חדשות בארץ

ציר הרשע בפעולה: איראן ביקשה מחמאס מודיעין על ישראל

הקשר בין ארגון הטרור השיעי לרפובליקה האסלאמית מתחמם, והערב דווח כי בפגישה של בכירי חמאס עם ההנהגה האיראנית, שנערכה בטהרן לפני כשבועיים, ביקשה איראן מהארגון להשיג מידע מודיעיני על מצבורי הנשק של ישראל, כאשר בתמורה יגדיל משטר האייתוללות את סכום התמיכה החודשית בארגון הטרור ל-30 מיליון דולר

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק בוחנים את הנשק האיראני שהוברח לחמאס (צילום: שאטרסטוק)ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק בוחנים את הנשק האיראני שהוברח לחמאס (צילום: שאטרסטוק)
אא

כשבוע לאחר הדיווח כי איראן תיאמה עם חמאס פתיחת חזית נוספת בעת לחימה בצפון, הערב (שני) דווח כי טהראן ביקשה מחמאס מידע מודיעיני לגבי מיקומם של מצבורי הנשק של ישראל. לפי הדיווח בחדשות 12, הנסמך על מקור ערבי, הבקשה עלתה בעת המפגש בטהראן של צמרת הארגון העזתי עם בכירי המשטר האיראני לפני כשבועיים.

איראן, שמוגדרת כמממנת הגדלה ביותר של חמאס בעזה, הבהירה לארגון כי בתמורה למידע על מצבורי הנשק הישראלים יוגדל סכום התמיכה ל-30 מיליון דולר בחודש. אנשי המשלחת מצדם השיבו כי יעבירו את הבקשה לרצועת עזה. בנוסף, בחמאס גם ביקשו מטהראן לפעול לחימום היחסים עם משטר אסד בסוריה, לאחר שהקשר שלו עם ארגון הטרור התרופף במהלך מלחמת האזרחים.

בשבוע שעבר דווח ב'הארץ' כי טהראן הגבירה את מעורבותה הצבאית בעזה ותיאמה עם החמאס כי במקרה של מלחמה מול ישראל בצפון, יחל הארגון במטח כבד על דרום הארץ שתשתק את ישראל. לפי הדיווח, המסתמך על גורמים בכירים במערכת הביטחון, על רקע זה פעלה איראן לחימום היחסים עם חמאס, בו רואה טהראן זרוע ביצועית שלה, ולצורך כך פועל ארגון הטרור בשיתוף פעולה עם משמרות המהפכה של איראן.

איראן, כך להערכת בכירים במערכת הביטחון, רואה בבניית הכוח הצבאי של חמאס אינטרס חיוני ראשוני ראשון במעלה במסגרת המאבק הקר כנגד ישראל, שנעשה בעיקר על ידי שלוחותיה ולא על ידה בעצמה. במקרה בו תיפתח מלחמה בצפון מול חיזבאללה, ארגון שנתמך כמעט באופן מוחלט על ידי איראן, וחלילה אף מול טהראן בעצמה, ישגרו חמאס והג'יהאד האסלאמי מטח רקטות על דרום הארץ, וכך ייאלץ צה"ל לנתב את הכוחות, כמו גם את מערכות הגנה אוויריות, גם לזירה הדרומית – מצב שיוביל לכאוס חמור ולסכנה מוחשית על העורף.

בנוסף, במערכת הביטחון מעריכים כי אם לא יחול שיפור משמעותי במצב הכלכלי ברצועה ובהתקדמות בהבנות מול ישראל, חמאס לא יהסס מלפתוח בסבב לחימה נוסף. הערכה הרווחת היא כי בארגון הטרור משוכנעים כי הדרך היחידה להכריח את ישראל לקיים אתה משא ומתן לסיום המצור על עזה, הוא רק באמצעות הסלמה נרחבת.

במערכת הביטחון גם מוטרדים מהעובדה כי בחמאס החלו באחרונה להגביר את ניסיונות ההשתלטות על הגדה המערבית – בסיוע איראן. במסגרת זה הקים חמאס תשתיות טרור בגדה, אליה הוא מעביר כסף לתכנון פיגועי טרור. כך למשל, על פי נתונים של השב"כ, ב-2018 סוכלו שורת פיגועים שתוכננו על ידי כ-130 חוליות של חמאס בגדה – זינוק של 40 חוליות יותר מ-2017, וכפי 2 לעומת השנה שקדמה.

תגיות:איראןחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה