חדשות בעולם

זריף: הסנקציות שהטילה עליי ארצות הברית – כישלון לדיפלומטיה

שר החוץ של איראן אישר את הדיווח בתקשורת האמריקנית, לפיו קיבל הזמנה להגיע לפגישה עם הנשיא טראמפ בבית הלבן, וטען כי הובהר לו שאם יסרב להיענות לה – יוטלו עליו סנקציות בתוך שבועיים. במסיבת עיתונאים בטהראן שב זריף ואיים כי ארצו לא תהסס לפרוש מהסכם הגרעין אם לא יובטחו האינטרסים שלה

זריף (צילום: שאטרסטוק)זריף (צילום: שאטרסטוק)
אא

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס היום (שני) לסנקציות שהטילה עליו ארצות הברית בשבוע שעבר, ואמר כי מדובר בכישלון לדיפלומטיה. במסיבת עיתונאים בטהראן, אישר זריף את הדיווחים בתקשורת האמריקנית על כך שקיבל הזמנה להיפגש עם הנשיא טראמפ בבית הלבן, וטען כי הובהר לו שאם יסרב להיענות לה – יוטלו עליו סנקציות בתוך שבועיים.

ה"ניו יורקר" האמריקני דיווח בסוף השבוע, כי ההזמנה הועברה לזריף בחודש שעבר בפגישה שערך עם הסנאטור הרפובליקני ראנד פול, כאשר הגיע לניו יורק להשתתף בכינוס של האו"ם. על פי הדיווח, זריף העביר את ההזמנה לממונים עליו בטהראן, אך קיבל הוראה שלא להיענות לה. הבכיר האיראני ציין במסיבת העיתונאים, כי הטלת סנקציות על שר חוץ משמעותה "כישלון למשא ומתן וכישלון לדיפלומטיה", וכי וושינגטון הביעה בכך את התנגדותה לדיאלוג עם טהראן.

הממשל האמריקני הודיע ביום רביעי שעבר על הטלת סנקציות אישיות על שר החוץ האיראני. "זריף מיישם את סדר היום חסר האחריות של מנהיגה העליון של איראן, והוא דוברו העיקרי של המשטר ברחבי העולם", אמר שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין. "ארצות הברית שולחת מסר ברור למשטר האיראני, כי התנהגותו לחלוטין אינה מקובלת". עם זאת, גורם בכיר בממשל האמריקני אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי הטלת הסנקציות על זריף אינה סוגרת את הדלת על האפשרות למשא ומתן עם איראן. לדבריו, טראמפ מעוניין למצות את המישור הדיפלומטי, אך ירצה לעשות זאת מול מקבלי ההחלטות בטהראן, ולא מול זריף שאין לו הסמכות לכך.

זריף התייחס במסיבת העיתונאים למתיחות הגוברת במפרץ הפרסי, על רקע השתלטותם של משמרות המהפכה האיראניים על מכליות נפט זרות. אתמול הודיעו המשמרות כי עצרו ביום רביעי שעבר מכלית נפט זרה, שלטענתם הבריחה 700 אלף ליטר נפט עבור מדינות ערביות. זריף אמר כי "איראן אחראית לביטחונם ולבטיחותם של מצרי הורמוז והאזור", וכי היא לא תבליג עוד על "עבירות" המבוצעות במימי המפרץ הפרסי.

"ארצות הברית מבודדת כיום בעולם", טען זריף. "היא אינה מסוגלת להקים קואליציה. מדינות אחרות מתביישות לצרף את שמן לרשימה יחד אתה". דבריו של זריף כוונו לקשיים בהם נתקל הממשל האמריקני בניסיונותיו לכונן כוח ימי בינלאומי, שיגן על חופש השיט במפרץ הפרסי. כך, לדוגמה, שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, הבהיר בסוף השבוע כי ארצו לא תצטרף לכוח המשימה הימי בראשות ארצות הברית. "נגמר העידן של ארצות הברית כמעצמה המתנהגת בביריונות", הוסיף זריף.

שר החוץ האיראני חזר ואיים כי ארצו תפרוש מהסכם הגרעין עם המעצמות, "אם יהיה בכך צורך". הוא ציין, עם זאת, כי כל הצעדים בהם נקטה איראן להפחית את המחויבויות שנטלה על עצמה בהסכם הינם צעדים הפיכים, וזאת במידה ו"יובטחו האינטרסים שלה במסגרת ההסכם".

תגיות:איראןארצות הבריתמוחמד זריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה