חדשות בעולם

האולטימטום החדש של טהראן: תוך חודש – נסיגה נוספת מהסכם הגרעין

לאחר שתי נסיגות מהסכם הגרעין, איראן נערכת לנסיגה שלישית, ומטילה את מלוא האחריות למצבה על אירופה, אך מדגישה כי אם תעשה זאת זה יהיה בכפוף להסכם הגרעין. מוקדם יותר היום הודיע שר החוץ של איראן כי ארצו אף תפרוש לחלוטין מהסכם הגרעין, לדבריו, "אם יהיה בכך צורך"

כור גרעיני באיראן (צילום: שאטרסטוק)כור גרעיני באיראן (צילום: שאטרסטוק)
אא

איראן תבצע בתוך חודש נסיגה נוספת מהסכם הגרעין, זאת במידה ומדינות אירופה לא יפעילו מאמצים להציל את הסכם הגרעין ויעמדו בהתחייבויותיהן – כך הודיעה היום (שני) הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

מוקדם יותר היום איים שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, כי ארצו אף תפרוש לחלוטין מהסכם הגרעין מ-2015 "אם יהיה בכך צורך". בדברים שאמר במסיבת עיתונאים, זריף דחק במנהיגי אירופה "להאיץ את המאמצים להגן על הכלכלה האיראנית מהסנקציות האמריקאיות". הוא אישר גם את הדיווח בארצות הברית כי קודם להודעת הממשל האמריקני על הטלת סנקציות אישיות עליו, הוא הוזמן על ידי הסנטור הרפובליקני ראנד פול לפגישה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן. "הם אמרו לי: 'לא יוטלו עליך סנקציות אם תקבל את ההצעה להיפגש'", צוטט שר החוץ האיראני בסוכנות הידיעות האיראנית, טסנים. "הם לא מעוניינים בפתרון דיפלומטי בסוגיית הגרעין", הטיח.

זריף הוסיף וטען כי יחסי החוץ של ארצות הברית בשפל, וכי היא לא מסוגלת ליצור קואליציה בינלאומית מול טהראן במפרץ הפרסי. "בנות בריתה מתביישות להצטרף", טען זריף. "היא רוצה לשלול מאיראן את זכויותיה".

קודם להצבתו את האולטימטום בן החודש, בסוף השבוע הודיע זריף כי טהראן תודיע בקרוב על נסיגה שלישית מהסכם הגרעין. "הצעד השלישי בהפחתת המחויבות להסכם ייושם במצב הנוכחי", אמר השר האיראני. "אמרנו שאם אחרים לא יישמו את ההסכם במלואו גם אנחנו נעשה זאת. כמובן שכל פעולותינו הן במסגרת ההסכם".

אתמול טענו במשמרות המהפכה של איראן כי ביום רביעי השתלטו על מכלית נפט זרה ששטה במפרץ הפרסי. הגנרל רמזאן זיראחי, ממפקדי הארגון, טען בהודעתו לטלוויזיה הממלכתית כי המכלית הבריחה כ–700 אלף ליטרים של נפט והייתה בדרכה למדינות אחרות במפרץ.

לדבריו, "כלי השיט קיבל את הנפט מספינות אחרות והעביר אותו למדינות ערביות במפרץ". כמה שעות לאחר הודעתו של גנרל, נמסר בהודעת משמרות המהפכה כי המכלית שייכת לעיראק. "תפיסת המכלית נעשתה בתיאום עם רשויות המשפט האיראניות ובהנחייתן", הוסיף זיראחי. "גררנו אותה לנמל בושהר, שם נמסר הנפט שהובילה לרשויות".

תגיות:איראןהסכם הגרעיןאירופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה