חדשות בארץ

"מונח של אנשי צבא": בשל מחאת מרצ, הושמטה "ההרתעה לעזה" מדף המסרים של המחנה הדמוקרטי

במרצ התעקשו, ובמחנה הדמוקרטי נכנעו: במרצ מחו על הוספת הקריאה "להחזיר את משוואת ההרתעה בעזה" בדף המסרים של הרשימה, ובמחנה הדמוקרטי הוחלט לגנוז את המסר. מקור במרצ הסביר כי במפלגה מאמינים כי יש להתמקד בהחזרת התקווה לעזתים, וכי הרתעה היא מושג "מעולם המונחים של אנשי צבא".

ברק והורוביץ (צילום: פלאש 90)ברק והורוביץ (צילום: פלאש 90)
אא

בשל מחאת מפלגת מרצ, במחנה הדמוקרטי הוחלט על השמטת המסר הקורא "להחזיר את משוואת ההרתעה בעזה", מדף המסרים של הרשימה – כך דווח היום (שלישי) ב'הארץ'. דף המסרים של רשימת המחנה הדמוקרטי, המורכבת ממרצ, ישראל דמוקרטית של אהוד ברק וח"כ סתיו שפיר שערקה ממפלגת העבודה, הוכן בסוף השבוע במפלגתו של ראש הממשלה לשעבר, במטרה לחדד את מסרי הרשימה המאוחדת בראיונות לתקשורת.

מקור במרצ שנדרש לעניין טען כי גניזת המינוח שדורש את הגברת ההרתעה לארגון הטרור העזתי, נובע מכך ש"זאת לא הטרמינולוגיה שלנו". המקור הוסיף וטען כי "אנחנו מאמינים שצריך להחזיר את התקווה לתושבי רצועת עזה ולא את ההרתעה. מושג כמו הרתעה לקוח מעולם המונחים של אנשי צבא". לפי הדיווח, מי שאחראי להורדת המינוח הם חברי הכנסת תמר זנדברג ועיסאווי פריג', וכן חבר הרשימה מוסי רז.

הנוסח מעורר המחלוקת קבע כי "לפני הכול, צריך להחזיר את משוואת ההרתעה בעזה. נתניהו בוחר להבליג ומשלם פרוטקשן לחמאס ובכך מפקיר את ביטחון תושבי העוטף". עוד נקבע כי "עזה מייצרת אתגר שונה לדרג הצבאי ולדרג המדיני. הדרג הצבאי - הרמטכ"ל, ראש אמ"ן ומפקד פיקוד דרום - הם שימליצו לממשלה מתי ובאיזו דרך בדיוק להחזיר את ההרתעה מול חמאס. האתגר של הממשלה הוא לייצר הזדמנויות ומנופים מדיניים בין הסבבים. למשל, בחמש השנים שעברו מאז צוק איתן לא נעשה דבר כדי לתקוע טריז בין 1.8 מיליון פלסטינים בעזה לבין חמאס".

עוד נכתב בדף המסרים כי במפלגה המאוחדת סבורים כי בציבור הרחב לא מודעים אליהם במידה מספקת, ומשכך על חברי הרשימה לחדד בראיונות לתקשורת כי שלושת מנהיגיה הם אהוד ברק, סתיו שפיר וניצן הורוביץ שמוכרים בציבור הרחב. דבר נוסף שהובהר בדף המסרים היא ההנחיה להשיב לשאלות המראיינים בנימה חיובית ואופטימית.

עם זאת, בצוות הקמפיין הבטיחו בעבר כי הקו שיובילו בזמן הבחירות יהיה "נשכני ואגרסיבי". כך למשל, בסרטון תעמולה שפרסמו אתמול ברשתות החברתיות נאמר: "דמוקרטיה או 'ביביקרטיה'? לגרור את כולנו לבחירות בשביל חוק חסינות זו לא דמוקרטיה".

תגיות:עזהחמאסמרצבחירות 2019המחנה הדמוקרטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה