חדשות בארץ

גנץ מצטרף לביקורת על לפיד: "חורבן בית המקדש נבע משנאת חינם"

לאחר שמספר 3 ברשימה תקף בחריפות את הסרטון שקושר בין חרדים לכסף שהעלה לפיד ברשתות החברתיות, יו"ר כחול לבן מסתייג מלפיד: "עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה - חילונים כדתיים". ביהדות התורה לא נשארו חייבים ופרסמו סרטון תגובה: "אפשר להיכנס בחרדים, הם לא אתיופים"‎

"הרביעייה" (צילום: פלאש 90)"הרביעייה" (צילום: פלאש 90)
אא

הדיו של "סרטון החרדים" שהפיץ היום (שני) מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, מסרבים להתפוגג, ובצמרת המפלגה החלו להירשם חיכוכים פומביים. "בימים אלה, בהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם, אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם", הגיב יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בחשבון הטוויטר שלו. "עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה - חילונים כדתיים, יהודים ושאינם יהודים, שמאל וימין. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית בעת הזו. מנהיגות ששמה את ישראל לפני הכול".

מוקדם יותר היום, משה יעלון, מספר 3 ברשימה, התנער מהתנהלותו של לפיד והדגיש כי הטיפול בנושא יעלה בדיון שתקיים המפלגה. "זה לא הסגנון שלי ולא הסגנון של בני", אמר יעלון בריאיון לגלי צה"ל, "אנחנו מדברים על אחדות, אנחנו לא בעד שיח של שנאה. נפלט פה משהו שנצטרך לברר בינינו. נמצא את הדרך לברר את זה. אנחנו נפגשים שוב ברביעי כולנו ונלבן את העניין".

בסרטון שהעלה לפיד ברשתות החברתיות נטען כי החרדים "רוצים את כל הכסף של ישראל",  עובדה שהובילה לסערה בקרב המפלגות החרדיות שאף טענו כי  מדובר במסרים בעלי מוטיבים אנטישמיים. "אנטישמיות, אין מילה אחרת", צייץ יו"ר ש"ס, אריה דרעי, בתגובה לסרטון. 

סגן שר הבריאות ויו"ר סיעת יהדות התורה, יעקב ליצמן, גינה גם הוא בחריפות את הקמפיין שמוביל לפיד כנגד המגזר הדתי והחרדי. "קמפיין השנאה וההסתה של לפיד הוא שיא חדש של אנטישמיות", אמר בריאיון לכאן ב'. "מדובר בחציית קו אדום המזכיר תקופות אפלות שבהן הוצגו יהודים כרודפי בצע והואשמו בהשתלטות על הקופה הציבורית".

נוסף לגנץ ויעלון, חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל, בכירים נוספים ברשימה, הביעו גם הם הסתייגות מהסרטון. האוזר אמר לחדשות 13 כי אינו רואה כל תוחלת בשיח המעורר ריב ומדון בין חלקי החברה הישראלית: "כפי שאני מדגיש בכל הזדמנות, האתגרים העומדים בפני מדינת ישראל מחייבים אחדות ולכידות חברתית, שהם מרכיבי ליבה בחוסן הלאומי שלנו". האוזר חתם את דבריו בקריאה להתרחק מ"שיח שנאה", והוסיף: "זה נכון הן לאישים פוליטיים, הן למנהיגי ציבור ורבנים והן לאנשי תקשורת". בתגובה קצרה שמסר לחדשות 13 אמר הנדל כי אינו אוהב את הסרטון: "השפה שלי אחרת. יש לנו ויכוח ענייני עם החרדים בענייני דת ומדינה".

במקביל, ביהדות התורה לא טמנו ידם בצלחת ופרסמו סרטון תגובה משלהם. בסרטון, נראים בכירי כחול לבן מתכתבים בקבוצת הוואטסאפ של המפלגה, כאשר באחת ההתכתבויות "קובע" לפיד כי אפשר לתקוף את החרדים: "אפשר להיכנס בהם חופשי, הם לא אתיופים".

תגיות:בני גנץחרדיםבחירות 2019כחול לבןיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה