חדשות בארץ

מכה לרון קובי: נדחתה עתירתו בבג"ץ

לאחר שהורה בסוף השבוע שלא להכיר בלגיטימיות של חברי המועצה, בג"ץ דחה הערב את עתירתו של רון קובי וקיבל את עמדת שר הפנים כי יוחזרו חברי המועצה לתפקידם. מוקדם יותר הודיע מרכז השלטון המקומי לבית המשפט כי הוא מושך את תמיכתו מעתירת ראש עיריית טבריה וקבע כי "עתירתו מוצתה"

קובי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קובי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בג"ץ דחה הערב (שני) את עתירתו של ראש עיריית טבריה רון קובי, ואישר את החלטתו של שר הפנים אריה דרעי כי יוחזרו חברי המועצה לתפקידם. "הגענו למסקנה כי העתירה במתכונת כפי שהוגשה מיצתה את עצמה לעת הזו וכי דינה להימחק", כתבו השופטים.

בהחלטה, שהתקבלה בהרכב בראשות נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, הובהר כי "אין באמור לעיל משום נקיטת עמדה כלשהי מצדנו באשר להחלטת המשיבים, וטענות כל הצדדים שמורות להם".

כזכור, למרות שבסוף השבוע העניק לו שר הפנים ארכה של 60 יום לנסות להעביר את תקציב העיר, במוצאי השבת הורה קובי למנכ"ל העירייה שלא להכיר בחברי המועצה שמונו מחדש, זאת עד לפסיקה חלוטה של בג"ץ שקובי יגיש בעניינו. במכתבו, תקף קובי את שר הפנים, אריה דרעי, וטען כי קביעתו שעליו לנסות להעביר שוב תקציב הינה לא בתחום סמכותו, תוך שהוא משגר עתירה נוספת לבג"ץ כנגד החלטת דרעי.

קודם להחלטת בג"ץ, ולאחר שהרבה לתמוך בעמדתו של קובי, מרכז השלטון המקומי הודיע לבג"ץ כי הוא תומך במחיקת העתירה של קובי, ובמקום זאת התייצב לצד עמדתו של שר הפנים.

מרכז השלטון המקומי, שתמך תחילה בהישארותו של קובי בראשות העיר טבריה בנימוק כי השר הממונה מצוי בממשלת מעבר, חזר בו וכעת תומך במחיקת העתירה של קובי, כתב בתשובתו כי "בהודעת המדינה הושגה התכלית העיקרית עליה עמד השלטון המקומי בגדרי העתירה הנוכחית שעל פיה, שר הפנים לא ידון בעת הזו - 'ממשלת מעבר' - בעניינים של ראשי רשויות מקומיות שהמועצות לא אישרו תקציב, כעניינו של העותר. עם זאת, ובזיקה לנושא העתירה, המרכז מבהיר כי עמדתו זו מקפלת בתוכה הבנה כי גם לאחר ה-30 לתשיעי 2019 ועד לאחר מינוי שר הפנים בממשלה הנכנסת לא ייערכו שימועים לראשי הרשויות המקומיות באותם רשויות שמועצתן לא אישרו תקציב".

עוד נכתב כי "להסרת כל ספק, המרכז עומד על טענתו כי בתקופת ממשלת מעבר חלה חובה להימנע מהפעלת סמכות השר, בעניין זה הפקודה קובעת אבחנה בין סיום כהונת המועצה המבוצע מאליה, לבין סיום כהונת ראש הרשות המבוצע בכפוף לשיקול דעת".

במרכז השלטון המקומי הוסיפו כי לפי הפסיקה, סמכות השר אינה פוקעת בחלוף 14 ימים, והזכירו כי במקרי עבר סמכות השר הופעלה גם לאחר שחלף פרק זמן ממושך יותר מהקבוע בחוק, ואף לאחר חודשיים מסיום פעילות המועצה. "לכן", נטען, "בשים לב לתקופה של 'בין השמשות', במהלכה לכל הפחות יש לקבוע כי דחיית הפעלת הסמכות".

את התשובה לבג"ץ סיימו בקביעה כי "דומה כי העתירה מיצתה את עצמה בהינתן החלטת השר שביסוד הודעת המדינה, המרכז מעיר עם זאת כי הסוגיה שמעלה העותר בהודעותיו. ('החייאת המועצה' בדיעבד) הינה רצינית ומשמעותית. ואולם דומה כי העתירה במתכונתה הנוכחית צרה מלהכיל אותה - אבל כנראה שלא ניתן אלא להותירה לבירור בהליך מתאים".

תגיות:רון קוביבג"ץאריה דרעימרכז השלטון המקומיעיריית טבריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה