנסת את כבודה, למוסד הנשיא את מעמדו ולמדינה את היכולת להשתחרר מהשיתוק המשטרי שאחז בה בעקבות התנהלותו של מנהיג הליכוד לאחר הבחירות הקודמות". הערכתו זו באה נוכח העובדה  כי בבחירות האחרונות בחר ראש הממשלה בנימין נתניהו ללכת לבחירות חוזרות, ובלבד שלא ייאלץ להשיב את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא המדינה, כפי שקבוע בחוק.

"בנימין נתניהו המבוהל, שעודד שלשום את החתמתו של כל אחד מחברי רשימת הליכוד לכנסת על התחייבות לתמוך במועמדותו הבלעדית לראשות הממשלה, איננו מביא בחשבון את הלקחים שעשוי להפיק הנשיא ראובן ריבלין מהתנהלותו בסבב הבחירות הקודם", כתב בנזימן. "ריבלין הרי חש שהיה על נתניהו להחזיר לו את המנדט, כדי שינסה להטיל את הרכבת הממשלה על מועמד אחר. בהחלטתו לפזר את הכנסת סיכל מועמד הליכוד את האפשרות הזאת, ופגע ברוח החוק. הנשיא איננו פראייר, ויש להניח שהוא יכביד בספטמבר על ניסיונותיו הצפויים של נתניהו לשבש שוב את סדרי השלטון במדינה, אם יתברר כי קצרה ידו מלכונן ממשלה".

לפי בנזימן, "בסביבתו של הנשיא מעריכים כי הוא עשוי לדרוש מנציגי הסיעות להציע בו־בזמן הן את מועמדם המועדף לראשות הממשלה, והן את המלצתם על מועמד חלופי, למקרה שהמועמד הראשון ייכשל במאמציו".

בסוף השבוע דיווח העיתונאי יוסי ורטר ב'הארץ' כי ריבלין צפוי לסרב להעניק ארכה למועמד הראשון להרכבת הממשלה, אם זה ייכשל במאמציו.

דיווחים אלה מגיעים בצל האשמות החריפות של נתניהו את נשיא המדינה כי הוא מתכנן נגדו מהלך פוליטי-משפטי שיביא להדחתו מכס ראשות הממשלה, וכי "ריבלין רק מחפש תירוץ" להביא לסוף כהונתו. באחת מהאשמותיו אף טען נתניהו כי מי שקשר קשר עם ריבלין למהלך כזה, הוא מספר 5 בליכוד ויריבו הפוליטי, גדעון סער, שלכאורה חותר תחתיו ומנסה לרשת את מקומו בליכוד.

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה