חדשות בארץ

"ליברמן דיקטטור, צפון קוריאה בריבוע"

ח"כ ביטן משיב להאשמות הקשות של ליברמן והסביר את יוזמת "הצהרת הנאמנות" לראש הממשלה נתניהו: "ברגע שמפיצים דברי שקר שכל מטרתם זה קמפיין, חייבים ליישר שורות. חייבים להראות לבוחר הפוטנציאלי שבעצם מה שאתה עושה, אתה בוחר נתניהו ומקבל נתניהו". בכיר הליכוד לשעבר, דן מרידור, מגנה את המהלך: "זה לא הליכוד שהכרתי. אני לא רואה בעיני רוחי את מנחם בגין או את יצחק שמיר, ואפילו את אריק שרון, מחתים חברים על הצהרה מסוג זה"

ח"כ ביטן בכנס תמיכה של הליכוד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ח"כ ביטן בכנס תמיכה של הליכוד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יממה לאחר יוזמת "הצהרת הנאמנות" בראש הממשלה בנימין נתניהו, עליה חתמו 40 חברי ליכוד, ח"כ דוד ביטן, יוזם מפגן התמיכה, התייחס היום (שני) לביקורת שהטיח יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהשווה את מפלגת הליכוד למשטר הטוטליטרי בצפון קוריאה. "זה בא דווקא מאיווט? הוא לא צפון קוריאה, הוא צפון קוריאה בריבוע. הוא דיקטטור", הגיב ביטן בריאיון ל-ynet.

"אנחנו מפלגה דמוקרטית. הוכחנו את עצמנו בהרבה מאוד מצבים. ציבור המתפקדים בוחר אותנו. אנשים לא מחויבים למנהיג, הם מחויבים למתפקדים. יכולים גם לומר דברי ביקורת, אין שום בעיה, הוכחנו את זה תמיד, אבל בפעם הזאת כולם חתמו מהר כי הבינו שזה מה שצריך לעשות", טען ביטן.

לפי ביטן, "פוגעים בלגיטימיות של ראש הממשלה באמצעות החקירות, ההדלפות וכו', ומנסים עכשיו לפגוע גם במנהיגות שלו באמצעות דברי שקר ובלע, על ידי זה שכחול לבן אומרים 'אנחנו יושבים ומדברים עם ח"כים מהליכוד', ומצד שני איווט אומר 'נחליף את ביבי אם לא יהיה לו 61'".

ביטן הדגיש כי ההצהרה לא נועדה להבטיח את תמיכתם לאחר הבחירות של חברי מפלגתו, עליהם אמר כי הוא "סומך", אלא כדי לשדר מסר ציבורי: "ברגע שמפיצים דברי שקר שכל מטרתם זה קמפיין, חייבים ליישר שורות. חייבים להראות לבוחר הפוטנציאלי שבעצם מה שאתה עושה, אתה בוחר נתניהו ומקבל נתניהו - ולא משהו אחר". הוא הבהיר כי אינו חושד במספר 2 במפלגתו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ובגדעון סער, שנחשב ליריבו של נתניהו, בניסיונות חתירה תחת ראש הממשלה.

למרות שביטן הבהיר כי בליכוד לא מתכוונים להרכיב ממשלה עם ליברמן, "אם יהיו לנו 61 מנדטים, כמו שאני מכיר את איווט – הוא ירוץ לממשלה".

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי דוד ביטן: "לאחר הבחירות תהיה בישראל ממשלת חסינות קיצונית או ממשלת אחדות ללא נתניהו בראשות בני גנץ. גם ח"כ ביטן יודע שבליכוד נערכים ליום שאחרי נתניהו. את המגעים והשיחות שמתנהלות עם גורמים בליכוד, שום מסמך או עצומה של נתניהו לא יעצרו".

 

ישראל ביתנו: "הצהרת נאמנות עיוורת"

בישראל ביתנו לא נשארו חייבים וציינו כי הצהרת הנאמנות מוכיחה את "הנאמנות העיוורת" של הליכוד למנהיג, ולא לאידאולוגיה. "הייתי מצפה מחברי הכנסת של הליכוד לחתום על הצהרת נאמנות לציבור הישראלי, את יודעת מה? אפילו לדרך של הליכוד", הכריז ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו. פורר הדף את הטענה כי ההצהרה נועדה כצעד ציבורי-טקטי: "בגלל זה גם ביטן איים בשיימינג על ח"כים שלא יחתמו על ההצהרה הזאת? ההצהרה הזאת היא פארסה ובדיחה מבחינת העיסוק של הליכוד היום במערכת הבחירות".

במענה לדברי יו"ר מפלגתו כי הליכוד מתנהלת כמו "צפון קוריאה", בעוד שישראל ביתנו הינה מפלגה של איש אחד, טען פורר כי "אף אחד מאתנו לא נדרש לחתום על הצהרת נאמנות עיוורת למנהיג, בלי שום קשר לערכי המפלגה. הנאמנות שלנו היא לאג'נדה, אני נמצא בישראל ביתנו בגלל האג'נדה והאידיאולוגיה שאנחנו מקדמים".

בצל העובדה כי ישראל ביתנו קיימה בריתות פוליטיים וישבה בממשלות רבות עם החרדים, אמר פורר: "לשבת עם החרדים - כן או לא - היא לא אג'נדה. האג'נדה שלנו הייתה של דת ומדינה ברמה של חיה ותן לחיות. כשאתה מסתכל מה קרה בישראל בעשור האחרון, ובעיקר בארבע שנים האחרונות, אתה רואה כרסום ביחסי דת ומדינה. אני לא אומר קטגורית, החרדים לא פסולים בעיניי ואין לי שום דבר נגד הציבור החרדי, אבל הגיע הזמן לשים קו אדום".

 

דן מרידור: "הצהרת הנאמנות היא מעשה טיפשי שמעיד על חוסר אמון מוחלט"

בתוך כך, דן מרידור, לשעבר שר מטעם הליכוד, תקף בחריפות את יוזמת "הצהרת הנאמנות" לראש הממשלה, ואמר כי "עצוב לראות אנשים שחלק גדול מהם אני מכיר, נאלצים לחתום על מסמך. זה מעשה טיפשי לפי דעתי שמעיד על חוסר אמון מוחלט. להכריח אותם לחתום על מסמך כי לא מאמינים להם, לפי דעתי יוצר אפקט הפוך ממה שהיוזמים רצו, כי זה מראה שלמפלגה אין אמון באנשיה".

לדברי בכיר הליכוד לשעבר, המפלגה נמצאת "במצב שמעיד על בעיה קשה. מפלגה כמו החירות והליכוד שהן מפלגות שהיו מאוד דמוקרטיות, פתאום הופכת להיות מפלגה שאו נתניהו או אף אחד אחר. אם נתחיל משא ומתן להרכבת ממשלה ויתברר שנתניהו לא יצליח? זה קרה לפני כמה חודשים, זו לא תיאוריה. מה צריך ליכודניק לעשות? נניח שיש אפשרות שמישהו אחר בליכוד ירכיב ממשלה? צריך להגיד 'לא'? עדיף שנלך לעוד בחירות? עדיף שמישהו ממפלגה אחרת ירכיב? העיקר לא איש ליכוד שהוא לא נתניהו?" 

בהתייחס לשאלה האם הוא מצטרף להאשמתו של ליברמן את הליכוד כי הם צפון קוריאה, השיב מרידור: "זה לא הליכוד שהכרתי. אני לא רואה בעיני רוחי את מנחם בגין או את יצחק שמיר, ואפילו את אריק שרון, מעלה חברים להחתים על הצהרה מסוג זה".

"הליכוד פעם היה תנועה לאומית ליברלית, המגן הגדול של מערכת המשפט. העניין הלאומי, היהודי, הביטחוני חשובים, יחד עם העניין הדמוקרטי ושוויון זכויות, בית המשפט וחוקה. כל זה השתנה, הליכוד היום זו מפלגה אחרת לגמרי", סיכם מרידור.

תגיות:אביגדור ליברמןדוד ביטןבחירות 2019דן מרידור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה