חדשות בארץ

"ליברמן, לפיד וגורמים אצלנו בימין מתכננים קומבינה"

ראש הממשלה התייחס הערב ל"הצהרת הנאמנות" של חברי רשימת הליכוד שהתחייבו כי לא ידיחו את נתניהו מכיסאו במקרה שלא יצליח להרכיב ממשלה: "ההפתעות נחשפו. ללפיד, ליברמן ועוד כמה יש קומבינה. לא אתפלא שזה גם כמה מהצד הימני. הם רוצים לממש את האמביציה שלהם להיות ראשי ממשלה. לא ניתן לקומבינה הזו לעמוד"

נתניהו (צילום גרשון אלינסון, פלאש 90)נתניהו (צילום גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

יאיר לפיד, אביגדור ליברמן וכמה גורמים בימין רקמו קנוניה להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שאחרי הבחירות  - כך טען הערב (ראשון) נתניהו במפגש עם חברי מפלגת הליכוד באילת. "הם רוצים להרוס את הדמוקרטיה, כי יש להם קומבינה. מה הקומבינה? לפיד, ליברמן, עוד כמה, יש להם קומבינה. לא אתפלא שזה גם כמה מהצד הימני אצלנו גם כן", כך נתניהו.

"יאיר לפיד מסביר לנו ש'הליכוד זה צפון קוריאה'. עכשיו תנו לי לשאול אתכם, בליכוד יש פריימריז? יש. בצפון קוריאה יש פריימריז? אין. איפה עוד אין? ביש עתיד יש פריימריז? אולי בישראל ביתנו יש פריימריז? מה עם המפלגות האחרות? אתם יודעים כבר את התשובה. הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית היחידה. כל הרשימה שלנו, כולל ראש הרשימה, נבחרים. על ידי מי? על ידיכם", תקף נתניהו.

"אתם בוחרים, ואתם חופשיים גם לבחור וגם לדבר וגם להעיר וגם לבקר", טען נתניהו בפני חברי הליכוד. "שם, אצל הדמוקרטור לפיד, אם עדי קול - חברת כנסת - מעזה להגיד משהו - טק, זורקים אותה. חיים ילין, שהובא כנציג עוטף עזה, זרקו אותו. אצל ליברמן? טוב נו, בכלל, אתם מכירים את זה. בדיחה. אלה מדברים על דמוקרטיה? הם צבועים. טוב שהם לא באים לאילת, כי  כל גוש החמאה היה נשטף למטה. איזו צביעות. הדמוקרטיה האמיתית היחידה היא בליכוד ואצלם יש דיקטטורה".

לטענת נתניהו, "הם רוצים לממש את האמביציה שלהם להיות ראשי ממשלה, אבל יש להם בעיה כי הציבור בוחר בליכוד. ויש בחירה דמוקרטית, שרוב מכריע בציבור רצה ממשלת ליכוד בהנהגתי".

נתניהו הוסיף ואמר כי אותם הגורמים "הוליכו שולל את הבוחרים, זורקים את הבחירה של הבוחרים לפח והיום רוצים לעשות את זה עוד פעם. אנחנו נלך לבחירות עם הרשימה שבחרנו, שאתם בחרתם, באופן דמוקרטי במפלגה הדמוקרטית הגדולה בישראל. הולכים לבחירות, וירמו את הבוחר. יעשו אחר כך קומבינה, זו התוכנית שלהם. לא ניתן לקומבינה הזאת לעמוד ולא ניתן לדיקטטורה הזו לעמוד. אני מוכרח להגיד שאני מתפלא. בדרך כלל שומרים את ההפתעות להמשך, אבל הן נחשפו. זו הבחירה האמיתית והיא זו: מי אתם רוצים שיהיה ראש הממשלה הבא? בני גנץ ולפיד? אולי יעשו איזה רוטציה עם ליברמן? או הליכוד בראשותי".

מספר 2 ברשימת כחול לבן, יאיר לפיד, אמר בתגובה לטענתו של נתניהו בנוגע ל"קומבינה" שלו עם ליברמן, ומסר כי "זה שאתה פראנואיד זה לא אומר שאנחנו לא רודפים אחריך".

הבוקר חתמו כ-40 חברי רשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה-22 על הצהרה המביעה את נאמנותם לנתניהו, בה הם מתחייבים שלא לפעול להדחתו באם לא יצליח להרכיב ממשלה. המהלך יצא לדרך לאחר דבריו אתמול של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלת אחדות עם כחול לבן, הוא יפנה לליכוד בדרישה להדיח את ראש הממשלה מכיסאו ובמקומו להציג מועמד אלטרנטיבי לראשות הממשלה. "העצומה קובעת כי רק ראש הממשלה נתניהו יכהן בתפקיד כראש הממשלה, ולא אף חבר ליכוד אחר, ללא קשר לתוצאות הבחירות הקרובות", נמסר מהליכוד. ראש הממשלה עצמו הודה "לחברות וחברי הליכוד על התמיכה החד-משמעית בי. הליכוד מאוחד מתמיד".

בהצהרה המיוחדת נכתב כי "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה - ולא יהיה שום מועמד אחר".

תגיות:יאיר לפידאביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה