חדשות בארץ

"אשתי חולה, ביקשתי מנתניהו שיתקשר אישית לנשיא טראמפ"

המרגל הישראלי לשעבר פנה לראש הממשלה נתניהו וביקש ממנו לשוחח באופן אישי עם הנשיא טראמפ כדי להביא להקלות בתנאי שחרורו ואף להבאתו לישראל: "אני זוכר שהתעללו בי בחקירות. הקרסוליים שלי נשברו, הגב שלי רוסק, אף פעם לא לקחתי את הדבר הזה ללב, הגישה שלי לעניין הייתה מקצועית. אבל זה טלטל אותי לחלוטין"

פולארד בריאיון (באדיבות חדשות 12)פולארד בריאיון (באדיבות חדשות 12)
אא

בריאיון מטלטל שפורסם הערב (שני) בחדשות 12 חשף המרגל הישראלי לשעבר, ג'ונתן פולארד, כי בצל מחלת הסרטן של אשתו, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לפעול להקלה בתנאי שחרורו. "פניתי לראש הממשלה נתניהו וביקשתי ממני להתקשר אישית בענייני לנשיא טראמפ", אמר.

בתחילת הריאיון הדגיש פולארד כי קיבל אישור להתראיין וכי לא ניכרת סכנה לחירותו במעשה זה. "אני רוצה להבהיר שאני לא עושה שום דבר שמפר את תנאי השחרור שלי", אמר, "אז אני רוצה להרגיע אנשים בעניין זה. הזמנתי אתכם באופן ייחודי לכאן, לביתנו, כדי שאנשים לא יראו ראיון רחוב שהם עלולים לפרש בטעות כמארב, שנתקלתם בנו במקרה, הרמתם מצלמה ואמרתם לי: 'תתחיל לדבר'".

הסיבה לנחיצות הריאיון, כך לפי פולארד, נובעת ממצבה הקשה של רעייתו אסתר שחלתה בפעם השלישית במחלת הסרטן, ומצבה הרפואי בכי רע. "זה נושא חשוב מאוד שצריך לדבר עליו ולפרסם כרגע, זה עניין של חיים ומוות", אמר. "זה נושא הומני גדול, משבר שלי ושל אשתי". פולארד היטיב לתאר את התחושות שעוברות עליו: "אני זוכר שהתעללו בי בחקירות. הקרסוליים שלי נשברו, הגב שלי רוסק, אף פעם לא לקחתי את הדבר הזה ללב, הגישה שלי לעניין הייתה מקצועית. אבל זה טלטל אותי לחלוטין".

לאורך הריאיון המרגל הישראלי לשעבר מנופף באזיק האלקטרוני הנעוץ לזרועו שמאלית. "הבעיה היא עם תקופת המבחן שלי. אני לא יכול לטפל באשתי באופן אקטיבי", סיפר. "אנחנו רוצים לטפל בה בבית חולים בברוקלין, אבל אני לא נייד אז אני לא יכול לצאת וללכת למקומות. אם קורה משהו באמצע הלילה – אני לא יכול לעזוב את הדירה אתה".

פולארד הוסיף: "באופן מידי יצרתי קשר עם ראש הממשלה נתניהו דרך השגריר בוושינגטון רון דרמר. עדכנתי והעברתי לו דוח רפואי מפורט וביקשתי עזרה". לדבריו, ראש הממשלה "היה המום כשהוא גילה מה קורה".

 פולארד מדגיש כי לא מדובר בנושא פוליטי. "אני מבקש מראש הממשלה, בבקשה, שיתערב באופן ישיר ויבקש מהנשיא טראמפ להקל בתנאי השחרור שלי. נוכח היחסים הטובים בין שני האישים, אני מלא תקווה שהנשיא יבטל את תנאי השחרור שלי, ישם להם סוף, כשדי שאוכל לטפל באשתי ושנוכל לשוב הביתה (לישראל – א"פ) כדי שתחלים".

לדבריו, "הוא (ראש הממשלה – א"פ) מתכוון להתערב, אני סמוך ובטוח שהוא יעביר את הבקשה הזאת". הוא הוסיף כי לא שוחח בנושא עם ראש הממשלה, אבל התגובה שהועברה אליו "הייתה כפי שהנחתי שהיא תהיה". רעייתו אסתר, שנפגשה במרוצת השנים פעמים רבות עם נתניהו, שמרה על קשרים עם ראש הממשלה, "כך שהיא לא מישהו שהוא לא מכיר".

לשאלת המראיינת כי סביר שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, יסרב לבקשה וזאת בשל החשש מביקורת נוקבת שתוטח כנגדו בעקבות הקלה עם מרגל לשעבר, אמר פולארד: "יש דבר אחד שאני בטוח בו בעל הנוגע לנשיא טראמפ, לא אכפת לו מביקורת. אין להם ממה לחשוש, ריציתי 30 שנה, שילמתי את המחיר, אני לא מבקש לברוח משום דבר, אני רק מבקש התחשבות, התחשבות הומניטרית".

בהתייחס לשאלה האם הוא סולח לממשלה בישראל שלא אישרה לו את המקלט המדיני במבנה השגרירות בעת שנמלט מסוכני הבולשת, אמר: "אני זוכר את היום הזה היטב. זה היה הסוף של ההנחות שלי בנוגע לישראל. אני זוכר שכאשר אנשי הבולשת אזקו את ידיי, הסתכלתי על בניין השגרירות וכל הווילונות נסגרו כמו עין גדולה שנעצמת, והבחנתי בכמה אנשים שזיהיתי ואמרתי לעצמי 'אני לא מאמין שהם עושים את זה'. לפחות בשבילי, זה היה המסר שהועבר, לא רק לסוכנים אחרים שעלולים להיקלע למצב דומה, חס וחלילה, אלא גם לאויבינו, 'זה מה שהישראלים עושים לאנשים שלהם? טוב. טוב. אז הנאמנות שלהם לא חזקה כמו שהם אומרים'".

כזכור, פולארד – שנעצר בארצות הברית ב-1985 באשמת ריגול לטובת ישראל ונשלח לכלא כעבור שנתיים, שוחרר בסוף 2015 עם שורת הגבלות קשות. לצד חיובו להיפגש עם קצין מבחן, נשיאת אזיק אלקטרוני ומעצר בית, נאסר עליו לגלוש באינטרנט ולהתראיין לתקשורת. כל הפרה של סעיפי השחרור שלו בפרק זמן של 5 שנים מרגע שחרורו ב-2015, עשויה להחזיר אותו לכלא, ולשנים רבות.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ישראל נותרה מחויבת להשבת ג'ונתן פולארד. ראש הממשלה ימשיך לפעול עד להשבתו לישראל".

תגיות:יונתן פולארדדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה