חדשות בארץ

"הקמפיין של יאיר לפיד – אנטישמיות"

סרטון שפורסם על ידי יאיר לפיד הציג את ראשי המפלגות החרדיות כמי שדורשים תמורה כספית עבור חתימה על הצהרת נאמנות לנתניהו. דרעי: "אנטישמיות, אין מלה אחרת". ליצמן: "מזכיר תקופות אפלות בהן הוצגו יהודים כרודפי בצע"

לפיד וגנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)לפיד וגנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

סערה בעקבות סרטון שפורסם ברשת על ידי מספר 2 במפלגת כחול לבן, יאיר לפיד, בו הוצגה התכתבות בקבוצת ווטסאפ מדומה בה חברים ראש הממשלה בנימין נתניהו ו"השותפים הטבעיים" שלו לקואליציית ימין – המפלגות החרדיות ומפלגות הימין הדתי. יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, ויו"ר יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הוצגו בסרטון כמי שדורשים דרישות כספיות מופקעות בתמורה לחתימה על הצהרת נאמנות לנתניהו.

דרעי הגיב לסרטון בקצרה: "אנטישמיות, אין מלה אחרת". חבר מפלגתו, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, אמר: "מפלגת כחול לבן, המובלת על ידי יאיר לפיד, אשר כשר אוצר חתך באכזריות קצבאות לילדים בעלי מוגבלויות רק עקב כך שנולדו להורים חרדים, ממשיך גם בימים בהם מתאבל עם ישראל על חורבן הבית, במסע ההסתה והשקרים כנגד המגזר החרדי".

"תנועת ש"ס חזקה בממשלה בראשות נתניהו תעצור את לפיד מהמשך הפגיעה במגזרים שלמים, אשר כל חטאם ששומרים על אורח חיים חרדי ונאמנים למסורת אבותם", הדגיש מלכיאלי. "עם ישראל בחר לעשות סוף להסתה האכזרית מבית היוצר של לפיד וזרק אותו לאופוזיציה, וכך יהיה גם בעתיד בעזרת השם".

חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) הגיב על הסרטון: "הטרול של המרשתת לפיד לא בוחל בשום קמפיין של הסתה כנגד הציבור המסורתי והדתי בישראל. כמוג לב מאחורי מקלדת מסתתר לו מר לפיד מאחורי גבם של הקמפיינרים בעלי ניחוח אנטישמי, ורק שלא יקבל אישור מהגנרלים לצאת לעימות פומבי ישיר ועובדתי מול שר הפנים אריה דרעי".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר: "קמפיין השנאה וההסתה של יאיר לפיד מהווה שיא חדש של אנטישמיות. מדובר בחציית קו אדום, המזכיר תקופות אפלות בהן הוצגו יהודים כרודפי בצע והואשמו בהשתלטות על הקופה הציבורית. לפיד – שגדל כילד שמנת, המשיך לגרוף הון ציבורי כפרזנטור בבנק ושדרן באולפני חדשות – לא רעדו ידיו כשעשק את ילדי ישראל כשר אוצר כושל, עד שהצלחנו להיפטר ממנו אחרי שנתיים, ובכך הצלנו את המשק מקריסה אפשרית".

"כשניערתי את בגדיי מעל דוכן הכנסת אחרי שלפיד נגע בי, היו שאמרו לי שזה מוגזם", הוסיף ליצמן. "היום כולם מבינים שלפיד נותר אותו לפיד, שכל עיסוקו בהפצת רעל של שנאה ושטנה בין האוכלוסיות והמגזרים".

בסיום דבריו פנה ליצמן ישירות ליו"ר כחול לבן, בני גנץ: "כל עוד לא תתנער פומבית מקמפיין ההסתה הבוטה הזה, אתה שותף מלא ואחראי ישיר לפשע השנאה שמתבצע כלפי מגזר שלם בישראל, הנאבק על זכויותיו וצרכיו, ונאמן לערכיו ועקרונותיו".

תגיות:יאיר לפידש"סיעקב ליצמןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה